AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #1 Skrevet 29. mars 2024 På ferie med søskenbarn som ikke oppfører seg sammen. De klarer ikke å høre etter og hauser opp hverandre. Problemet er at foreldrene til andre barna er helt passive og sier ikke noe, og våre barn er de eneste som får kjeft. Det er synd på barna våre, og jeg blir lei meg av at det er slik. I tillegg blir jo vi den sure tanten og onkelen da, men jeg kan ikke stå å se på at barna mine ikke hører etter og gjør ting de ikke får. Tips? Kan jo ikke slutte å møte de, de elsker jo å være sammen.. Anonymkode: f7b58...885
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #2 Skrevet 30. mars 2024 Hva menes med ikke oppfører seg? Anonymkode: 87b27...4c7
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #3 Skrevet 30. mars 2024 Hvorfor kjefter du på barn? Fjern dem fra situasjonen. Ro dem ned. Snakk rolig om hva som er ok, og ikke. Anonymkode: a0f3f...a97 5
Marleah Skrevet 30. mars 2024 #4 Skrevet 30. mars 2024 Opplevde det samme da mine barn var små. Jeg forklarte dem at når vi var sammen med søskenbarna skulle de også lov til å bråke og herje uten at jeg kom til å si noe til dem. Men de måtte huske på at sånn oppførsel ikke var greit i noen annen sammenheng. Det føltes faktisk godt å gi «slipp» og ikke skulle følge med på mine egne barn hele tiden når de andre voksne ikke gjorde det med sine. Det som skjedde når jeg ikke fulgte med på ungene var faktisk at de andre foreldrene begynte å si ifra. Når jeg ser tilbake tror jeg nok at de var vant til at jeg tok det ansvaret, sånn at de kunne ha ferie. Hvis dine barn er store nok til å skjønne dette, ville jeg nok ha forsøkt noe lignende. Da kan du også bare være på ferie. 3 1
minister-mio Skrevet 30. mars 2024 #5 Skrevet 30. mars 2024 Hvem kjefter på barna dine? Ta først opp med dem at det ikke kommer til å løse problemet. Så kan dere forsøke å gi barna aktiviteter utendørs og ved bordet inne. Vær sammen med barna og sørg for at de får hvile i løpet av dagen. Det pleier å hjelpe på overgira unger. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #6 Skrevet 30. mars 2024 Det er snakk om store barn må jeg si. De får beskjed om at de ikke får lov, men hører ikke, og gjør det likevel. Hele tiden. Snakket med mitt barn i går som sier det er så gøy at de går over streken. Men det er hele tiden når de er sammen. En utrolig dårlig oppførsel, og jeg orker det ikke. Slik har det alltid vært når vi er på ferie med søskenbarna, kaos fra morgen til sent på kveld, ingen som hører på oss, føler at min rolle som forelder ikke teller… Anonymkode: f7b58...885 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #7 Skrevet 30. mars 2024 Så tafatt går det ikke an å være, er det fire barn som står for bråket gir du tilsnakk til alle fire. Du er tanten deres, hvorfor skulle ikke du oppdra dem når du er i situasjonen? Jeg oppdrar alle barn i mitt hus. Er foreldrene tilstede tar de situasjonene som gjelder kun deres barn. Men en situasjon krever ikke flere voksne, det bare bidrar til mer oppstandelse. Jeg tar for meg alle involverte under ett når det er flere som står for bråket. Men kjefting fører lite godt med seg, snakk til dem som du ville gjort med andre mennesker. Anonymkode: e9771...77a 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #8 Skrevet 30. mars 2024 Vet ikke alder, men er de i skolealder ville jeg snakket med de på forhånd og lagd avtaler og mint de på dette, uten for mye kjefting. Er de i barnehagen er det værre.. spesielt om det blir slag, spark og unger som biter.. slik er det her, min minste som får gjennomgå og ingen konsekvenser.. så da må jeg si i fra, ser ikke på at mitt barn blir slått, men er jo ødeleggende for relasjonen til niesene og nevøene mine dessverre . Ingen kul tante her i gården, mer strenge tante Sofie Anonymkode: bd92d...bd5
jadasåneida Skrevet 30. mars 2024 #9 Skrevet 30. mars 2024 (endret) Har samme problemet her når søskenbarna er sammen over tid. Alle barna snakkes til, om jeg er den sure tanta bryr jeg meg null og niks om😅 Jeg setter grensene, og hører de ikke, så må de skilles😊 En timeout med rolig aktivitet er ofte vellykket. Er måten man gjør det på tenker jeg, jeg kjefter ikke, men gir klare beskjeder om hva som er ok, og hva som ikke er det. Hører de ikke blir det konsekvenser som gjennomføres. Ungene her er i småskolealder. Endret 30. mars 2024 av jadasåneida 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #10 Skrevet 30. mars 2024 Jeg er tafatt mener du? Kanskje. Men, når foreldrene sitter der og ikke sier noe, eller de kanskje har andre grenser enn oss også da, så blir det vanskelig. Jeg forventer at de hører etter når vi sier de ikke skal gjøre det, men kan jo være de synes det er greit for alt vi vet. Anonymkode: f7b58...885
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #11 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er snakk om store barn må jeg si. De får beskjed om at de ikke får lov, men hører ikke, og gjør det likevel. Hele tiden. Snakket med mitt barn i går som sier det er så gøy at de går over streken. Men det er hele tiden når de er sammen. En utrolig dårlig oppførsel, og jeg orker det ikke. Slik har det alltid vært når vi er på ferie med søskenbarna, kaos fra morgen til sent på kveld, ingen som hører på oss, føler at min rolle som forelder ikke teller… Anonymkode: f7b58...885 Mem hva gjør de? Anonymkode: 87b27...4c7
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #12 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vet ikke alder, men er de i skolealder ville jeg snakket med de på forhånd og lagd avtaler og mint de på dette, uten for mye kjefting. Er de i barnehagen er det værre.. spesielt om det blir slag, spark og unger som biter.. slik er det her, min minste som får gjennomgå og ingen konsekvenser.. så da må jeg si i fra, ser ikke på at mitt barn blir slått, men er jo ødeleggende for relasjonen til niesene og nevøene mine dessverre . Ingen kul tante her i gården, mer strenge tante Sofie Anonymkode: bd92d...bd5 Skole og ungdomsskole her. Ingen kul tante her heller 😅 Men det har alltid vært slik. Alltid rampestreker, ødelegger ting, bråker og roper. Grusomt at dine blir utsatt for vold da!! Anonymkode: f7b58...885
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #13 Skrevet 30. mars 2024 Jeg er mest sjokkert over at du kjefter på barna dine og når du i tillegg skriver at de er store... Det pleier å holde med å snakke med barn, veilede dem og sette grenser. Det er vel kjeftingen som medvirker til at stemningen blir hauset opp. Ihvertfall en medvirkende årsak. Anonymkode: 8e1b8...520 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #14 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Skole og ungdomsskole her. Ingen kul tante her heller 😅 Men det har alltid vært slik. Alltid rampestreker, ødelegger ting, bråker og roper. Grusomt at dine blir utsatt for vold da!! Anonymkode: f7b58...885 Såpass store ja.. har en i den alderen der, der gjelder det tydelig konsekvenser som svir, men alltid værre når de er flere som hauser hverandre opp. Mulig å bare begrense tid sammen? Dra ut på noe med dine barn flere timer på dagtid? Slik at man begrenser tiden de er sammen . Ellers for du trøste deg med at vi tydeligvis er flere kipe tanter 😂 Anonymkode: bd92d...bd5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #15 Skrevet 30. mars 2024 Mine barn har også ufyselige søskenbarn og foreldre som overser alt sine barn gjør, men gjett om foreldrene er på våre barn om ikke alt går i favør deres barn eller kjefter på oss om vi korrigerer deres barn. Når kusine 2 for ørtende gang nekter å være med på noe kjefter de foreldrene på våre for å utestenge kusine 2.. Kusinene er frekke, late, ødelegger ting, sladrete og skylder alt på mine barn som ikke vil ha konfrontasjon når kusinene er vanskelige. Har sagt til mine barn at de kan si fra til blant annet besteforeldre, men de gidder ikke sladre, synes ikke det hjelper. Anonymkode: 1ed88...cc3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #16 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er mest sjokkert over at du kjefter på barna dine og når du i tillegg skriver at de er store... Det pleier å holde med å snakke med barn, veilede dem og sette grenser. Det er vel kjeftingen som medvirker til at stemningen blir hauset opp. Ihvertfall en medvirkende årsak. Anonymkode: 8e1b8...520 Innimellom har barn godt av kjeft. Anonymkode: e4049...c8e 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #17 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Innimellom har barn godt av kjeft. Anonymkode: e4049...c8e Det er en gammeldags tankegang som ikke hører hjemme i 2014. Massevis av forskning som har påpekt skadene av kjeft og hvor lite nyttig det er. Når man VET at unger har en umoden hjerne både emosjonelt og kognitivt, så er det helt idiotisk å skulle straffe de med kjeft for noe de ikke kan noe for. Snakk normalt med ungene. Kommer like langt med det. Ja, jeg har et par unger selv. Anonymkode: ff1f6...d13
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #18 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er en gammeldags tankegang som ikke hører hjemme i 2014. Massevis av forskning som har påpekt skadene av kjeft og hvor lite nyttig det er. Når man VET at unger har en umoden hjerne både emosjonelt og kognitivt, så er det helt idiotisk å skulle straffe de med kjeft for noe de ikke kan noe for. Snakk normalt med ungene. Kommer like langt med det. Ja, jeg har et par unger selv. Anonymkode: ff1f6...d13 2024, ikke 2014. Anonymkode: ff1f6...d13
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #19 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er en gammeldags tankegang som ikke hører hjemme i 2014. Massevis av forskning som har påpekt skadene av kjeft og hvor lite nyttig det er. Når man VET at unger har en umoden hjerne både emosjonelt og kognitivt, så er det helt idiotisk å skulle straffe de med kjeft for noe de ikke kan noe for. Snakk normalt med ungene. Kommer like langt med det. Ja, jeg har et par unger selv. Anonymkode: ff1f6...d13 Så dagens foreldre skal bare dille med ungene? Ikke rart at ungene er uoppdragne. Anonymkode: e4049...c8e 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #20 Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så dagens foreldre skal bare dille med ungene? Ikke rart at ungene er uoppdragne. Anonymkode: e4049...c8e Svaret ditt viser hvor lite kunnskap du har om barneoppdragelse. Fravær av kjeft betyr ikke å dille med ungene. Anonymkode: ff1f6...d13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå