Gå til innhold

Noen andre i påsken som er ensomme of vil utveksle historier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må være hjemme i påsken, og tenkte. Det er vel flere av oss?

Anonymkode: 902ba...7ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er hjemme i påsken. Venninnen min som jeg bor med er bortreist. Hun er på påskefjellet i snøsola med sin familie. Min familie er noen rassmennesker jeg ikke lenger har kontakt med. Det er veldig sårt, og nytt. 

Mine andre venninner, jeg har bare 2 er også på hyttetur, men med kjærestene sine. 

Jeg unner dem det. Og så føler jeg meg også ganske alene. Men det er greit. Jeg har pyntet her litt. Gjort det koselig. Og går lange turer hver dag. 

Hva med deg? ❤️ 

Anonymkode: 7925d...8c7

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Ikke så mye skryte av å være mer eller mindre påtvunget sosial heller....... Hadde det kjempefint i påsken alene under pandemiårene. Nå er de veldig forventet at jeg kommer "hjem" til nærmerte familie, selv om jeg er over 40. Egentlig drittlei etter to dager, og lengter bare å komme til meg selv...  Blir sliten av å være i barndomshjemmet. Ingenting galt med folkene, men bare ufattelig kjedelig....

Anonymkode: 603d9...4af

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke så mye skryte av å være mer eller mindre påtvunget sosial heller....... Hadde det kjempefint i påsken alene under pandemiårene. Nå er de veldig forventet at jeg kommer "hjem" til nærmerte familie, selv om jeg er over 40. Egentlig drittlei etter to dager, og lengter bare å komme til meg selv...  Blir sliten av å være i barndomshjemmet. Ingenting galt med folkene, men bare ufattelig kjedelig....

Anonymkode: 603d9...4af

Skulle trodd at du var meg. Akkurat samme her. 

Anonymkode: 0bab9...06d

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er hjemme i påsken. Venninnen min som jeg bor med er bortreist. Hun er på påskefjellet i snøsola med sin familie. Min familie er noen rassmennesker jeg ikke lenger har kontakt med. Det er veldig sårt, og nytt. 

Mine andre venninner, jeg har bare 2 er også på hyttetur, men med kjærestene sine. 

Jeg unner dem det. Og så føler jeg meg også ganske alene. Men det er greit. Jeg har pyntet her litt. Gjort det koselig. Og går lange turer hver dag. 

Hva med deg? ❤️ 

Jeg har rett og slett ikke råd. Er i oppstartsfasen med eget firma, og må derfor være hjemme. Egentlig synd, for alle nevøer nieser med mann og koner kommer + besteforeldre. Så derfor litt stusselig. Men det kommer jo flere påsker.

Skrevet

Er på ei hytte med 14 andre og er misunnelig på dere som er hjemme og ikke har drukket en halv flaske konjakk..🙈😂😂🤭

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har rett og slett ikke råd. Er i oppstartsfasen med eget firma, og må derfor være hjemme. Egentlig synd, for alle nevøer nieser med mann og koner kommer + besteforeldre. Så derfor litt stusselig. Men det kommer jo flere påsker.

Det kommer flere påsker! Og du er heldig at du har mye familie som du liker og ønsker å være rundt. Lykke til med oppstarten av eget firma! 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kommer flere påsker! Og du er heldig at du har mye familie som du liker og ønsker å være rundt. Lykke til med oppstarten av eget firma! 

Mange takk for det. Men hvis jeg får spørre, og du ikke har noe imot det. Hvorfor er familien noen rassmennesker?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nyter hjemmepåske alene med barn, yatzee film og lesing av bøker. 

Anonymkode: 71cfb...c24

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nyter hjemmepåske alene med barn, yatzee film og lesing av bøker. 

Anonymkode: 71cfb...c24

Høres aldeles strålende ut 😀

AnonymBruker
Skrevet

Den andre dagen i Påskens triduum er over, med 24 timers faste.

Og idag feires selve høytiden med en vakker midnattsmesse, som bare må oppleves for å forstå meningen med dette - i en noe mindre høytidelig utgave enn messen i Vatikanet, men likevel høytidelig nok.

Hva ville vel Påsken ha vært uten åndelige opplevelser og filosofering over dypere aspekter ved tilværelsen enn tilbud på påskegodt på REMA ...?

Tror at Jon Fosse ville vært enig med meg på dette punktet; det er tross alt en grunn til at han er blitt katolikk.

Anonymkode: aed0b...f27

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva med deg? ❤️ 

Når du omtaler familien din som rassmennesker, så er det noe som sier meg at det ikke bare er familien din sin skyld at dere ikke har kontakt. Og hvis du i tillegg kun har to venninner, så tror jeg du kanskje må begynne å gå litt i deg selv.

Anonymkode: 3127b...f20

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke si jeg er ensom, for jeg har tenåringsdatteren min hjemme med meg hele påsken (vi har vært alene et par uker nå fordi mann og sønn er bortreist). Til nå har datteren min og jeg bare kost oss med skogsturer, kryssord, spill, påskekrimserier, filmer og mest av alt: diamond art😂 Koser oss glugg🥰 Hytta har vi ikke "rukket" å dra opp til, så den står tom og kald.

Egentlig har jeg "glemt" litt at påsken er en sosial ferie hvor "alle" henger på hytta og afterski. Var først i går, da lokalavisa hadde en fyldig artikkel av livet på nærmeste påskefjell, at det gikk opp for meg at "alle" henger der oppe. Og så tenkte jeg ikke så mye mer om det. Vi introverte sjeler trenger vel strengt tatt ikke å henge rundt i overfylte hyttebyer akkurat nå i påsken. Koser meg mye heller hjemme med stillheten og roen i huset🥰

Anonymkode: 0d8ea...d31

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Introvert dame her. hjemme med kjæreste på besøk og dyrene i huset❤

Våre barn (vi begge har barn fra før) ikke sammen. De er hos fedre noen,en hos mor,og noen andre steder. Gleder meg til tirsdag. Alle barn hjem igjen,men elsker være alene jeg da så savner ikke barn eller fjellet😅

Helsa er ikke bra heller. Må hvile mye. Passer fint med kjæreste som er lik meg. Vi går litt tur, lager middag, kino, ellers påskekrim serier ☺

Anonymkode: b85c5...2cc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Introvert dame her. hjemme med kjæreste på besøk og dyrene i huset❤

Våre barn (vi begge har barn fra før) ikke sammen. De er hos fedre noen,en hos mor,og noen andre steder. Gleder meg til tirsdag. Alle barn hjem igjen,men elsker være alene jeg da så savner ikke barn eller fjellet😅

Helsa er ikke bra heller. Må hvile mye. Passer fint med kjæreste som er lik meg. Vi går litt tur, lager middag, kino, ellers påskekrim serier ☺

Noen barn er hos fedrene, et barn er hos mor og noen barn er andre steder... I alle dager. Hvor mange barn har dere egentlig og fordelt på hvor mange partnere? 😅

Skjønner godt at du/dere trenger å hvile.

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Når du omtaler familien din som rassmennesker, så er det noe som sier meg at det ikke bare er familien din sin skyld at dere ikke har kontakt. Og hvis du i tillegg kun har to venninner, så tror jeg du kanskje må begynne å gå litt i deg selv.

Ja, da vet man svært lite om verden rundt en. Familie velger man ikke selv, disse får du bare utdelt. Omsorgssvikt, vold, seksuelle overgrep i barndom gjør at man ofte tar avstand i voksen alder. Venner derimot velger man frivillig, tror ikke kriteriene er helt det samme for alle. Man kan ha to veldig gode venner eller 50 "venner".

Anonymkode: b21c9...e27

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alene, men ikke ensom.

Den opprinnelige planen var at jeg skulle være hos foreldrene mine i påsken, men så hadde jeg vært på jobbreise nesten tre uker sammenhengende før påske, og kjente at jeg var litt ferdig med å bo i koffert. Ikke hadde jeg lyst til å enda en gang så vidt være hjemme for å vaske klær og så legge ut på reise igjen heller. Innså at jeg kom til å ha mye større sjanse for å slappe av og være uthvilt om jeg ble hjemme, og angrer ikke på det.

Jeg har sovet lenge, lest bøker, sett på krim, gjort litt husarbeid, laget mat, og jobbet litt med noe som bør være klart til jeg er tilbake på kontoret neste uke. Har ikke kjedet meg et sekund, jeg gjør sjelden det i mitt eget selskap. 

Anonymkode: d0566...591

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er hjemme og alene også. Barna er his far og venninner er opptatt. Jeg hadde tenkt å melde meg på en datings for å se om jeg kunne få en date eller to, men det har blitt ned tanken…. Jeg har ryddet og vasket litt og har som mål å lese pensum minst 2 timer per dag ( eksamen i starten av mai). Ellers hører jeg podkaster, går tur og ser tv.

Kjenner meg litt ensom innimellom men stort sett koser jeg meg 😊

Anonymkode: 935c6...b3e

AnonymBruker
Skrevet

Sitter alene og bytter på å spise smågodt og gjøre hjemmespa. Ser på killing Eve og er litt på KG da 😊 

Ønsker dere en god påske alle sammen :papirfly:

Anonymkode: f9b43...7d8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Noen barn er hos fedrene, et barn er hos mor og noen barn er andre steder... I alle dager. Hvor mange barn har dere egentlig og fordelt på hvor mange partnere? 😅

Skjønner godt at du/dere trenger å hvile.

Kanskje du trenger hvile siden du er litt sjalu på andre som har barnefri?🤔 Eller er du ekstra opptatt av de som har mange barn hvorfor?😂😂

Kan meddele for deg at vi har 4 barn til sammen ,og "noen av barna" er nemlig voksne 18 og 20år ,og en av de er på ferie med kjæresten,den andre hos en tante😊

Siden du også er fryktelig bekymret over antall biologiske foreldre her så kan jeg også medele at vi kun har 2😱 Tenk det er faktisk mulig få 3 barn med en mann😉

Og ja vi nyter rolige dager jeg og min fantastiske kjæreste😍

Men så har vi jo kun 2 barn under 18 år da så vi er ferdig med det travle småbarnslivet.  Greit nok svar for deg? 😅 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...