Gå til innhold

Falsk legimitasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er straffen for å bruke falsk legg?

Er det forskjell på staffen etter i hvilken situasjon det er? (en litt klønete setning...)

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener det er utsettelse på lappen? Kan være jeg tar helt feil nå, men det er det jeg mener å ha hørt.

Skrevet

Kommer litt an på hva slags da. Har man laget et falskt legg er det jo dokumentforfalskning, låner man et av en annen er det bot og prikk mener jeg å huske. Min venninne R fikk det, hun hadde lånt legg av søsteren til en venninne.

Skrevet

Høres logisk ut at det skal være en forskjell på det,ja!

Takk for kjappe svar! ;)

Skrevet
Kommer litt an på hva slags da. Har man laget et falskt legg er det jo dokumentforfalskning, låner man et av en annen er det bot og prikk mener jeg å huske. Min venninne R fikk det, hun hadde lånt legg av søsteren til en venninne.

Jepp.

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Og så heter det legitimasjon, ikke legimitasjon ;):) (sorry, måtte bare...)

Skrevet (endret)

ved forfalskning kan det komme på rullebladet og en får bl.a problemer med visum til USA.

Endret av liv
Skrevet

Vil "omskraping" av et 8-tall til et 3-tall være forfalskning?

En kompis fikk iallfall en ganske bot for det. Muligens utsatt lappen også? Husker ikke...

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

En kompis fikk iallfall en ganske bot for det. Muligens utsatt lappen også? Husker ikke...

Ja, det er forfalskning.

Skrevet

Oj! Det er det MANGE som gjør!

Husker jeg var i Danmark i sommer! Satt på en bar og så kom det noen 17-åringer jeg visste hvem var fra Norge og spurte om de kunne låne legget mitt! Jeg tenkte ikke noe over det og ga hun det! Hun kom tilbake like etter..

Etterpå, når jeg gikk forbi et utested spurte vakta der om han kunne se på legget mitt! Jeg viste han det og da spurte han om jeg hadde lånt det bort! Jeg nekta jo og greier da! Husker ikke hvordan det slutta, men det gikk heldigvis bra! Ble skikkelig nervøs da altså!! Skal jeg i allefall ALDRI gjøre igjen!

Skrevet

mange som ikke innser alvoret i det å utøve dokumentforfalsk, siden man jo bare skal bruke det til noe så uskyldig som å komme inn på et utested ol. Men det tenåringer gjør ved å lage leg/forandre på fødsesldato er jo akkurat det samme som menneskesmuglerne gjør når de fikser falske pass til ulovlige asylsøkere.

Gjest politiet.
Skrevet
Hva er straffen for å bruke falsk legg?

Er det forskjell på staffen etter i hvilken situasjon det er? (en litt klønete setning...)

Takk!

2500 kr enkelt og greit...

Skrevet
politiet du lissom!  :ler:  :ler:  :ler:

Jada, her på KG har vi alt, gjerne i form av "gjest" :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...