Gjest Gjesta Skrevet 6. februar 2006 #1 Del Skrevet 6. februar 2006 Vi var i middagsselskap i helgen. Til dessert fikk vi is med varme bjørnebær, med en hjemmelaget sjokoladesaus oppå. Den var laget på kokesjokolade og melk. Noen som vet hva jeg snakker om, og blandingsforholdet? sjokoladen ble visstnok smeltet forsiktig i kjele, og så blandet med melk for å få en slags tykk saus....... Arkana? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #2 Del Skrevet 6. februar 2006 Kunne det vært en ide og spurt vertskapet for middagsselskapet dere var i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. februar 2006 #3 Del Skrevet 6. februar 2006 Joda, men jeg prøvde å ringe og ingen svarte. Og så hadde jeg så innmari lyst på akkurat nå da vettu Men jeg fant det ut. Fifty fifty med smeltet melkesjokolade og vanlig melk, blande, helle over, voila! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 6. februar 2006 #4 Del Skrevet 6. februar 2006 Jeg synes det er bedre med fløte enn med melk, og bruker alltid mørk sjokolade. I tillegg har jeg i litt melis og noen klatter smør/margarin. Nam nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. februar 2006 #5 Del Skrevet 6. februar 2006 Jeg er ikke så glad i mørk sjokolade.... Så da bruker jeg heller melkosjokolade. Og da trenger jeg nok ikke melis. Men fløte funker sikkert fint, ja..... Men har du fifty fifty? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 6. februar 2006 #6 Del Skrevet 6. februar 2006 Jeg måler ikke, men til en plate (100 g) sjokolade bruker jeg kanskje en tredels liten kartong fløte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 6. februar 2006 #7 Del Skrevet 6. februar 2006 Hvis du ikke er glad i mørk sjokolade, så anbefales firkløver eller toblerone. Det blir verdens mest digge sjokoladesaus til is Jeg varmer en kartong matfløte, lar den koke slik at den såvidt begynner å tykne og har i en stor plate (200 gr) sjokolade. La sjokoladen smelte og server den lunken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. februar 2006 #8 Del Skrevet 6. februar 2006 *sulten* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 6. februar 2006 #9 Del Skrevet 6. februar 2006 50/50 fløte og sjokolade fungerer også fint på kaker - ganache heter det på fint. Blir veldig blankt og lekkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 6. februar 2006 #10 Del Skrevet 6. februar 2006 Nam nam slik saus bruker svigermor og lage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. februar 2006 #11 Del Skrevet 6. februar 2006 *skrive opp matfløte på handlelista* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 11. februar 2006 #12 Del Skrevet 11. februar 2006 Tror jeg er sjokoholiker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 12. februar 2006 #13 Del Skrevet 12. februar 2006 tror ikke du er aleine..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå