AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #1 Skrevet 29. mars 2024 Hei. Jeg er nå gravid for tredje gang. På mine to forige fødsler ble jeg igangsatt etter termin , selve igangsettelsene gikk greit og det tok ikke lang tid før baby var ute. Ble ikke brukt noen hjelpemidler. MEN jeg revnet veldig mye med begge. barna var 3700gram og 3900 gram Nå er jeg som sagt gravid igjen og har ett høyt ønske om å bli satt igang tidligere denne gangen da jeg er så veldig redd for å revne på nytt. Hva skal egentlig til for å få innvilget igangsettelse tidligdre enn mange dager over termin? Jeg ønsker denne gangen å bli igsngsatt senest en uke før termin Anonymkode: 332fc...324
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #2 Skrevet 29. mars 2024 Det er ingenting som tilsier at du vil revne mer eller mindre en uke fra eller til. Ingen får tidlig igangsettelse på det grunnlaget. Heldigvis. De vurderer helsen din og først og fremst vurderer de hva som er best for babyen. Du risikerer ikke helsen til ungen din fordi du ikke vil revne🙄 ærlig talt. Og ja. Jeg har født og ja jeg revnet mye selv. Anonymkode: dfd7c...dc5 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #3 Skrevet 29. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er ingenting som tilsier at du vil revne mer eller mindre en uke fra eller til. Ingen får tidlig igangsettelse på det grunnlaget. Heldigvis. De vurderer helsen din og først og fremst vurderer de hva som er best for babyen. Du risikerer ikke helsen til ungen din fordi du ikke vil revne🙄 ærlig talt. Og ja. Jeg har født og ja jeg revnet mye selv. Anonymkode: dfd7c...dc5 Latterligste jeg har hørt.. man risikerer ikke helsen til babyen med å bli igangsatt til termin.. Anonymkode: 332fc...324 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #4 Skrevet 29. mars 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er ingenting som tilsier at du vil revne mer eller mindre en uke fra eller til. Ingen får tidlig igangsettelse på det grunnlaget. Heldigvis. De vurderer helsen din og først og fremst vurderer de hva som er best for babyen. Du risikerer ikke helsen til ungen din fordi du ikke vil revne🙄 ærlig talt. Og ja. Jeg har født og ja jeg revnet mye selv. Anonymkode: dfd7c...dc5 Risikere helsen til ungen ved å føde en uke før termindato🫢 Hvilken risiko snakker du om egentlig? Barnet skal være ferdig utviklet når man er kommet til 37+0. Anonymkode: 11b67...a1a 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #5 Skrevet 29. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Risikere helsen til ungen ved å føde en uke før termindato🫢 Hvilken risiko snakker du om egentlig? Barnet skal være ferdig utviklet når man er kommet til 37+0. Anonymkode: 11b67...a1a Ikke sant 😉 Det som et ønsket mitt er å kunne bli igangsatt til termindato og ikke gå makstid over termin Ts Anonymkode: 332fc...324 1
KaraThrace Skrevet 29. mars 2024 #6 Skrevet 29. mars 2024 Du må fokusere på din trivsel og din helse, og være klar på hvordan du mistrives på slutten. At du har vondt, sliter med å sove, og at det tærer på deg psykisk. Du skal tas med på råd og være med på beslutningen, og hvis det ikke er noen grunn hos baby som stemmer mot er de aller fleste med på å sette i gang en fødsel da det er lettere å planlegge for alle. Det settes i gang VELDIG mange fødsler her i landet, altfor mange spør du eksperter… men hvis det er det du vil. Når det er sagt, så vil den uka der neppe ha noe å si om du revner eller ei. En igangsettelse følger med seg en haug med økte risikoer, feks økt risiko for å måtte bruke tang eller vakuum. Bruk av tang eller vakuum øker risikoen for å måtte klippes eller å revne betraktelig. Vit derfor hva du faktisk ønsker deg.. 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #7 Skrevet 29. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ikke sant 😉 Det som et ønsket mitt er å kunne bli igangsatt til termindato og ikke gå makstid over termin Ts Anonymkode: 332fc...324 Snakk med jordmor og få en samtale med fødselslege. Har du prøvd modningsakupunktur og/eller stripping tidligere? Det kan også hjelpe 😊 Anonymkode: 11b67...a1a
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #8 Skrevet 29. mars 2024 KaraThrace skrev (4 minutter siden): Du må fokusere på din trivsel og din helse, og være klar på hvordan du mistrives på slutten. At du har vondt, sliter med å sove, og at det tærer på deg psykisk. Du skal tas med på råd og være med på beslutningen, og hvis det ikke er noen grunn hos baby som stemmer mot er de aller fleste med på å sette i gang en fødsel da det er lettere å planlegge for alle. Det settes i gang VELDIG mange fødsler her i landet, altfor mange spør du eksperter… men hvis det er det du vil. Når det er sagt, så vil den uka der neppe ha noe å si om du revner eller ei. En igangsettelse følger med seg en haug med økte risikoer, feks økt risiko for å måtte bruke tang eller vakuum. Bruk av tang eller vakuum øker risikoen for å måtte klippes eller å revne betraktelig. Vit derfor hva du faktisk ønsker deg.. Ja det er jeg klar over. Men jeg har som sagt blitt igangsatt med mine forige barn tidligere og det gikk veldig greit utenom riftene. Ts Anonymkode: 332fc...324
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #9 Skrevet 29. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Snakk med jordmor og få en samtale med fødselslege. Har du prøvd modningsakupunktur og/eller stripping tidligere? Det kan også hjelpe 😊 Anonymkode: 11b67...a1a Stripping har jeg prøvd uten at det satte igang noe. Modningsakupunktur har jeg ikke prøvd Gjøres det på sykehuset? Ts Anonymkode: 332fc...324
Gjest Bromance Skrevet 29. mars 2024 #10 Skrevet 29. mars 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det er ingenting som tilsier at du vil revne mer eller mindre en uke fra eller til. Ingen får tidlig igangsettelse på det grunnlaget. Heldigvis. De vurderer helsen din og først og fremst vurderer de hva som er best for babyen. Du risikerer ikke helsen til ungen din fordi du ikke vil revne🙄 ærlig talt. Og ja. Jeg har født og ja jeg revnet mye selv. Anonymkode: dfd7c...dc5 Å risikere helsen til ungen av å bli satt igang en uke før termin syns jeg er å ta litt hardt i. Det er ikke snakk om å føde et prematurt barn her. TS, jeg ble selv satt igang en uke før termin pga forrige barn holdt på å dø under fødsel. Gå veien om fastlege, eller jordmor, så kan du få en samtale på sykehus. Ikke sikkert du får innvilget, men det er verdt et forsøk.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #11 Skrevet 29. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Stripping har jeg prøvd uten at det satte igang noe. Modningsakupunktur har jeg ikke prøvd Gjøres det på sykehuset? Ts Anonymkode: 332fc...324 Ja. Det gjøres av jordmor. Tror de gjør det fra uke 38+0. Forstått det som at man bør gjenta det 2-3 ganger. Anonymkode: 11b67...a1a 1
Visla Skrevet 29. mars 2024 #12 Skrevet 29. mars 2024 Jeg fikk et barn på over 5 kg dagen før termin. Da ble jeg satt igang 2 uker før termin med de neste barna jeg fikk, i tillegg til vekstkontroller. Ble egentlig lovd keisersnitt om jeg ble gravid igjen, men det fikk jeg ikke
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #13 Skrevet 29. mars 2024 Visla skrev (2 minutter siden): Jeg fikk et barn på over 5 kg dagen før termin. Da ble jeg satt igang 2 uker før termin med de neste barna jeg fikk, i tillegg til vekstkontroller. Ble egentlig lovd keisersnitt om jeg ble gravid igjen, men det fikk jeg ikke Takk for svar hvordan så vekstestimeringene ut i forkant av igangsettelsene? Ts Anonymkode: 332fc...324
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå