AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #1 Skrevet 29. mars 2024 Hei. Jeg vet ikke hvor jeg skal henvende meg, kan hjelpe at noen ser objektivt på dette. Me og kjæresten hadde mange måneder med usikkerhet i et forhold på tre år, hvor hans usikkerhet gikk ut på hvilke klær jeg brukte, Instagram , når jeg trente osv… så kom det nå nylig frem at i hele denne perioden på ca et år, har han vært av og på tinder, sendt runke filmer, motatt bilder osv.. han slo opp til slutt for han følte jeg ikke klarte å se han å være der for han, men han skjønte ikke at grunnen til at jeg ikke gjorde det var fordi han stadig rakket ned på meg med Instagram, min bekledning osv, men han kom tilbake etter noen uker og ville bare ha meg…. så finner jeg ut etter noen uker igjen, at han fortsatte å flørte med damer etter jeg ble sammen med han igjen, også at han møtte ei dagen etter det ble slutt å hadde sex med henne.. jeg har sagt at visst vi skal klare å bygge dette opp igjen, så må jeg ha navn på denne damen for å utelukke at de møtes igjen, og jeg ønsker at vi tar på status på Facebook så jeg kan føle meg tryggere, og sakte men sikkert bygge ting opp igjen. det å sette status på Facebook kan hjelpe litt ved at jeg føler at det er mindre sjans for at han gjør noe skjult.. jeg har måtte finne ut av alt selv, han har ikke innrømt eller vært ærlig om noe, uten at jeg har lagt frem bevis og at han da har vært nødt til å innrømme det.. men jeg får ikke noen sannheter, han nekter å gi meg navnet på denne damen og sette status på face.. jeg er ikke ute etter å ta han, men å få ro og starte med å bygge tillit visst meg å han skal fortsette.. hva tenker dere? Trenger sårt noen tanker og råd for dette er ikke godt å stå i.. Anonymkode: 01345...f01 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #2 Skrevet 29. mars 2024 Tror dere begge burde begynne å gå i søndagskirken og lære dere å få litt respekt for kjæresten/samboeren.... Er du ikke voksen nok til å stå til ansvar for egne handlinger så er du heller ikke voksen nok til å være i et forhold. Anonymkode: 3d1bb...e3d 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #3 Skrevet 29. mars 2024 Har har gjort 0 for å fortjene din tilitt. Hvorfor gir du ham det da? Anonymkode: d07ba...dd7 2 2 4
Trolltunge Skrevet 29. mars 2024 #4 Skrevet 29. mars 2024 Ta sorgen nå, gå videre og finn deg en mann du kan ha det godt sammen med. 5 2 4
SlemUlv Skrevet 29. mars 2024 #5 Skrevet 29. mars 2024 Å sette forholdstatus på fb, vil ikke stoppe noen i å være utro. Det å få navnet på personen han hadde sex med, vil ikke stoppe ham fra å være utro. Du har ikke tillit til ham. Uten tillit er ikke forholdet levedyktig. Enten så må du tilgi ham, og ha tillit til ham igjen. Eller så er det best å gjøre det slutt. Min mening hvertfall. 4 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #6 Skrevet 29. mars 2024 Uansett om dere setter status på fb og du får vite navn på henne så høres han her ut som vil fortsette å være utro. Jeg hadde ikke orket. Anonymkode: 83c8d...a5a
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #7 Skrevet 29. mars 2024 Du fortjener så mye bedre, håper du innser det. Jeg godtok så altfor mye fra kjærester da jeg var yngre, og det er det jeg angrer mest på som voksen. Jeg skulle heller brukt den tiden som singel, på å kunne tenke på meg selv og gjøre det jeg hadde lyst til, og aller viktigst: aldri latt noen behandle meg så dårlig og respektløst, og få meg til å føle meg så dårlig så mange ganger. Anonymkode: af47f...61e 1
Cate89 Skrevet 29. mars 2024 #8 Skrevet 29. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du fortjener så mye bedre, håper du innser det. Jeg godtok så altfor mye fra kjærester da jeg var yngre, og det er det jeg angrer mest på som voksen. Jeg skulle heller brukt den tiden som singel, på å kunne tenke på meg selv og gjøre det jeg hadde lyst til, og aller viktigst: aldri latt noen behandle meg så dårlig og respektløst, og få meg til å føle meg så dårlig så mange ganger. Anonymkode: af47f...61e Off det som er vondt at man husker bare det gode etterhvert, men det innhenter meg stadig det han har gjort, og føler han ikke gjør noe for at jeg skal føle meg trygg.. og vil ikke kaste bort tid på å ha det slik, det går utover helsen til slutt, og man får aldri tiden tilbake som du nevner
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #9 Skrevet 29. mars 2024 Hvorfor skal du gi han enda en sjanse til å vise at han har null respekt for deg? Anonymkode: b8bfe...917 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #10 Skrevet 29. mars 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du fortjener så mye bedre, håper du innser det. Jeg godtok så altfor mye fra kjærester da jeg var yngre, og det er det jeg angrer mest på som voksen. Jeg skulle heller brukt den tiden som singel, på å kunne tenke på meg selv og gjøre det jeg hadde lyst til, og aller viktigst: aldri latt noen behandle meg så dårlig og respektløst, og få meg til å føle meg så dårlig så mange ganger. Anonymkode: af47f...61e Off det som er vondt at man husker bare det gode etterhvert, men det innhenter meg stadig det han har gjort, og føler han ikke gjør noe for at jeg skal føle meg trygg.. og vil ikke kaste bort tid på å ha det slik, det går utover helsen til slutt, og man får aldri tiden tilbake som du nevner Anonymkode: 01345...f01
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #11 Skrevet 29. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor skal du gi han enda en sjanse til å vise at han har null respekt for deg? Anonymkode: b8bfe...917 Jeg vet, er akkurat det jeg føler. Er så glad i han, og vet han er glad i meg, en strever med sine ting… burde jeg ikke gi han en sjans om han gjør alt for meg og vil endre seg? Problemet er bare det at han ikke gjør noe, men er bare som ingenting har skjedd Anonymkode: 01345...f01
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #12 Skrevet 29. mars 2024 Hva i all verden er det du holder på med, Ts? Fyren er kontrollerende, har vært utro mange ganger og lyver til deg støtt og stadig. Og du tenker at du skal bygge et forhold basert på tillit med han? Nei, nå må du komme tilbake til virkeligheten og ta bedre valg for deg selv og ditt liv. Det er ingenting her som tyder på at han vil eller ønsker å jobbe for det forholdet du vil ha og trenger. Du kommer aldri til å stole på han, for han kommer aldri til å jobbe for å vinne din tillit. Vil du virkelig være i et forhold med noen du ikke kan stole på resten av ditt liv? Ønsker du å leve resten av ditt liv i skyggen av mistenksomhet og usikkerhet? Vil du leve resten av ditt liv med noen du føler du må overvåke? Du vil leve et veldig ulykkelig liv om du strekker deg etter det umulige. Ts, man kan ikke tvinge andre til å endre seg. Man kan ikke sløse bort livet sitt på å gå og håpe at noen endrer seg. Han har vist deg hvem han er og at han ikke kommer til å endre seg. Du har heldigvis full kontroll over deg selv. Du kan velge å ta bedre valg. Du kan velge å IKKE være sammen med noen som har gjort det klinkende klart at de aldri kan stoles på. Anonymkode: 2296c...b08 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #13 Skrevet 29. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg vet, er akkurat det jeg føler. Er så glad i han, og vet han er glad i meg, en strever med sine ting… burde jeg ikke gi han en sjans om han gjør alt for meg og vil endre seg? Problemet er bare det at han ikke gjør noe, men er bare som ingenting har skjedd Anonymkode: 01345...f01 Han er ikke glad i deg når han er utro. Anonymkode: b8bfe...917
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #14 Skrevet 29. mars 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Du fortjener så mye bedre, håper du innser det. Jeg godtok så altfor mye fra kjærester da jeg var yngre, og det er det jeg angrer mest på som voksen. Jeg skulle heller brukt den tiden som singel, på å kunne tenke på meg selv og gjøre det jeg hadde lyst til, og aller viktigst: aldri latt noen behandle meg så dårlig og respektløst, og få meg til å føle meg så dårlig så mange ganger. Anonymkode: af47f...61e AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvorfor skal du gi han enda en sjanse til å vise at han har null respekt for deg? Anonymkode: b8bfe...917 Jeg forstår meningene deres veldig godt, og jeg hadde lett dagtid et samme til ei venninne, MEN, visst han ønsker å gjøre alt for å vinne oss og forholdet tilbake, og ønske om å endre seg, HVA burde han gjøre? Anonymkode: 01345...f01
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #15 Skrevet 29. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg forstår meningene deres veldig godt, og jeg hadde lett dagtid et samme til ei venninne, MEN, visst han ønsker å gjøre alt for å vinne oss og forholdet tilbake, og ønske om å endre seg, HVA burde han gjøre? Anonymkode: 01345...f01 Sagt det samme* Anonymkode: 01345...f01
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #16 Skrevet 29. mars 2024 Ts, det bør også nevnes at det er en grunn til at han forsøker å kontrollere hva du har på, hva du gjør etc. Han projiserer; et veldig vanlig fenomen blant mennesker som er serieutro. Han synes det er lekende lett å være utro; han kjenner ikke på vanskelige følelser før, under eller etter at han har vært utro. Å være utro og å lyve gir han ikke dårlig samvittighet. Det er ingen følsesmessig pris å betale for den slags oppførsel, og fordi det er lekende lett for han, så tror han at det er lekende lett for alle andre også. Han forstår ikke at mange av oss ikke ønsker å være utro, og at mange av oss har en mental sperre mot den slags atferd. Han føler derfor at han må ha full kontroll på deg så du ikke får muligheten til å gjøre det samme. Han tror at du, som han, vil være utro om du får sjansen. Ts, han føler ikke på en innvendig konflikt når han er utro og når han lyver. Han lider ikke av dårlig samvittighet. Han vil dog fortelle deg hva han tror du ønsker å høre for å holde på deg. Ikke vær naiv. Anonymkode: 2296c...b08
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #17 Skrevet 29. mars 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ts, det bør også nevnes at det er en grunn til at han forsøker å kontrollere hva du har på, hva du gjør etc. Han projiserer; et veldig vanlig fenomen blant mennesker som er serieutro. Han synes det er lekende lett å være utro; han kjenner ikke på vanskelige følelser før, under eller etter at han har vært utro. Å være utro og å lyve gir han ikke dårlig samvittighet. Det er ingen følsesmessig pris å betale for den slags oppførsel, og fordi det er lekende lett for han, så tror han at det er lekende lett for alle andre også. Han forstår ikke at mange av oss ikke ønsker å være utro, og at mange av oss har en mental sperre mot den slags atferd. Han føler derfor at han må ha full kontroll på deg så du ikke får muligheten til å gjøre det samme. Han tror at du, som han, vil være utro om du får sjansen. Ts, han føler ikke på en innvendig konflikt når han er utro og når han lyver. Han lider ikke av dårlig samvittighet. Han vil dog fortelle deg hva han tror du ønsker å høre for å holde på deg. Ikke vær naiv. Anonymkode: 2296c...b08 Jeg er veldig enig, og det er en tanke vekker, men visst han hadde ønsket å endre seg hva burde jeg forvente? Hun ene jenten jeg tok kontakt med, sa til meg at hun aldri forstod hvorfor han aldri ville møte henne.. så det har fått meg til å tenke at ikke han er av det aller værste slag, det er ille nok som det er, men betyr ikke han har møtt de alle fysisk,men hun andre han hadde sex med, var samme dag/dagen etter vi slo opp.. men han har likevel hatt kontakt bak min rygg med mange i over ett år, altså notorisk utroskap.. ja han er livredd for alt jeg gjør og livredd for å miste meg, så var et stort sjokk for han når jeg fant ut nå nylig… han ønsker å gjøre «alt» for meg, bare jeg får ikke lov til å fortelle han hva jeg trenger å ønsker etter det jeg har funnet ut alt dette, så dermed føler jeg han ikke stiller opp og ikke gjør opp for alt som har pågått.. og at han burde gjort langt mere om jeg skal ha tro på at han vil endre noe, for i mitt hode pågår det samme fremdeles, eller så tror jeg det vil starte igjen på et tidspunkt.. Anonymkode: 01345...f01
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #19 Skrevet 29. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er veldig enig, og det er en tanke vekker, men visst han hadde ønsket å endre seg hva burde jeg forvente? Hun ene jenten jeg tok kontakt med, sa til meg at hun aldri forstod hvorfor han aldri ville møte henne.. så det har fått meg til å tenke at ikke han er av det aller værste slag, det er ille nok som det er, men betyr ikke han har møtt de alle fysisk,men hun andre han hadde sex med, var samme dag/dagen etter vi slo opp.. men han har likevel hatt kontakt bak min rygg med mange i over ett år, altså notorisk utroskap.. ja han er livredd for alt jeg gjør og livredd for å miste meg, så var et stort sjokk for han når jeg fant ut nå nylig… han ønsker å gjøre «alt» for meg, bare jeg får ikke lov til å fortelle han hva jeg trenger å ønsker etter det jeg har funnet ut alt dette, så dermed føler jeg han ikke stiller opp og ikke gjør opp for alt som har pågått.. og at han burde gjort langt mere om jeg skal ha tro på at han vil endre noe, for i mitt hode pågår det samme fremdeles, eller så tror jeg det vil starte igjen på et tidspunkt.. Anonymkode: 01345...f01 Han sier han vil gjøre "alt" for deg, men orker ikke å lytte til deg eller ta initiativ til å finne ut hva du trenger. Det som vil skje her, er at du vil måtte ta på deg hele oppgaven med å fikse forholdet. Du er den som må jobbe for det. Det vil derfor aldri bli bedringer, for dette er ikke noe du alene bør eller kan fikse. HAN er den som har brutt tilliten og HAN er den som burde ta den mentale og praktiske byrden med å finne ut hva DU trenger og hva han må gjøre for å hjelpe deg med å føle deg trygg og komfortabel. Tror du han er kapabel til å ta styring og gjøre den jobben konsekvent over lengre tid? Jeg var sammen med akkurat samme type da jeg var 18-21. De prater, de griner, de lover og bruker store ord og fraser. Men, de har null kompetanse til å faktisk bygge opp om hva de sier. Og om de prøver, klarer de bare å gjøre endringer i et par uker før de faller tilbake i tiltaksløshet. Min eks drev på sånn med hans ekser, med meg, og etter hva jeg hører, driver han fortsatt på i en alder av 40: kontrollerende, sjalu, utro, lover bedring uten å gjøre varige endringer. Det nytter ikke. Denne typen menn vil ikke endre seg, og du vil utslette deg selv om du prøver å "hjelpe" han. Anonymkode: 2296c...b08 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #20 Skrevet 30. mars 2024 Er veldig turn off å bli pult av han om han har pult ei annen kvelden før, kanskje til og med uten kondom? Hadde det vert meg hadde jeg spydd. Gjør det slutt. Anonymkode: fd9fa...5b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå