AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #1 Skrevet 27. mars 2024 Hei, Jeg er i tvil om bør jeg si at jeg har asperger både i kjære- og vennskapsrelasjoner etter en stund. Det er for at jeg er bekymret å være en person som blir sett som en forskjellig eller nedgradert person. Hva synes dere? Anonymkode: ca03a...d40
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #2 Skrevet 27. mars 2024 Hei du! Kanskje best å være åpen og ærlig? I hvor står grad påvirker diagnosen din. Mulig de nærmeste allerede har en mistanke. Jeg visste at en bekjent av meg hadde det før han fortalte meg det.. Anonymkode: 8d172...761 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #3 Skrevet 27. mars 2024 Det spørs vel kanskje hvor mye det påvirker deg i disse relasjonene? Har du feks en tendens til å "fornærme" uten å mene det, fordi du kanskje blir sett på som veldig direkte, kanskje du ikke "klarer" å få med deg sosiale signaler? I slike tilfeller vil det nok være til din fordel at dine nærmeste vet om din diagnose 😊 Anonymkode: a8bd7...342
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #4 Skrevet 27. mars 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det spørs vel kanskje hvor mye det påvirker deg i disse relasjonene? Har du feks en tendens til å "fornærme" uten å mene det, fordi du kanskje blir sett på som veldig direkte, kanskje du ikke "klarer" å få med deg sosiale signaler? I slike tilfeller vil det nok være til din fordel at dine nærmeste vet om din diagnose 😊 Anonymkode: a8bd7...342 For et ærlig svar, hvordan ser dere personer med aspergere? Anonymkode: ca03a...d40
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #5 Skrevet 27. mars 2024 Jeg tenker det er bedre å være åpen. Sier du ingenting kan du bli misforstått som frekk eller sør. Anonymkode: 3f7a7...188
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #6 Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): For et ærlig svar, hvordan ser dere personer med aspergere? Anonymkode: ca03a...d40 Jeg ser ikke noe annerledes på personer med aspergers. Jeg har selv en diagnose som påvirker meg i sosiale relasjoner, hadde jeg hatt nære med aspergers, så ville jeg satt pris på å vite om det, da det ville gitt meg mer forståelse og innsikt i hvordan personen fungerer. Anonymkode: a8bd7...342
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #7 Skrevet 27. mars 2024 Jeg hadde likt å vite. Ikke for å dømme, men fordi jeg ofte kan bli usikker hvis andre er vanskelige å lese i den sosiale settingen. Nå er selvsagt folk som har denne diagnosen forskjellige, men et fellestrekk er jo at man ofte sliter med det sosiale. Noen av de jeg har møtt med asperger har jeg oppfattet med en litt «uinteressert» eller «følelsesløs» framtoning, på en måte, gjerne med lite kroppsspråk og tonefall. Det kan gjøre meg usikker, og jeg kan tenke «liker hun meg ikke» eller «sa jeg noe feil». Hvis jeg vet at det er slik de er, så er det lettere å slappe av. Det er selvsagt et egoistisk ønske fra min side. Del bare om du føler deg komfortabel med det. Anonymkode: 74fce...626 2
imagineme Skrevet 27. mars 2024 #8 Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, Jeg er i tvil om bør jeg si at jeg har asperger både i kjære- og vennskapsrelasjoner etter en stund. Det er for at jeg er bekymret å være en person som blir sett som en forskjellig eller nedgradert person. Hva synes dere? Anonymkode: ca03a...d40 Du er overhodet ikke en nedgradert person! Husk på det! Du er unik 🙂 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #9 Skrevet 27. mars 2024 Jeg ville absolutt ikke sagt noe, med mindre du merker det preger forholdet deres på en negativ måte. Dog, har man vært sammen lenge er det nok greit at partneren får vite uansett. Anonymkode: 70eaa...3ed
Nesly Skrevet 27. mars 2024 #10 Skrevet 27. mars 2024 Det må du føle deg fram til.. og du! Hvis du sier det- vær stolt av det!
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #11 Skrevet 27. mars 2024 Jeg er veldig åpen og rett frem om diagnosen, folk flest reagerer ikke noe på det annet enn å ofte komme med anekdoter om noen de kjenner med autisme eller repetere floskelen «vi er vel alle litt på spekteret». Samboer ser ingen grunn til å nevne det til andre enn folk han kjenner godt. Ingen av oss var diagnosert da vi møttes så vi oppdaga det etterhvert. Anonymkode: 982b7...6ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå