AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #1 Skrevet 29. mars 2024 Samlet på hyttetur med min mann sin familie, og jeg holder på å bli gal. Blir utslitt og irritert, og klarer ikke skjule det. De kommer aldri til å endre seg, så jeg må gå i meg selv. Hvordan holde ut med mennesker som går deg på nervene? Det føles som ren tortur å være så tett oppi mennesker som er helt ulik meg. Anonymkode: 0a86d...f50 1 7 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #2 Skrevet 29. mars 2024 For en holdning. Dette er din manns foreldre. Dra heller hjem. Anonymkode: 8249f...56a 11 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #3 Skrevet 29. mars 2024 Er du dama til brodern ? 😛 Men er vel bare å ignorere dei litt og bare tenke at det går over om noen dager Anonymkode: 8f580...8ab 6 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #4 Skrevet 29. mars 2024 Kunne skrevet det samme som deg hi, bare at det er min egen familie, ikke svigers… Anonymkode: 71bf1...f7d 1 5
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #5 Skrevet 29. mars 2024 Fake it till you make it. Anonymkode: 93085...f12 9 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #6 Skrevet 29. mars 2024 Jeg tenker du må først og fremst endre din holdning. Om du tenker du blir gal, så blir du gal, og du finner grunner til å irritere deg. Finn noe positivt å fokusere på. Det er din manns familie! Og voksne mennesker burde klare å være sammen med andre mennesker som er totalt ulike dem uten å bli gal. Hvis du ikke klarer det, er det lurt å øve på. Anonymkode: 90584...6bf 9
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #7 Skrevet 29. mars 2024 Føler med deg. Er på hytta med svigermor. Prøver så godt jeg kan, men hun serverer små stikk hele tiden. Jeg blir aldri bra nok. Anonymkode: d58ea...d51 2 16
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #8 Skrevet 29. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For en holdning. Dette er din manns foreldre. Dra heller hjem. Anonymkode: 8249f...56a For en holdning? Det er noe som heter å ta vare på seg selv, sette grenser og beskytte seg mot giftige mennesker. De som vil deg vel aksepterer et slikt valg. Jeg ville dratt hjem. Selv var jeg på hytta kun i 6 dager (lør- til i dag). Litt overskudd før hverdagen er tilbake igjen, må man kunne ha. Viktig å lade opp😊 De som mener at man skal akseptere det har ikke lært seg å sette grenser. Anonymkode: 5c868...ae0 2 11
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #9 Skrevet 29. mars 2024 Tips 1 - alkohol. Tips 2 - kom dere ut av huset mest mulig. Finn på aktiviteter som krever at dere drar ut, og dra. Og, husk hvorfor du er der. Er det fordi barna liker å være der og du vil at barna dine skal få gode relasjoner til besteforeldre? Det er en sterk motivasjon i seg selv. Og, kanskje kan du benytte sjansen å få litt barnevakt, så du og mannen kan dra ut alene litt. Anonymkode: 56fcd...808 8 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #10 Skrevet 29. mars 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Samlet på hyttetur med min mann sin familie, og jeg holder på å bli gal. Blir utslitt og irritert, og klarer ikke skjule det. De kommer aldri til å endre seg, så jeg må gå i meg selv. Hvordan holde ut med mennesker som går deg på nervene? Det føles som ren tortur å være så tett oppi mennesker som er helt ulik meg. Anonymkode: 0a86d...f50 Å hvorfor i alle dager tenker du at de skal endre seg? Hvorfor drar du på hyttetur med svigers da, hvis du har så mye imot de? Anonymkode: abc9b...3a7 5 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #11 Skrevet 29. mars 2024 Bra du tenker at du må jobbe med deg selv, for det må være fælt for mannen din å se at du ikke tolererer familien hans, og blir tydelig irritert og sur etter bare noen dager sammen med dem. At du skaper dårlig, ubehagelig og usikker stemning når man egentlig skal ha en hyggelig påske sammen, er jo ekstremt kjipt. Og det er jo litt å overdrive å mene at det føles som tortur å være sammen med mennesker som er ulik deg. Voksne mennesker bør kunne tolerere at mennesker ikke er lik seg selv, og heller fokusere de fine tingene med andre mennesker. Ulikheter kan også være bra og lærerik. Anonymkode: a56d1...c57 3
Nymerïa Skrevet 29. mars 2024 #12 Skrevet 29. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Føler med deg. Er på hytta med svigermor. Prøver så godt jeg kan, men hun serverer små stikk hele tiden. Jeg blir aldri bra nok. Anonymkode: d58ea...d51 Kan du komme med eksempel? Så kan vi prøve å komme med noen treffende svar du kan pugge. 6
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #13 Skrevet 29. mars 2024 Jeg vet ikke hva du legger i mennesker som er helt ulik deg. Men kjenner meg igjen når det kommer til min egen familie som jeg ikke lenger har kontakt med. Jeg ble helt psykisk utmattet av å ha kontakt med de og hver gang vi møttes var et helvete. Feks mamma som baksnakker alle og frontet sine ekstreme politiske synspunkter hele tiden, i tillegg til å kommandere og behandle meg som en hushjelp og slave hver gang jeg kom jeg på "ferie". Høre på sarkastiske kommentarer hele tiden. Om familien til mannen din er i nærheten av å være giftige ville jeg holdt meg på avstand. Er det bare at dere har forskjellige interesser men de ellers er hyggelige ville jeg bare bitt tennene sammen og latt som jeg koste meg, mest for mannen sin del. Anonymkode: ec0ec...159 1 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #14 Skrevet 29. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): For en holdning? Det er noe som heter å ta vare på seg selv, sette grenser og beskytte seg mot giftige mennesker. De som vil deg vel aksepterer et slikt valg. Jeg ville dratt hjem. Selv var jeg på hytta kun i 6 dager (lør- til i dag). Litt overskudd før hverdagen er tilbake igjen, må man kunne ha. Viktig å lade opp😊 De som mener at man skal akseptere det har ikke lært seg å sette grenser. Anonymkode: 5c868...ae0 Man må undre seg, hvordan har det seg at kvinner først påstår at de er så god på kommunikasjon, at de er så åpne, at de er så inkluderende samtidig som de snakker ned menn som emosjonell fraværende, dårlig på å kommunisere osv. Men så er det også slik at terapeuter opplever at kvinner renner ned dørene til terapeuter for å snakke om mor, svigermor, venninner osv.. Statistisk sentralbyrå fant i 2009 ut at over fem prosent av kvinner som har vokst opp med begge foreldre, oppgir at de har en dårlig relasjon med mor. Tallet for menn var mye lavere. Foreldre oppga jevnt over en opplevelse av en mye bedre relasjon enn hva barn gjorde. Psykologen Sissel Gran har sagt; «Det renner en elv gjennom alle terapirom, og den elven heter mor». Terapeutene ved EQ Institute i Oslo erfarer det samme som Gran. – Vi opplever at det kommer flere og flere kvinner, i alder 35 år og opp, hvor mor er et veldig stort tema, forteller Herdis Palsdottir. Marie Natten og Tuva Thorsons generasjonsskifte på Langedrag i den nye NRK-serien «Nytt blod» – Buskerud Anonymkode: 8249f...56a 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #15 Skrevet 29. mars 2024 29 minutter siden, AnonymBruker said: Samlet på hyttetur med min mann sin familie, og jeg holder på å bli gal. Blir utslitt og irritert, og klarer ikke skjule det. De kommer aldri til å endre seg, så jeg må gå i meg selv. Hvordan holde ut med mennesker som går deg på nervene? Det føles som ren tortur å være så tett oppi mennesker som er helt ulik meg. Anonymkode: 0a86d...f50 Spørsmålet er heller, hvorfor holde ut? Voksne mennesker kan vel feriere der de vil og med hvem de vil? Anonymkode: 979eb...d8e 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #16 Skrevet 29. mars 2024 Kjenner meg igjen, bare at det her gjelder både min egen familie og svigers. Det er lett å si at man kan droppe ferier sammen med dem, men jeg unner ungene tid med besteforeldrene, og det er jo hyggelige stunder også. Bare så innmari mange irritasjonsmomenter (sikkert begge veier). Jeg har ikke ikke funnet noen løsning annet enn å begrense antall dager, bite tennene sammen og sørge for noen pauser innimellom. I år har jeg også lyktes litt med å rett og slett instruere meg selv til å utsette irritasjonen og tenke at jeg skal tillate meg selv å bli irritert når vi er vel hjemme etter ferien, og så prøver jeg å bare registrere det som skjer rundt meg uten å la følelsene løpe løpsk . For eksempel når min mor baksnakker absolutt alle hun kjenner, så prøver jeg å tenke «nå baksnakker hun naboen» og så spinner jeg ikke videre på den tanken. Litt av problemet mitt, er nok at jeg lett overtenker alt som skjer (for eksempel «hun baksnakker alltid absolutt alle og forstår ikke at alle rundt henne blir lei av det og dermed ikke vil være sammen med henne, og da blir hun bitter…hun skulle heller gjort sånn og sånn…..») og dermed blir mer og mer sint av alle mine egne teorier og tanker. Det har faktisk fungert ganske bra! Anonymkode: 0c03f...5cf 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #17 Skrevet 29. mars 2024 33 minutter siden, AnonymBruker said: For en holdning? Det er noe som heter å ta vare på seg selv, sette grenser og beskytte seg mot giftige mennesker. De som vil deg vel aksepterer et slikt valg. Jeg ville dratt hjem. Selv var jeg på hytta kun i 6 dager (lør- til i dag). Litt overskudd før hverdagen er tilbake igjen, må man kunne ha. Viktig å lade opp😊 De som mener at man skal akseptere det har ikke lært seg å sette grenser. Anonymkode: 5c868...ae0 En ting jeg har lært er at mange kvinner hater svigers. De er giftige. De er fæle. Rart hvordan det er svært begrenset fenomen blant menn. Anonymkode: 90584...6bf 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #18 Skrevet 29. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kjenner meg igjen, bare at det her gjelder både min egen familie og svigers. Det er lett å si at man kan droppe ferier sammen med dem, men jeg unner ungene tid med besteforeldrene, og det er jo hyggelige stunder også. Bare så innmari mange irritasjonsmomenter (sikkert begge veier). Jeg har ikke ikke funnet noen løsning annet enn å begrense antall dager, bite tennene sammen og sørge for noen pauser innimellom. I år har jeg også lyktes litt med å rett og slett instruere meg selv til å utsette irritasjonen og tenke at jeg skal tillate meg selv å bli irritert når vi er vel hjemme etter ferien, og så prøver jeg å bare registrere det som skjer rundt meg uten å la følelsene løpe løpsk . For eksempel når min mor baksnakker absolutt alle hun kjenner, så prøver jeg å tenke «nå baksnakker hun naboen» og så spinner jeg ikke videre på den tanken. Litt av problemet mitt, er nok at jeg lett overtenker alt som skjer (for eksempel «hun baksnakker alltid absolutt alle og forstår ikke at alle rundt henne blir lei av det og dermed ikke vil være sammen med henne, og da blir hun bitter…hun skulle heller gjort sånn og sånn…..») og dermed blir mer og mer sint av alle mine egne teorier og tanker. Det har faktisk fungert ganske bra! Anonymkode: 0c03f...5cf Takk! Anonymkode: 0a86d...f50
I Grosny Skrevet 29. mars 2024 #19 Skrevet 29. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): En ting jeg har lært er at mange kvinner hater svigers. De er giftige. De er fæle. Rart hvordan det er svært begrenset fenomen blant menn. Anonymkode: 90584...6bf Problemet er at mange damer har stjålet svigermors elskede sønn. 9 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #20 Skrevet 29. mars 2024 Just now, I Grosny said: Problemet er at mange damer har stjålet svigermors elskede sønn. Og hva har det med saken å gjøre? Særlig svigermor er et monster, enten hun tilbyr passe barn eller holder avstand, enten hun lager middag eller hun ikke gjør det. Det er et spill man ikke kan vinne i tror jeg. Mitt inntrykk er heller at mange kvinner ikke tåler at sønnen har et godt forhold med sin mor, og at de kan prioritere moren sin. Anonymkode: 90584...6bf 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå