Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #1 Del Skrevet 6. februar 2006 Kan jeg ta med min norske resept å få utlvert legemiddel på apotek i utlandet, henholdsvis i Europa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 7. februar 2006 #2 Del Skrevet 7. februar 2006 Norske resepter er gyldige for ett uttak i Norden. I EØS-området kan du bruke norsk resept, men det må være en resept du har i hånden, telefonresept, faxresept gjelder ikke. Resept på legemidler i gruppe A (veldig sterke smertestillende) får du ikke tatt ut. Vær klar over at du kan risikere å måtte betale full pris på legemidler, blåresepter er ikke gyldig for refusjon i andre land, de har andre refusjonsordninger som gjelder for deres medlemmer av dets lands folketrygd. Skal du være lenge i utlandet, vil jeg heller anbefale deg å oppsøke en lege i landet du oppholder deg i, eller tar med feks ett års forbruk fra Norge. Du kan også få trøbbel på apoteket, siden resepten vil være annerledes utformet enn det de er vant med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå