AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #1 Skrevet 29. mars 2024 Vi venter vårt 2.barn nå og vi har en fra før av som er 4 år nå. Jeg skal føde i oktober, og jeg er usikker på hvor vi skal gjøre av 4 åringen vår når jeg på føde på sykehuset. I utgangspunktet hadde vi planer om at foreldrene, mine som sitter mye barnevakt og bor 30 min unna oss, skulle passe barnet den tiden vi var på sykehuset. Men da jeg fortalte mamma om graviditeten min dag (jeg er nå 10 uker på vei) så sa mamma at hun og pappa er bortreist hele oktober. De har nylig bestilt en ferie de har spart lenge til og vil være borte i 3 uker, i oktober. De var lei for at det er akkurat i det tidsrommet jeg skal føde og de hadde aldri reist vekk da, hvis de hadde visst om graviditeten min og at jeg skulle føde da. Nå ble jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre med barnet vårt. Vi har en fetter og hans som bor 20 min unna, men de har aldri sittet barnevakt før. Og de har ikke spurt oss om å sitte barnevakt noen gang. Vårt barn er bare vant til at mine foreldre sitter barnevakt, vi har faktisk aldri hatt andre barnevakter enn dem. Nå lurer jeg veldig på hva jeg skal gjøre når jeg skal føde og mine foreldre er borte. Vi har flere venner, men ingen av dem kan sitte barnevakt i flere døgn. Da alle jobber og har sine egne liv. Sist jeg fødte tok det 36 timer og jeg var på sykehuset i tre dager etter fødsel. Hva er lurt å gjøre her? Anonymkode: c9908...e74 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #2 Skrevet 29. mars 2024 Det er noen alternativer: 1. Far må passe barnet mens du er i fødsel. 2. Dere har god tid til å øve på andre barnevakter. Dere må finne ut hva som er viktig for dere. Tenker du det er greit å føde selv? Ellers må dere alliere dere med noen. De fleste klarer å ha et annet barn i flere dager om de vet det i forkant. Anonymkode: 07b95...802 15
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #3 Skrevet 29. mars 2024 Mannen var med på sykehuset under fødselen, så dro han hjem og passet eldstemann. Må dere være begge på sykehuset? Anonymkode: a9714...7a3 13 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #4 Skrevet 29. mars 2024 I verste fall så er far med barnet. Mange som må gjøre det sånn. Jeg fødte selv mitt andre barn uten far med fordi han var med vår eldste. Anonymkode: cbe62...6c0 5
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #5 Skrevet 29. mars 2024 Hva mener du? Kan ikke faren ta vare på ungen? Anonymkode: 9cb0b...bc2 6 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #6 Skrevet 29. mars 2024 Finne noen som er villige til å sitte barnevakt i noen døgn. Øv litt på det frem til oktober sånn at barnet er venner seg til de. Etter barnet er født er du nødt å vere alene frem til hjemreisen Evt at far og barnet kjem en liten tur om dagen Anonymkode: eb31b...04c 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #7 Skrevet 29. mars 2024 Avtalte med min mor at hun skulle komme og bo litt hos oss rundt termin. Hun bor langt unna men kom to uker eller noe før termin. Hva med svigermor eller noen av deres søsken? Anonymkode: 16dcd...f29 2
Gine Skrevet 29. mars 2024 #8 Skrevet 29. mars 2024 Kanskje få det eldste barnet bli bedre kjent med fetteren din? Det er lenge til oktober. Evt. så må far være hjemme. Lykke til ❤️ 3
Gjest Lija Skrevet 29. mars 2024 #9 Skrevet 29. mars 2024 (endret) Her passet besteforeldre under fødsel/dvs. et døgn hjemme i vårt hus, deretter dro far hjem og jeg var på barsel alene de neste tre nettene😊 Far og storesøsken kom da innom på besøk bare. Endret 29. mars 2024 av Lija
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #10 Skrevet 29. mars 2024 Hva med å forsøke å finne noen som kan være barnevakt ved selve fødselen også må heller pappa/medmor reise hjem og ta seg av den eldste etter det? Det er tid til å finne alternative barnevakter eller bli bedre kjent med fetteren og benytte den muligheten. Her var mannen med under fødsel, men reiste hjem og var sammen med eldste noen timer før han kom tilbake på sykehuset (jeg fødte om morgenen), mens svigers var hos oss. Han reiste også hjem til legging og var hjemme med eldste. Selvom du var tre dager på sykehuset med første er det ikke sikkert det blir sånn med neste. Jeg var fem dager med første og litt over et døgn med neste (måtte være 24t pga svangerskapsdiabetes og blodsukkermåling av frøkna). Anonymkode: c68c5...409 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #11 Skrevet 29. mars 2024 Vi har ikke mange rundt oss, og når det har vært krise har vi brukt ei jente som jobber i barnehage. Kan det være en mulighet for dere? Anonymkode: 6216f...135
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #12 Skrevet 29. mars 2024 Just now, AnonymBruker said: Vi har ikke mange rundt oss, og når det har vært krise har vi brukt ei jente som jobber i barnehage. Kan det være en mulighet for dere? Anonymkode: 6216f...135 …altså, som jobber i barnehagene ungene gikk i og som de var trygge på fra før av… Anonymkode: 6216f...135
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #13 Skrevet 29. mars 2024 Leverte i barnehagen, dro på føden. Mamma henta i barnehagen og hadde han hjemme hos oss og la han for kvelden. Mannen dro hjem på kvelden og jeg dro hjem dagen etter. Anonymkode: 0be2a...6b1 3
cafflatte Skrevet 29. mars 2024 #14 Skrevet 29. mars 2024 Har dere ingen søsken? Hva med venner fra barnehagen eller nabo? Er lenge til oktober så dere har tid til å øve på at noen passer 4 åringen. Vi allierte oss med foreldre fra barnehagen som vi kjente godt. 2
kaleidoskop Skrevet 29. mars 2024 #15 Skrevet 29. mars 2024 Hos oss løste det seg helt perfekt da riene startet på morgenen. Mannen leverte i bhg, vi dro på sykehuset, jeg fødte og han dro til bhg for å hente 😂✌🏻 Så du kan ha flaks med hid timing. Men vi hadde spurt noen naboer om de kunne ha med en unge til hjem. 5
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #16 Skrevet 29. mars 2024 Far var med barnet. Det gjekk heilt fint. Anonymkode: c5e22...773 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #17 Skrevet 29. mars 2024 Far er da bare med under fødselen, og blir ikke med videre når ungen er ute. Da må han følge besøkstidene. Jeg fødte nr 2 på natta, samboer dro hjem rett etter fødsel og sov litt, og kom tilbake i noen timer med storesøster. Var på sykehuset, uten far, i to dager. Nr1 brukte jeg 30 timer på og var i fem dager, nr 2 var ute på en time. Anonymkode: 70b03...a6a 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #18 Skrevet 29. mars 2024 Ville hørt med bestekompisen fra barnehagen og testet overnatting før oktober. 4 år - da begynner det å bli stas med venner ❤️ Anonymkode: 7fcd3...914 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #19 Skrevet 29. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva mener du? Kan ikke faren ta vare på ungen? Anonymkode: 9cb0b...bc2 Selvfølgelig. Men jeg vil veldig gjerne ha han med meg på sykehuset. Jeg hadde en lang og tung fødsel sist og mannen var en stor støtte under fødselen og tiden etterpå da jeg lå rett ut og var utslitt. Anonymkode: c9908...e74 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #20 Skrevet 29. mars 2024 Har ikke barna en farmor og farfar også? Kanskje de kan passe? Anonymkode: 08470...63e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå