Gå til innhold

Steker dere biffstrimler før dere hiver dem på pizzaen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vurdert å ikke steke biffstrimlene før jeg legger dem på pizzaen, den steker ca 20-22 min på 225 grader. Synes biffen ofte blir tørr og litt seig. 
Kan jeg la være, eller bør jeg steke dem LITT før de går i ovnen? 

Anonymkode: 5630a...100

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legger du biffstrimlene over osten bør du ikke steke de før du legger de på pizzaen.

Skrevet

Du trenger ikke steke de før nei. Pleier å bare legge de oppå osten å la de bli stekt sammen med pizzaen 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg steker dem ikke. Legger all «tørr» fyll oppå osten. 

Anonymkode: 9fad5...19f

AnonymBruker
Skrevet

Bruker å kjøpe ferdige biffstrimler fra peppes serien på butikken. De er veldig gode på pizza. De er ferdige så er bare å slenge de på pizzaen.

Anonymkode: 240ae...711

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bruker å kjøpe ferdige biffstrimler fra peppes serien på butikken. De er veldig gode på pizza. De er ferdige så er bare å slenge de på pizzaen.

Anonymkode: 240ae...711

Hvorfor kjøpe de for så mye mer når du kan kjøpe vanlige som et mye bedre?

Anonymkode: db9c4...54a

AnonymBruker
Skrevet

Steker selvfølgelig biffstrimlene så se får stekeskorpe med det krydderet jeg ønsker. 

Deretter legges det over osten. 

Men steker pizzaen på 260 grader med pizzafunksjon i 4 eller så minutter. 

Anonymkode: 44a07...ab3

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Minime94 skrev (32 minutter siden):

Du trenger ikke steke de før nei. Pleier å bare legge de oppå osten å la de bli stekt sammen med pizzaen 

Var sånn jeg og mente vi kunne gjøre. Gubben er uenig og gjennomsteker dem omtrent. 

AnonymBruker
Skrevet

Lynsteker de på veldig høy varme. Da får de den gode, karameliserte smaken, uten å bli tørt. Blir mye mer smakløst når du legger rett på pizza.

Anonymkode: 8066a...e8b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lynsteker de på veldig høy varme. Da får de den gode, karameliserte smaken, uten å bli tørt. Blir mye mer smakløst når du legger rett på pizza.

Enig i denne. 

Og hvorfor i alle dager steker dere pizzaen i over 20 minutter? Det er veldig lenge, alt fyllet rekker jo å bli tørt på den tiden, ikke bare biffen. Skru opp varmen og kort ned steketiden. 

Anonymkode: 5f91d...941

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Enig i denne. 

Og hvorfor i alle dager steker dere pizzaen i over 20 minutter? Det er veldig lenge, alt fyllet rekker jo å bli tørt på den tiden, ikke bare biffen. Skru opp varmen og kort ned steketiden. 

Og da må jeg si meg enig med deg igjen😅 Her brukes Omni. Til nød pizzafunksjon i ovnen, med høy varme.

Skrevet

Jeg steker biffstrimlene kjapt før jeg har dem på pizzaen, ja, men bare ett minutt eller to på høy varme.

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Og da må jeg si meg enig med deg igjen😅 Her brukes Omni. Til nød pizzafunksjon i ovnen, med høy varme.

Omni? Eller Ooni? ;)

Jeg steker biffstrimler, rettere sagt entrecote, kjapt før jeg har dem på pizzaen fordi jeg syns det smaker best. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.3.2024 den 3.38):

Enig i denne. 

Den er så høy at den må stekes såpass! 
Tykk bunn og et tonn med fyll. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...