Salt Skrevet 6. februar 2006 #1 Skrevet 6. februar 2006 Nå er jeg lei av pastasauser fra glass og poser, og har lyst til å lage selv. Har noen en god oppskrift, helst med en del grønnsaker i?
Gjest piaf Skrevet 6. februar 2006 #2 Skrevet 6. februar 2006 Pasta med ruccola, kalamataoliven og ruccola er en av mine favoritter. Fritt etter Jamie Oliver. Surr hvitløk (2-3 fedd) og frisk chili (1/2-1) i olivenolje, tilsett en boks herm. tomater, litt salt+pepper, og et par never kalamataoliven som du har skviset og tatt steinen ut av. La koke 5 min. Rør inn 2-3 never ruccola i siste øyeblikk, og bland med nykokt pasta, gjerne fullkornsspaghetti. Server med oppsmuldret fersk chèvre (hvit pakke med rød skrift fra Tine) på toppen - det gjør hele retten.
Gjest piaf Skrevet 6. februar 2006 #3 Skrevet 6. februar 2006 (endret) ...og forresten: Du kan bruke samme hvitløk/chili/tomatsaus med oliven som utgangspunkt, og i tillegg tilsette grillede eller stekte aubergineskiver, oregano og 5-6 finhakkede middelhavsansjos. La koke 15-20 min, bland med nykokt pasta, og server med revet parmesan. Ekstra godt med en god neve grovhakket, frisk basilikum rørt i tilslutt. Denne enkle sausen er med andre ord en fin basis for vegetariske pastaretter - bare å eksperimentere i vei. Endret 6. februar 2006 av piaf
Salt Skrevet 7. februar 2006 Forfatter #4 Skrevet 7. februar 2006 Takk for oppskrift Da blir det pasta til middag i dag!
Gjest gjest1 Skrevet 7. februar 2006 #5 Skrevet 7. februar 2006 Pastasaus til en person Varm 2 ss creme fraiche med litt salt og pepper, ha i litt hakket vårløk/purre og to- tre skiver røkelaks i biter. Superrask og kjempegod pastasaus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå