Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg lei av pastasauser fra glass og poser, og har lyst til å lage selv. Har noen en god oppskrift, helst med en del grønnsaker i?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pasta med ruccola, kalamataoliven og ruccola er en av mine favoritter. Fritt etter Jamie Oliver. ;)

Surr hvitløk (2-3 fedd) og frisk chili (1/2-1) i olivenolje, tilsett en boks herm. tomater, litt salt+pepper, og et par never kalamataoliven som du har skviset og tatt steinen ut av. La koke 5 min. Rør inn 2-3 never ruccola i siste øyeblikk, og bland med nykokt pasta, gjerne fullkornsspaghetti.

Server med oppsmuldret fersk chèvre (hvit pakke med rød skrift fra Tine) på toppen - det gjør hele retten. :)

Skrevet (endret)

...og forresten: Du kan bruke samme hvitløk/chili/tomatsaus med oliven som utgangspunkt, og i tillegg tilsette grillede eller stekte aubergineskiver, oregano og 5-6 finhakkede middelhavsansjos. La koke 15-20 min, bland med nykokt pasta, og server med revet parmesan.

Ekstra godt med en god neve grovhakket, frisk basilikum rørt i tilslutt.

Denne enkle sausen er med andre ord en fin basis for vegetariske pastaretter - bare å eksperimentere i vei. :)

Endret av piaf
Skrevet

Takk for oppskrift :) Da blir det pasta til middag i dag!

Skrevet

Pastasaus til en person

Varm 2 ss creme fraiche med litt salt og pepper, ha i litt hakket vårløk/purre og to- tre skiver røkelaks i biter. Superrask og kjempegod pastasaus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...