Gå til innhold

Hvordan trene hjernen opp til å bli sint i stedet for lamma av skrekk når man blir utsatt for overgrep???

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt på dette i det siste. Jeg har selv vært utsatt for vold og ovfdhfel og blitt med på ting jeg ikke vil fordi jeg ble truet og var redd.

Men egentlig skal det ikke være noe problem å forsvare seg alene mot en person. men vi blir som en klump gele når vi blir redde og vi klarer ikke å bevege oss når man for eksempel opplever voldtekt eller annen vold, kidnapping og bortføring.

Jeg har tenkt på det at det er så mange partnerdrap for tiden osv.

Men det linne kanskje vært mange som klarer å rømme fra det hvis man hadde regjert med å fly på overgriperen og fått overgriperen ned i bakken og løpt ut. Fremfor å bli redd og svak. Men vi mister alt av krefter når vi først er utsatt.

Det er lett å sitte å se på en film og tenke at "jeg skulle banka opp den jævla psykopaten hvis jeg var den utsatte her" . 

Oftest er det menn som er overgripere mot kvinner vi hører om men det er nok mørketall den andre veien også.

Men en mann er vel redd for å forsvare seg mot kvinner i fare for å få skylda.

Hvis kvinner slår i selvforsvar er det liksom fremdele kvinnen som er offer.

Men det burde faktisk vært kurs for teknikk for å ikke la redselen ta overhånd men tenke rasjonelt i slike tilfeller sånn at man klarer å forsvare seg. 

Å heller ty til forsvar. Man blir mye sterkere når man blir sint på de som prøver å gjøre en noe. Det er mange ganger jeg skulle ønske jeg hadde banket oppe folk enn å bare la de mishandle meg 

Anonymkode: b6209...24a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mental trening og selvforsvarskurs.

Anonymkode: 026c2...586

Skrevet

Jeg har trent kick boxing , krav maga og innom karate og tai chi. Men den som faktisk funket best for det mentale er kurs i selv forsvar for kvinner. Alle de andre er trenings former omhandler teknisk respekt for trenings formen. Men selv forsvar for kvinner handlet også om å finne lydene. Det å lage lyd er det som oftest redder oss. Selv blitt utsatt for blindvold og et ran. Begge gangene opptrådte jeg rolig, men ingen lyd selv om skriket hadde lyst. Etter det kurset...jepp jeg lager lyd. Jeg hadde cotch som pinnet meg ned og forlangte at jeg hylte for så å mobilisere kraft med teknikk. Var i Stavanger, men har sikkert noe lignende et sted rundt deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...