AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #1 Skrevet 29. mars 2024 Blir nyutdannet nå denne våren og har begynt jobbsøking. I de store byene er det krevende jobbmarked for min profesjon, men i distriktet er det stor etterspørsel. Jeg vurderer å søke en jobb ca 3 timer utenfor Bergen hvor vi bor nå. Jobben vil gi nesten dobbelt lønn i forhold til mulighetene i Bergen. Samboeren min, snart ektefelle, har turnusjobb i Bergen. Ser på mulighetene for å kjøpe bolig på arbeidsstedet i distriktet da det er rimelige leiligheter å kjøpe, men overaskende dyrt å leie der. Ønsker ikke å selge boligen vår i Bergen. Hadde vært mulighet til å leie ut rom i nåværende leilighet, og samtidig benyttet den selv. Ny leilighet ville fungert som pendlerbolig, men jeg ville jo ha flere overnattingsdøgn der enn hjemme. Noen som har erfaring med sekundærbolig/pendlerbolig og om det er lurt å kjøpe istedenfor å leie på pendlersted? Er det noe spesielt vi bør tenke på? Anonymkode: 3fab4...4fb
TBergh Skrevet 29. mars 2024 #2 Skrevet 29. mars 2024 Hei. Søk på Skatt ABC der vil du finne alt om pendlerbolig. Med vennlig påskehilsen TBergh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå