AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #1 Skrevet 29. mars 2024 Noen som har prøvd kapselgarderobe til barn? Hvordan fungerer dette? Hvor mange plagg klarer de seg med av ulike ting? Den meste inspirasjonen på youtube er fra varmere land, der de stort sett går i sommertøy året rundt, og lurer på hvordan dette kan overføres til Norge der vi har behov for mer og varmere tøy. Har den siste tiden utforsket kapselgarderobe selv, etter tips fra "pengesnakk". Så veldig gira på å forsøke dette på mine barn 3, 7 og 10 år gamle. Anonymkode: 169cb...919
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #2 Skrevet 29. mars 2024 Har ikke kapselgarderobe. Men prøver å ikke ha mer klær til barna enn de trenger, og vil slite ut. Slik at neste barn ikke kun arver, men også får noen få nye plagg. Har vel funnet ut at 10 bukser, gensere og t-skjorter er perfekt. Da har vi til skift i barnehage/skole + et sett til hver dag. Etter at barna har blitt ca 8 har det vært bok med 7-8 sett. Anonymkode: 25ae2...5da 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #3 Skrevet 29. mars 2024 Hva er kapselgarderobe? Anonymkode: 8ea40...b4e
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #4 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 29.3.2024 den 18.25): Har ikke kapselgarderobe. Men prøver å ikke ha mer klær til barna enn de trenger, og vil slite ut. Slik at neste barn ikke kun arver, men også får noen få nye plagg. Har vel funnet ut at 10 bukser, gensere og t-skjorter er perfekt. Da har vi til skift i barnehage/skole + et sett til hver dag. Etter at barna har blitt ca 8 har det vært bok med 7-8 sett. Anonymkode: 25ae2...5da Takk for svar! Vi ligger allerede på ca 8 av hvert plagg til de største, så gjerne ikke mulig å redusere det noe ytterligere da. Synest det virker så fint å fargekoordinere garderoben deres slik at de er stilige uansett hva de kler på seg, så håpet noen andre hadde fått til det. Men ser samtidig ikke helt for meg hvordan min gutt sin stil med prints/minecraft skal kunne passe inn i noe sånt uansett 🤣 Vi får heller prøve å holde det på det lave antallet vi har nå gjerne. Anonymkode: 169cb...919
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2024 #5 Skrevet 31. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 29.3.2024 den 18.57): Hva er kapselgarderobe? Anonymkode: 8ea40...b4e kapselgarderobe er at en har få plagg i garderoben. (33 plagg var vell tallet til hun som startet ideen, jeg har ca 50 plagg). Og at plaggene gjerne kan kombineres alle sammen, ved at en stort sett har noen få ulike basisfarger i garderoben. En skal rullere garderobe etter sesong ca hver 3 måned, fordelen skal være at en har oversikt, alltid har noe å ha på seg, da alt i teorien skal kunne passe sammen. Jeg synest det har vært så deilig å bare ha mine 50 favorittplagg og sko fremme! Mye ryddigere, og har alltid tøy jeg liker. Anonymkode: 169cb...919 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå