AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #1 Del Skrevet 27. mars 2024 De siste to månedene har har fått økende større og harde lymfeknuter på halsen. Jeg bruker Lamictal mot migrene, har gjort det i snart et år. I det siste har jeg økt dosen med 25mg, og det har forverret seg. Noen som har erfaring med at Lamictal kan føre til det? Har vært hos lege som har tatt ultralyd av halsen og henvist meg videre til ultralyd på sykehus. Det føles som det er noe mellom øret og halsen. Er smertefullt hvis jeg ligger på ene siden. Noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 12129...b6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #2 Del Skrevet 27. mars 2024 Ja. Det er en vanlig bivirkning. Følte meg konstant forkjølet på den, og det ble borte da jeg slutta. Husker ikke hvor mye jeg tok, det er lenge siden. Anonymkode: d548b...f48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #3 Del Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ja. Det er en vanlig bivirkning. Følte meg konstant forkjølet på den, og det ble borte da jeg slutta. Husker ikke hvor mye jeg tok, det er lenge siden. Anonymkode: d548b...f48 Tusen takk for svar 🙂 Måtte du avslutte på grunn av påvirkningen på lymfekjertlene? Anonymkode: 12129...b6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #4 Del Skrevet 27. mars 2024 Ingen vanlig bivirkning nei. Barnepass lese på felleskatalogen. Det er i så tilfelle en høyst sjelden bivirkning men den finnes sikkert Anonymkode: 271e4...58c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #5 Del Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen vanlig bivirkning nei. Barnepass lese på felleskatalogen. Det er i så tilfelle en høyst sjelden bivirkning men den finnes sikkert Anonymkode: 271e4...58c Tusen takk for svar 🙂 Vet du om det betyr at man ikke kan bruke lamictal hvis man opplever det? Anonymkode: 12129...b6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #6 Del Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tusen takk for svar 🙂 Vet du om det betyr at man ikke kan bruke lamictal hvis man opplever det? Anonymkode: 12129...b6a Les pakningsvedlegget Anonymkode: 271e4...58c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 27. mars 2024 #7 Del Skrevet 27. mars 2024 Jeg hadde spurt fastlegen om å få sjekket hvordan det står til med immunforsvaret ditt. En blodprøve for å sjekke hvordan nivåene er hos de ulike hvite blodcellene dine, lever og nyrene dine + fått tatt en CYP test for å være sikker på at dosen du får ikke fungerer som dobbel dose o.l for ønsket effekt hos deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #8 Del Skrevet 27. mars 2024 Fighter83 skrev (21 minutter siden): Jeg hadde spurt fastlegen om å få sjekket hvordan det står til med immunforsvaret ditt. En blodprøve for å sjekke hvordan nivåene er hos de ulike hvite blodcellene dine, lever og nyrene dine + fått tatt en CYP test for å være sikker på at dosen du får ikke fungerer som dobbel dose o.l for ønsket effekt hos deg. Ts trenger et serumsspeil av Lamictal og en vurdering av om hen tåler medisinen uten for store bivirkninger. Ikke masse blodprøver som ikke har med Lamictal og problemstillingen å gjøre Anonymkode: 271e4...58c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #9 Del Skrevet 27. mars 2024 Fighter83 skrev (27 minutter siden): Jeg hadde spurt fastlegen om å få sjekket hvordan det står til med immunforsvaret ditt. En blodprøve for å sjekke hvordan nivåene er hos de ulike hvite blodcellene dine, lever og nyrene dine + fått tatt en CYP test for å være sikker på at dosen du får ikke fungerer som dobbel dose o.l for ønsket effekt hos deg. Tusen takk for tips 🙂 Jeg har tatt blodprøve, lever , nyre og serumspeil er ok. Er på trinn 4. De hvite blodcellene vet jeg ikke om de tok blodprøve av. Vet du hvilke bokstaver / tall det skal være på blodprøvepapiret? Anonymkode: 12129...b6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #10 Del Skrevet 27. mars 2024 Jeg hovnet opp i lymfeknuter i hele kroppen etter kort tid på Lamictal, måtte avslutte uten nedtrapping. Ta kontakt med lege! Anonymkode: c24ee...fbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #11 Del Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg hovnet opp i lymfeknuter i hele kroppen etter kort tid på Lamictal, måtte avslutte uten nedtrapping. Ta kontakt med lege! Anonymkode: c24ee...fbb Takk for svar 🙂 Fikk du utslett også? Fikk du beskjed av lege om at du måtte avslutte med en gang? Brukte du høy dose? Jeg har ikke fått utslett, har vært hos lege som har tatt ultralyd av hals og henvist meg videre for ultralyd av hals ( pakkeforløp) fikk jeg beskjed om... Anonymkode: 12129...b6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå