AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #21 Del Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg er helt frisk, men jeg fikk ikke i meg mat på flere dager. Selv om jeg var syk i forrige uke (siste symptom på fredag) er magen fortsatt litt tander og tåler bare småtteri. Jeg klarer å spise en og annen yoghurt, en halv laksefilet, osv. Det er bare det 😊 Takk for svar om fremgangsmåten jeg kan ta 😊 Anonymkode: 21616...30b AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er ikke TS. Men etter magesykdom så kan jeg ha stor aversjon mot mat i mange dager, og etter det er sultfølelsen ganske borte, så kan gå opp mot en måned før jeg spiser normalt igjen. Anonymkode: d06b4...4bb Når man skriver at magen ikke tåler noe, så tolker jeg det som at man fortsatt har symptomer, og at det ikke bare handler om matlyst. Anonymkode: c0658...2e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #22 Del Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når man skriver at magen ikke tåler noe, så tolker jeg det som at man fortsatt har symptomer, og at det ikke bare handler om matlyst. Anonymkode: c0658...2e4 Jeg skjønner at du tolker det sånn, jeg skulle ha ordlagt meg litt annerledes. Men jeg tenker automatisk at ingen er så dumme at de drar ut på restaurant med omgangssyke, så jeg er vel såpass naiv at jeg ikke tenkte jeg måtte spesifisere det 😄 Anonymkode: 21616...30b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #23 Del Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Takk for svar alle sammen ❤️ Jeg får se om jeg tør å skille meg ut og bare bestille tilbehør og drikke 😄 Anonymkode: 21616...30b Men er du syk kan du ikke gå å smittede andre. Anonymkode: 336b3...3fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #24 Del Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Når man skriver at magen ikke tåler noe, så tolker jeg det som at man fortsatt har symptomer, og at det ikke bare handler om matlyst. Anonymkode: c0658...2e4 Man er ulik. Jeg og mannen kan ha det samme. Han er desperat etter mat i det kroppen klarer å holde på maten igjen, og spiser normalt med en gang. Jeg kan gå en uke og kun nippe til brus, og opp mot en måned der jeg egentlig ikke føler for mat i det hele tatt, kun spiser fordi jeg vet jeg trenger næringen. Anonymkode: d06b4...4bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #25 Del Skrevet 27. mars 2024 Noen steder må man bestille mat. Men det pleier ikke være et problem om kun en drikker og resten spiser. Men hadde nok bestilt noe. Feks en forrett. Men be de servere den samtidig som hovedrett med mindre flere bestiller forrett, ellers må resten vente på maten. Anonymkode: 67a47...bb9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #26 Del Skrevet 27. mars 2024 For tiden går det bare i småretter/forretter for min del, klarer ikke få i meg mer (pga Wegovy). Er ute og spiser med folk stadig vekk, satser bare på at de andre bestiller normale porsjoner (og det gjør de). Det går alltid greit på vanlige restauranter. Anonymkode: 621cd...db1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #27 Del Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men er du syk kan du ikke gå å smittede andre. Anonymkode: 336b3...3fa Som jeg skrev i en annen post er jeg ikke syk, har ikke hatt symptomer siden fredag. Jeg sliter bare med matlysten og magen er litt uvant med å spise større måltider etter en uke uten mat 😄 Anonymkode: 21616...30b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #28 Del Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For tiden går det bare i småretter/forretter for min del, klarer ikke få i meg mer (pga Wegovy). Er ute og spiser med folk stadig vekk, satser bare på at de andre bestiller normale porsjoner (og det gjør de). Det går alltid greit på vanlige restauranter. Anonymkode: 621cd...db1 Takk for svar, godt å høre 😀 Anonymkode: 21616...30b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #29 Del Skrevet 27. mars 2024 Jeg har mage og tarm plager, og i perioder får jeg i meg veldig lite mat. Da bestiller jeg bare en forrett på restaurant. Og det har aldri vært noe problem. Eneste er hvis jeg går ut med bare en person, så bestiller jeg hovedrett, selv om jeg bare klarer å spise 1/3 del. Anonymkode: 2ae47...a51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #30 Del Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har mage og tarm plager, og i perioder får jeg i meg veldig lite mat. Da bestiller jeg bare en forrett på restaurant. Og det har aldri vært noe problem. Eneste er hvis jeg går ut med bare en person, så bestiller jeg hovedrett, selv om jeg bare klarer å spise 1/3 del. Anonymkode: 2ae47...a51 Har du vurdert å heller gå til steder der det er normalt med sharing platters? Pleier som regel å gjøre det slik, da jeg er ganske småspist selv. Og er veldig godt å se at maten blir spist opp. Samtidig som jeg får smake på mye. Anonymkode: d06b4...4bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #31 Del Skrevet 27. mars 2024 Hva mener du med at du kun vil bestille «tilbehør»? Bestill en forrett fra menyen og be om at den serveres samtidig som hovedretten til de øvrige gjestene. Så enkelt er det faktisk. Anonymkode: 32ce6...717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #32 Del Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hva mener du med at du kun vil bestille «tilbehør»? Bestill en forrett fra menyen og be om at den serveres samtidig som hovedretten til de øvrige gjestene. Så enkelt er det faktisk. Anonymkode: 32ce6...717 Så egentlig ikke ut som denne restauranten hadde forretter, var derfor jeg nevnte tilbehør. Anonymkode: 21616...30b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #33 Del Skrevet 27. mars 2024 Det går helt fint TS! Ikke bekymre deg, ingen kommer til å bry seg om det. Hadde du sittet alene ved bordet og bare bestilt en cola hele kvelden, så hadde det nok blitt reagert. Når du er en del av en gruppe er det null problem - ingen bryr seg om du spiser en hovedrett eller ikke! Kjøp en liten siderett eller forrett om du finner noe du kan tenke passer, kjøp noe drikke om du har lyst på. Og kos deg ute med vennene dine 😊 Anonymkode: 5cca8...a30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #34 Del Skrevet 27. mars 2024 Du bør bestille mat ja. Ellers kunne restauranten satt dere ved et mindre bort (f.eks at det er to som spiser og ikke tre som de beregent ved bestilling), og da går de glipp av gjester og inntekter når du nipper til vannet ditt. Men du høres ikke frisk ut, ,og bør vel helst holde deg hjemme. Anonymkode: 67f13...cb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #35 Del Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du bør bestille mat ja. Ellers kunne restauranten satt dere ved et mindre bort (f.eks at det er to som spiser og ikke tre som de beregent ved bestilling), og da går de glipp av gjester og inntekter når du nipper til vannet ditt. Men du høres ikke frisk ut, ,og bør vel helst holde deg hjemme. Anonymkode: 67f13...cb6 Jeg er frisk 🙄 Jeg blir vanligvis sånn i et par uker etter omgangssyke, skal jeg holde meg hjemme fra jobb og samfunnet generelt så lenge fordi jeg ikke orker å spise så mye? Anonymkode: 21616...30b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 27. mars 2024 #36 Del Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hva mener du restauranten skal tjene penger på hvis gjestene ikke skal spise? Anonymkode: 51294...03d Drikke. Det er det de tjener best på, skjønner du. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 27. mars 2024 #37 Del Skrevet 27. mars 2024 Daria skrev (16 timer siden): Det kommer an på restauranten - noen har spiseplikt, andre ikke. Det betyr ikke at alle i følget må spise. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå