Gå til innhold

Kontakt med eks om barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en veldig vanskelig relasjon og har bare kontakt på Mail/ sms etter mitt ønske. . Jeg vil at vi skal møtes på familievern kontor men far sier at dersom jeg ikke vil møtes på tomannshånd så kan det være det samme. Jeg vil ikke det fordi jeg har erfart at han ofte blir sint og jeg lar meg overkjøre fordi jeg er redd - også for at han skal la sinne sitt gå utover barnet. Nå sier han at jeg ikke bidrar til foreldresamarbeid fordi jeg ikke vil møtes. Men jeg har jo foreslått familievernkontor. Hva tenker dere, er det jeg som er vanskelig? Barnet vårt har noen utfordringer og det ville vært bra om vi kunne hatt en bedre relasjon men jeg blir nesten fysisk dårlig ved tanken på å være alene med ham, også på et offentlig sted. Men jeg er redd for at uvilje på å møtes vil bli brukt mot meg

Anonymkode: 22449...b06

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må gjenta oppfordringen om å møtes på familievernkontor skriftlig. Skriv at du opplever det som helt nødvendig å møtes og snakke sammen, men at du opplever samarbeidet så vanskelig at du vil gjøre det på fvk. Sms holder. 

Anonymkode: 84395...1a4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig at enkelte manipulerer og forsøker å få det til å se ut som at mor ikke vil samarbeide. Ikke la deg vippe av pinnen. Stol på magefølelsen, og insistere på familievernkontor. Hvorfor i himmelens navn skulle dere møtes på tomannshånd? Skaff deg en advokat som kan støtte deg!

Anonymkode: f3c6c...356

• Liker 3
Skrevet (endret)

Slettet

Endret av Sara222
Ville være anonym
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Pass på å ha det skriftlig at du har foreslått familievernkontor. Gjenta det hver gang han prøver seg. Hvis han skal argumentere noe sted om at du ikke samarbeider fordi du ikke vil møte han alene så får han forklare hvorfor han ikke vil møte på familievernkontoret.

Anonymkode: 3267e...f9e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ring og spør om separat mekling! Når de spør om årsak til det, forteller du om psykisk vold. Da trenger du ikke å møte han direkte og viser samtidig samarbeidsvilje. INGEN kan bruke det mot deg!

Anonymkode: 8274a...61d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan kontakte familievernkontoret, be om møte, så kaller de inn deg og far. Da har du jo bevis på at du har prøvd.

Er dere under BUP, så vet jeg ikke om de kunne hatt et møte med dere, for å prate om utfordringene barnet har. 

For da kan du jo vise til at du har prøvd flere løsninger.

Anonymkode: c2c28...5a5

• Liker 3
Skrevet

Enig med de over, skriv at du ønsker megling - du er ikke vanskelig selv om du setter fornuftige genser for deg selv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Vi har en veldig vanskelig relasjon og har bare kontakt på Mail/ sms etter mitt ønske. . Jeg vil at vi skal møtes på familievern kontor men far sier at dersom jeg ikke vil møtes på tomannshånd så kan det være det samme. Jeg vil ikke det fordi jeg har erfart at han ofte blir sint og jeg lar meg overkjøre fordi jeg er redd - også for at han skal la sinne sitt gå utover barnet. Nå sier han at jeg ikke bidrar til foreldresamarbeid fordi jeg ikke vil møtes. Men jeg har jo foreslått familievernkontor. Hva tenker dere, er det jeg som er vanskelig? Barnet vårt har noen utfordringer og det ville vært bra om vi kunne hatt en bedre relasjon men jeg blir nesten fysisk dårlig ved tanken på å være alene med ham, også på et offentlig sted. Men jeg er redd for at uvilje på å møtes vil bli brukt mot meg

Da må svare ditt bli at: Greit, vi prates på familievernkontoret den og den datoen. Som du alt har ordnet på forhånd. Da har han ikke mye å komme med

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Du skal IKKE være alene med han . Du er IKKE vanskelig fordi om du vegrer for å møte han alene. Du tar et fornuftig og klokt valg basert på erfaring . Hans sinne , og at det også kan gå utover barn . Du skal ikke diskutere med han , kun informere . Hei, jeg møtes gjerne å diskuterer videre samarbeid et sted som garanterer en konstruktiv diskusjon . Enten på fam vern kontor eller med nøytral tredjepart . Folk som absolutt skal treffe en eks alene , er kun ute etter å manipulere . Han vet at du er enklere å manipulere , stresse , true alene . Så jeg gjentar : ikke diskuter , kun informer : jeg møter deg gjerne på offentlig sted eller med tredjepart for å diskutere konstruktive løsninger . 

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Takk alle sammen. Jeg vet jo innerst inne at det jeg gjør er ok, men blir veldig stresset likevel når jeg setter grenser. Så det er veldig godt å høre at det er ok å gjøre det. Er også veldig preget over at en i hjelpeapparatet sa at det ikke er greit å begrense kontakt når man har barn sammen, selv om andre jeg har hatt kontakt med sier at det er helt ok å gjøre nettopp det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...