Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun ble født før meg og kom seg raskt inn på boligmarkedet uten å bruke masse penger. Så ble hun ufør, men får nok penger til at hun kan dra på ferie hvert år. Hun er sosial hver helg og virker lykkelig. Jeg er arbeidssøker på andre året, har ikke vært på ferie siden vi var barn, er over tredve og har ikke vært utenfor Skandinavia. Jeg har ikke kontakt med venner fordi jeg bruker all min energi på jobbsøking og det jeg har av deltidsjobb

Anonymkode: a7517...b56

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg heier på deg.

PS dra på uventet besøk. Nokså sannsynlig treffer du en dag som ikke er som på bildene. 

Anonymkode: b8412...dea

AnonymBruker
Skrevet

Du har jo søster. Min er død, skulle gjerne hatt henne tilbake og pleid relasjonen enda bedre og unnet henne alt godt uten å sammenligne med meg selv, livet går opp og ned. Du er ung. Skal du bruke livet på å være misunnelig på din uføre søster? 

Anonymkode: d6b8d...8c8

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner,men om deres forhold ellers er OK hvorfor uansett være sjalu?

Hjelper deg ikke🤗

Jeg har kuttet ut min søster. Hun er et dårlig menneske. Verre.

Anonymkode: 36ee0...7d2

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Siden hun er ufør så betyr det at hun er syk, det er ikke noe å være misunnelig på. 

Anonymkode: 7bc5f...5fd

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Søsteren din er sikkert misunnelig på helsen din ❤️

Anonymkode: 674c0...cab

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Alt handler om hva man gjør det til selv. Hva gjør du for å få det bedre?

Anonymkode: 2e85d...38b

Skrevet

Du hadde ikke hatt noen bedre posisjon på boligmarkedet om søsteren din ikke eksisterte. Eller var yngre. Din situasjon er den samme.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil bare si at jeg føler med deg angående jobbsøking, og at jeg håper du får flaks og napp i snart. Jeg holdt på i rundt fire-fem år i 30-årene med deltidsjobber tatt ut av en mørk komiserie og nav-kurs og praksisplasser, og føler det var veldig tilfeldig at jeg etter hvert endte opp i en helt (miljø og lønn og oppgaver) kurant jobb. Det kan skje, selv om det ikke føles sånn.

Anonymkode: 2e4de...60d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne nesten vært søsteren du skriver om ts. Jeg er eldst av tre søstre, kom inn på boligmarkedet i Oslo for 12 år siden, ble ufør ikke lenge etterpå og har det greit nok økonomisk takket være forsikring og flaks til å blant annet ha råd til å reise.

Ene søsteren min har tatt høyere utdanning med derti studielån, fikk skrapa sammen til bolig i hjembygda vår i slutten av 2019 og har hatt litt uflaks med at boligen har krevd en del vedlikehold hun ikke var forberedt på på toppen av at rentene og alt av kostnader har skutt fart, noe hverken hun eller andre var helt forberedt på. Hun måtte leie ut gjesterommet sitt for å kunne fortsette å eie og selv om leietageren er hyggelig og ordentlig har hun jo ikke hjemmet sitt som bare sitt.

Fra hennes perspektiv har hun slitt, spinka, spart og jobba vettet av seg for lite gevinst sammenligna med meg som har det enkelt, bor nærmere alt som skjer og har råd til det jeg vil nesten. 
Hun glemmer også at jeg ikke kan kjøpe helse, jeg kan ikke kjenne på det å få bidratt og jeg har ikke det sosiale.

Ikke har jeg overskudd til å faktisk reise heller, ikke slik jeg kunne gjøre før jeg ble syk. Livet ens blir ofte ganske så lite når en er syk. 

Anonymkode: 1539b...6c5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ufør på minstesats, svært fysisk syk, så lever et veldig begrenset liv. Er og fattig, så ikke råd til å reise, eller finne på noe som koster penger. Min søster bor i stor bolig med mannen sin, helt gjeldfrie, de begge tjener bra. Og reiser mye, går ut og spiser og koser seg ofte. Men jeg unner da virkelig henne alt det beste. Jeg er jo glad i henne, og ønsker henne derfor alt godt. Hun skal jo ikke straffes, bare fordi jeg ikke er like heldig i livet.

Anonymkode: 3604d...674

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...