Gå til innhold

Jenter /kvinner med adhd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har skjønt det slik at jenter/kvinner har litt annerledes symptomer enn gutter /menn.

Noen som vil fortelle litt om seg selv og egen erfaring? Spør fordi nært familiemedlem har akkurat fått diagnosen (add egentlig, som jeg har skjønt er mer vanlig blant jenter). Synes det er fint å høre andres erfaringer (både ifht medisinering, symptomer, når fikk du diagnosen, fungering i hverdagen etc). 

Anonymkode: 23763...fb5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal vi se:)

Jeg er svært pliktoppfyllende og hjelper alle andre så fort anledningen byr seg. Jeg er distre og glemmer stadig hvor jeg legger nøkler, mobil, briller og andre ting jeg trenger. Jeg handler alltid for mye på matbutikken om jeg ikke har en streng liste. Jeg har tankekjør og angst og sovner ofte sent på grunn av dette. Jeg har massevis av ideer og en hale av halvferdige prosjekter bak meg. Jeg jobber beat under press fordi jeg er en tidsoptimist… Glemmer avtaler eller dobbeltbooker. Kom ofte for sent til alt mulig før, men fordi jeg vet andre føler seg lite respektert da har jeg alltid to alarmer på når jeg skal treffe noen. Jeg blir overveldet av følelsene mine og kan bli rasende over småting andre ikke ville brydd seg med. Fordi jeg vet dette ikke er «bra oppførsel» går det mest ut over meg selv ved at jeg vender det innover i stedet og kan stresse med dette i lang tid.

når det er sagt har jeg en jobb jeg trives med, en mann jeg klarer å holde på og tre fine barn som utvikler seg fint. 🥰❤️

Anonymkode: 6a5ce...2a0

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Skal vi se:)

Jeg er svært pliktoppfyllende og hjelper alle andre så fort anledningen byr seg. Jeg er distre og glemmer stadig hvor jeg legger nøkler, mobil, briller og andre ting jeg trenger. Jeg handler alltid for mye på matbutikken om jeg ikke har en streng liste. Jeg har tankekjør og angst og sovner ofte sent på grunn av dette. Jeg har massevis av ideer og en hale av halvferdige prosjekter bak meg. Jeg jobber beat under press fordi jeg er en tidsoptimist… Glemmer avtaler eller dobbeltbooker. Kom ofte for sent til alt mulig før, men fordi jeg vet andre føler seg lite respektert da har jeg alltid to alarmer på når jeg skal treffe noen. Jeg blir overveldet av følelsene mine og kan bli rasende over småting andre ikke ville brydd seg med. Fordi jeg vet dette ikke er «bra oppførsel» går det mest ut over meg selv ved at jeg vender det innover i stedet og kan stresse med dette i lang tid.

når det er sagt har jeg en jobb jeg trives med, en mann jeg klarer å holde på og tre fine barn som utvikler seg fint. 🥰❤️

Jeg fikk diagnosen et år etter mellomste. Da var jeg 35. Jeg bruker ikke medisiner nå, men skal prøve det ut snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...