Gå til innhold

Sjekking på byn? Hvordan fungerer det egentlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente på 19 år som har nylig begynt å gå på byn, men jeg har ikke så god selvtilitt og vet ikke hvordan sjekking og bli kjent fungerer på byen. Har vært ute 2 ganger og jeg er slank og lyst langt hår og smiler og danser litt. ser jo at gutta ser litt på meg men virker ikke som noen tør å komme bort til meg. Men så etter jeg og venninna mi drakk litt og vi ble litt fulle, da plutselig snakket jeg med flere gutter som og var påvirket av alkohol og de ville danse og kysse meg. Men er det vanlig at dem ikke gjør det før dem har drukket nok til å ta kontakt? eller er jeg ikke særlig tiltrekkende til at dem ikke tar kontakt før dem er brisne og slikt? At dem har ikke fått tak i noen andre før på kvelden og da er jeg god nok liksom? Jeg har ikke peiling siden jeg har bare vært på byen 2 ganger før. Kan dere som er vant til å gå ut og er opptatt av sjekking og bli kjent og slik forklare hvordan det er? 

Anonymkode: c5257...87b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være flere grunner. Tror nok mange er redd for å prøve seg og drikker seg til mot. Og prøver seg på kvinner som har drukket/lettere å få fordi de er fulle. Andre bryr seg ikke så mye hvem de får med seg. 

Men du vil møte ordentlige gutter også. Litt av hvert på byen. 

Pass på hverandre 😊

Anonymkode: eb3fb...06f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan være flere grunner. Tror nok mange er redd for å prøve seg og drikker seg til mot. Og prøver seg på kvinner som har drukket/lettere å få fordi de er fulle. Andre bryr seg ikke så mye hvem de får med seg. 

Men du vil møte ordentlige gutter også. Litt av hvert på byen. 

Pass på hverandre 😊

Anonymkode: eb3fb...06f

Ja takker for svar :) Håper andre kan fortelle og om sine erfaringer med sjekking på byen.

Anonymkode: c5257...87b

Skrevet

Etter at jeg klippet håret kort har jeg blitt sjekket opp endel på byen. 20 års erfaring med langt hår har vært at jeg ikke har blitt sjekket opp.

Min erfaring er at det er best om jeg som kvinne tar initiativet, blir bedre samtaler og kontakt ut av det. Min anbefaling er å øve deg på å hilse på og samtale med fremmede, det kan naturlig nok kjennes mest skummelt ut om det er noen du synes er veldig tiltrekkende.

Det er dessverre mange av hankjønn som er nokså fæl å ha med å gjøre. Ikke vær redd for å avvise og tenke sikkerhet,   det er også derfor jeg anbefaler at du vurderer å være aktiv selv: du får sett Ann folket på en annen måte og har bedre sjanser på å treffe noen som er god å ha med å gjøre.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gutter vil gjerne ta kontakt med jenter som er blide og sjarmerende. Som ser kontaktbare ut. Så kanskje du ser litt mutt/stille/sjenert ut før du drikker litt? Det er ikke feil å ha de personlighetstrekkene, ikke det jeg sier. Men samtalen på byen vil flyte enklere med noen som er litt mer "livlig", enten naturlig eller med litt hjelp av alkohol. Å prate med folk på byen er ikke det samme som i annen setting. 

Anonymkode: cb420...c4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper du ubevisst sender tydeligere beskjeder til guttene når du har drukket litt mer. Kanskje du slipper deg litt mer løs og kanskje du sender flere blikk. Du er ung og har god tid, men hvis du får blikkontakt med en du liker, gå bort og si hei selv om du har drukket lite/ingenting. Du merker fort hvis han ikke er interessert, og kan få direkte beskjeder om at ikke er interessert. Det må du dessverre akseptere hvis du skal ta initativ, ellers blir det vanskelig. Hvis du er på et sted med høy musikk, så er det ikke lett å få snakket med ham der da. 
En må ta initiativ, og som mann, har jeg alltid syntes det var hyggelig de (få) gangene jeg har blitt kontaktet av kvinner.

Jeg tror ikke det er smart, verken som mann eller kvinne, å prøve seg på alt som kan gå på et utested, men utover det er det tut og kjør tenker jeg.

Anonymkode: cbb02...fe4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...