Gå til innhold

Venninne som har blitt så slank og sunn- misunnelig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere! Jeg skammer meg over dette. Har en venninne som har gått bed mange kilo de siste mnd. Hun har også begynt å løpe maraton, trene style og er blitt skikkelig sprek. Merker at jeg tar litt avstand. Tror det er en blanding av misunnelse fordi jeg pga helsa mi ikke kan trene så mye, og heller ikke har viljestyrke til å endre spisevaner (men jeg er ikke overvektig). 

I tillegg spiser hun så lite kosemat at vi aldri kan kose oss med god mat sammen lenger. Huff, hvorfor føler jeg dette? Unner henne egentlig alt, men klarer likevel ikke å være så tett på.. 

Anonymkode: 10ba3...ae3

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp har opplevd det samme pga skadet kropp som ikke klarer det som andre klarer . 

Anonymkode: 33f7f...f7c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper denne misunnelsen din er ganske så overfladisk, for du er jo veldig klar over det. Mulig det er mer et savn du kjenner på, f.eks. det å kose dere sammen som før.  Ikke ta avstand fra henne, da risikerer jo du bare å miste en venn. Selv om det er treningsformer du ikke kan gjennomføre pga helsa er synd, men fokuser heller på hva du kan (om det er et ønske da).  Jeg tror du er ei god venninne, som i bunnen er glad hun har det bra, men det er vanskelig med endringene. 

Anonymkode: e4810...09a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har der også sånn for øyeblikket, en god venninne har startet på slankesprøyter og ser nå fantastisk ut. Hun var nok ikke helt kvalifisert til å få det, men maste på legen. Jeg kjenner at jeg er litt misunnelig på at hun har komt så «lett» i mål med å bli kvitt vinterkiloene, mens jeg strever med de siste 6-7 kiloene🙈

Anonymkode: 6cbac...c87

AnonymBruker
Skrevet

Slå deg til ro med at du ikke er alene. Det er drøssevis av misunnelige og sjalu kvinner og menn der ute. 

Anonymkode: 139a0...9c1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tipper denne misunnelsen din er ganske så overfladisk, for du er jo veldig klar over det. Mulig det er mer et savn du kjenner på, f.eks. det å kose dere sammen som før.  Ikke ta avstand fra henne, da risikerer jo du bare å miste en venn. Selv om det er treningsformer du ikke kan gjennomføre pga helsa er synd, men fokuser heller på hva du kan (om det er et ønske da).  Jeg tror du er ei god venninne, som i bunnen er glad hun har det bra, men det er vanskelig med endringene. 

Anonymkode: e4810...09a

Takk, ja, den er nok ganske overfladisk, bunner nok i at jeg alltid har vært et konkurransemenneske også. Får prøve å heve meg over det og forsøke å være et bedre menneske♥️

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har der også sånn for øyeblikket, en god venninne har startet på slankesprøyter og ser nå fantastisk ut. Hun var nok ikke helt kvalifisert til å få det, men maste på legen. Jeg kjenner at jeg er litt misunnelig på at hun har komt så «lett» i mål med å bli kvitt vinterkiloene, mens jeg strever med de siste 6-7 kiloene🙈

Anonymkode: 6cbac...c87

Huff! Forstår deg så godt! Livet mitt er litt tomt for tiden, så da blir man vel veldig bevisst på andre også:) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk, ja, den er nok ganske overfladisk, bunner nok i at jeg alltid har vært et konkurransemenneske også. Får prøve å heve meg over det og forsøke å være et bedre menneske♥️

Du er et konkurransemenneske? Bruk det da vel, du sier jo selv at det er viljestyrke det står på når det kommer til kostholdet.

Når det kommer til helse og trening så skjønner jeg at det kan by på utfordringer. Men alle kan trene noe, med tilrettelegging og hjelp. Og trening er gram - kosthold er kilo!

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere er gode venner synes jeg du kan fortelle henne det, si det samme som her at du skammer deg over det og ikke vil føle det. Hun kommer sikkert til å ta det som ett kompliment også kan dere sammen finne på måter å fortsatt kose dere sammen på 😊

Anonymkode: 30714...0de

AnonymBruker
Skrevet

Store omveltninger pleier å få en bråstopp.

Byttetriks og små justeringer er ofte nok for varige resultat. Pust med magen og bruk fornuft :nikke:

Anonymkode: 4717e...eb8

Skrevet (endret)

Wow, jeg misunner virkelig ikke de som sliter med misunnelse.

Jeg visste ikke at det gikk an å bli misunnelig for slike småting som dette. Altså, alle kan velge å bli sunne. Dessuten, så er viljestyrken som en muskel som konstant må vedlikeholdes ved å bevare de gode vanene man har dannet og som hjernen har blitt vandt til. Helt lineær suksess innenfor trening og kosthold er ikke realistisk. Veien til et sunnere liv skal dale både opp og ned. Noe annet ville vært helt umenneskelig. 

Ta deg på tak. Om du har lyst til å bli kvitt misunnelsen, prøv å løp mot den ukomfortable følelsen og omfavn suksessen hennes. 

Endret av PURE/HONEY

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...