Gå til innhold

Sbanken, ny app, finner ikke straksbetaling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har sbanken sluttet med straksbetaling? Jeg finner det ikke i den nye appen, jeg finner det heller ikke om jeg logger inn. 

Anonymkode: 93eda...a4c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det ligger under dato når du skal betale. 

Anonymkode: 2f6b4...d82

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye som er borte i den nye, elendige appen. Tenk at de har tatt bort Norges beste bank-app, og erstattet den med noe møl! Det er litt som å kjøpe seg en ny og dyr bil, og det første man gjør når man kjører hjem fra bilforhandleren er å kjøre bilen rett i grøfta med vilje. 

Anonymkode: a3d79...acb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes den nye appen er mangelfull og uoversiktlig. Er den fullstendig, eller må man logge inn på pc for å få tilgang til alle funksjoner? Det er ikke bra når noe som økonomi gjøres så uoversiktlig og vanskelig!

Anonymkode: 37678...fc4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg synes den nye appen er mangelfull og uoversiktlig. Er den fullstendig, eller må man logge inn på pc for å få tilgang til alle funksjoner? Det er ikke bra når noe som økonomi gjøres så uoversiktlig og vanskelig!

Men Sbanken har jo ikke nettbank! Jeg prøvde å finne utenlandsbetaling, men det finnes ikke i den nye appen. 🙄 Da må jeg logge inn på DNB!!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men Sbanken har jo ikke nettbank! Jeg prøvde å finne utenlandsbetaling, men det finnes ikke i den nye appen. 🙄 Da må jeg logge inn på DNB!!

Det er mye rart som har skjedd i den nye appen! Hvorfor har de ødelagt banktjenestene😢? Jeg forstår ingenting, det er så rotete. Fond er slått sammen, en av høyrentekontoer er ikke merket med sparegris lenger men med pengesekk slik som brukskonto. Betyr det at de ikke er høy rente lengre? Kontoer fra DNB er flyttet over så det er bare rot, prøvd å avslutte kontoer for å rydde opp, men det går ikke. 

• Liker 1
Skrevet

Men var dere klar over at nettbanken skulle forsvinne? Det var faktisk ikke jeg (muligens min egen feil som ikke leste det). På Sbanken.no er det nesten ingenting nå, jeg klarer ikke å finne ut hvor mange logger inn heller. Men mistenker at det er via DNB sine hjemmesider... 

Skrevet
Rægs skrev (2 minutter siden):

Men var dere klar over at nettbanken skulle forsvinne? Det var faktisk ikke jeg (muligens min egen feil som ikke leste det). På Sbanken.no er det nesten ingenting nå, jeg klarer ikke å finne ut hvor mange logger inn heller. Men mistenker at det er via DNB sine hjemmesider... 

Det har blitt opplyst at nettbanken blir borte.

AnonymBruker
Skrevet
Rægs skrev (2 minutter siden):

jeg visste ikke at vi mister nettbank. Ja funksjoner som ikke virker henviser til DNB😏 Så vi må bruke DNB nå da? Da forstår jeg ikke poenget med å holde disse adskilt. 

AnonymBruker
Skrevet
Rægs skrev (11 minutter siden):

Sbank er jo en nettbank. Hva er igjen hvis det ikke er nettbank lengre? Er det DNB med en SbankAPP?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sbank er jo en nettbank. Hva er igjen hvis det ikke er nettbank lengre? Er det DNB med en SbankAPP?

Det virker som appen til Sbanken og DNB er tilsvarende helt lik (ifølge de som er kunde begge steder). Men nettbanken på PC er lagt ned, så da må man logge inn på DNB sin nettbank som Sbanken-kunde. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

jeg visste ikke at vi mister nettbank. Ja funksjoner som ikke virker henviser til DNB😏 Så vi må bruke DNB nå da? Da forstår jeg ikke poenget med å holde disse adskilt. 

I praksis ingenting, det var DNBs intensjon hele tiden å kjøpe opp og sluke en brysom konkurrent. 

Anonymkode: 67509...581

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

I praksis ingenting, det var DNBs intensjon hele tiden å kjøpe opp og sluke en brysom konkurrent. 

Det forstår jeg. Det jeg ikke forstår, er hvorfor de ikke har benyttet seg av teknologien de har kjøpt. I stedet for å innføre DNBs elendige app i Sbanken (det er i praksis det de har gjort), hvorfor innfører de ikke Sbankens norgesledende app i DNB også? Jeg fatter det ikke. 🤷🏻‍♀️ Jeg visste jo at den nye appen ville bli dårligere, men jeg var helt ærlig ikke forberedt på at den skulle være SÅ dårlig. 
Jeg har allerede flyttet alt - bortsett fra noen få kontoer med til sammen 114kr - til andre banker. Og jeg er glad for det nå. Utrolig trist at DNB fikk lov til å ødelegge Norges beste bank. ☹️☹️☹️

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det forstår jeg. Det jeg ikke forstår, er hvorfor de ikke har benyttet seg av teknologien de har kjøpt. I stedet for å innføre DNBs elendige app i Sbanken (det er i praksis det de har gjort), hvorfor innfører de ikke Sbankens norgesledende app i DNB også? Jeg fatter det ikke. 🤷🏻‍♀️ Jeg visste jo at den nye appen ville bli dårligere, men jeg var helt ærlig ikke forberedt på at den skulle være SÅ dårlig. 
Jeg har allerede flyttet alt - bortsett fra noen få kontoer med til sammen 114kr - til andre banker. Og jeg er glad for det nå. Utrolig trist at DNB fikk lov til å ødelegge Norges beste bank. ☹️☹️☹️

Ja, det er faktisk litt merkelig, men de er nok overbevist om at deres egen løsning var den beste. Jeg har flyttet alt mitt over til Obos-banken og andre banker, men har fortsatt kontoen i sbanken stående siden jeg har ventet i månedsvis på en refusjon fra utlandet. Det jeg frykter nå er at de etter hvert også bytter våre kontonummer og betalingsinformasjon slik at pengene ikke kommer inn hos sbanken. Ikke gjort i en håndvending å få endret det hos de jeg venter betaling fra, dessverre, alt foregår via brev. Men jeg innstallerte i hvert fall den nye appen, og den var som ventet ikke stort å skryte av. Hører også folk sier kortene ikke virker nå, jeg byttet heldigvis også det til Obos for en tid siden. 

AnonymBruker
Skrevet

Appen er helt fin, mye syting fra folk om dette

Anonymkode: 541b6...b3a

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du forklare meg hvordan jeg bytter språk i den da? Plutselig er den på engelsk, men finner ingen innstilling for å endre det.

Anonymkode: 401ec...15c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Kan du forklare meg hvordan jeg bytter språk i den da? Plutselig er den på engelsk, men finner ingen innstilling for å endre det.

Går seg til.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

53 minutter siden, AnonymBruker said:

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Går seg til.

Hehe, folk som synes appen er helt fin, men ikke aner hvordan den virker. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hehe, folk som synes appen er helt fin, men ikke aner hvordan den virker. 

Virker helt fint og full kontroll på hvordan den virker. Du må være feilinformert.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Virker helt fint og full kontroll på hvordan den virker. Du må være feilinformert.

Bra, da kan du jo i første omgang svare på spørsmålene om hvor man finner straksbetaling og hvordan man endrer språk. Hjelper jo ikke de som spør at du bare sier du vet uten å dele. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...