Gå til innhold

Null respekt for muslimer....

Gjest Gjest_Else_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helt enig, men det skjønner desverre ikke brorparten av folkene i vesten. De er bare interessert i å øse ut millioner for å hjelpe disse hundene. Det skrikes om at vi skal ha forståelse for dem, men hvor er deres forståelse for oss? Det er alltid vi som skal innrette oss etter dem, og det begynner vi å se konsekvensene av nå.

Som tidligere nevnt. Les din historie!

Det har historisk sett vært vesten som har forlangt at muslimske land skal innrette seg etter vesten. Minner bare om imperialismen. Det er vi som har trengt inn på deres områder, ikke omvendt. Disse landene har vært undertrykt av vestlige land i århundrer både økonomisk og når det gjelder deres egne landområder og rikdommer.

Hva hadde du syntes om det var muslimene som hadde verdensherredømmet og ikke USA? Hvis det var feks. Irak som hadde "alle" bak seg for å krige mot kristne land, la oss si feks Norge?

Snu litt på flisa lille venn. Kanskje du innser at det er mer i denne saken enn det som skjer her og nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde du syntes om det var muslimene som hadde verdensherredømmet og ikke USA? Hvis det var feks. Irak som hadde "alle" bak seg for å krige mot kristne land, la oss si feks Norge?

Snu litt på flisa lille venn. Kanskje du innser at det er mer i denne saken enn det som skjer her og nå.

Lille venn. Skjønner du ikke at det er det som er i ferd med å skje? Hadde vi ikke hatt USA, så hadde du vandret rundt i burka for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille venn. Skjønner du ikke at det er det som er i ferd med å skje? Hadde vi ikke hatt USA, så hadde du vandret rundt i burka for lenge siden.

Kanskje like greit. Er lei av all stirringen til mannfolka uansett :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er morsomt å lese innleggene om hvordan mennesker som kommer hit til landet skal forkaste sin kultur og religion, som mange sikkert er oppvokst med. Mange mennesker har vanskelig for å legge tro til side for å begynne ny gudetro, enten dette er muslimer eller kristne.

La oss innse det en gang for alle; nordmenn er like ille til å holde på sitt levesett når vi drar ut i verden, og vi står ikke tilbake for å bryte lover og normer i land vi oppholder oss. Spania som opplever eldrebølgen av nordmenn er et perfekt eksempel på hvordan vi også lager samfunn som er like vårt kjære trygge Norge. Det er dette levesettet vi er vant til, og da er det vanskelig å legge alt dette til side for å adoptere et nytt levesett med nytt språk og normer for hva som er rett og galt. De fleste holder mer på sitt levesett jo lenger vekk fra gruppen sin de kommer, og de vil søke å samles i nye grupper av nordmenn på nye steder. Ellers hater jeg å høre kommentaren "sånn er det ikke i Norge, Norge er mye bedre enn dette drittlandet" når jeg er på ferie.

Uten å besvare spørsmålet om hvorvidt det er rett av muslimene å erklære krig på grunn av tegningene som ble den berømte siste dråpen, synes jeg det er for dumt å kreve at andre mennesker med ulik bakgrunn fra oss skal forkaste dette og tilegne seg vår. Særskilt når vi ikke gjør den minste vilje til det samme når vi er utenfor landets grenser. Et lands lover skal følges, uavhengig av om vi er enige i dem eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men uansett hvordan man enn vrir og vrenger på det som nå har skjedd synes jeg likevel det sier sitt om hvor disse demonstrantene står når de bruker uttrykk som; «Europa er en ulydig horedatter som har krenket sin fars ære.» Det er uttalelser som disse som sier meg hvor utilnærmelige disse to kulturene er. Bare at de bruker kvinne/mann analogien her er nok et bevis på hyllingen av mannen som menneske og nedverdigen av kvinnen. Det styggeste som finnes for disse fundamentalistene er "ulydige" kvinner - kvinner med egne meninger. Det er mennenes ære som betyr alt! Er det bare jeg som ser tråden her? Skulle likt å sett hva som hadde dukket opp av reaksjoner om det var en kvinne som hadde tegnet disse tegningene eller stått bak publiseringen av disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha - godt sagt :klappe::klappe:

Hva er værst - bli kontrollert av USA eller av imamer?

Endret av Utenriksmedister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett hvordan man enn vrir og vrenger på det som nå har skjedd synes jeg likevel det sier sitt om hvor disse demonstrantene står når de bruker uttrykk som; «Europa er en ulydig horedatter som har krenket sin fars ære.» Det er uttalelser som disse som sier meg hvor utilnærmelige disse to kulturene er. Bare at de bruker kvinne/mann analogien her er nok et bevis på hyllingen av mannen som menneske og nedverdigen av kvinnen. Det styggeste som finnes for disse fundamentalistene er "ulydige" kvinner - kvinner med egne meninger. Det er mennenes ære som betyr alt! Er det bare jeg som ser tråden her? Skulle likt å sett hva som hadde dukket opp av reaksjoner om det var en kvinne som hadde tegnet disse tegningene eller stått bak publiseringen av disse.

Nei, det er ikke bare du som ser det, og jeg ser sammenligningen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, men det skjønner desverre ikke brorparten av folkene i vesten. De er bare interessert i å øse ut millioner for å hjelpe disse hundene. Det skrikes om at vi skal ha forståelse for dem, men hvor er deres forståelse for oss? Det er alltid vi som skal innrette oss etter dem, og det begynner vi å se konsekvensene av nå.

Når vi begynner å kalle et helt folk for "hunder" på grunn av det som noen få ekstremistiske grupper blant dem gjør, da har vi tapt.

Vi "øser ikke ut millioner" for å hjelpe terrorister og drapsmenn. Vi gjør et forsøk på å tette det digre gapet som vesten har bidratt til å skape ved å ta andre lands ressurser for å rikgjøre oss selv.

Et barn som sitter på gaten uten foreldre, mat og skolegang kan vel ikke noe for det samfunnet han eller hun er født inn i!!

Vår u-hjelp kan bidra til å gi dem en mer balansert skolegang uten den "hjernevaskingen" som tilsynelatende er problemet for så mange. Kanskje kan det gi dem den forståelsen du snakker om.

Har du tenkt på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, de ekstremistene som vi ser på tv og de som kommer fra land som har vært så urolige og så undertrykte av voldsglade makthavere, lever i land med kultur som er langt fra vår egen.

det er vanskelig for dem å forstå oss, og det er vanskelig for oss å forstå dem.

det betyr faktisk ikke at muslimer ikke kan leve sammen med ikke-muslimer, det betyr at det nok ville være fryktelig vanskelig dersom alle muslimer var ekstremister som brenner og undertrykker, og dersom alle nordmenn var ekstremister som drapstruet religioner som ikke støttet deres egne syn på verden, om disse to gruppene skulle bodd på hverandre.

men nå består verden, både den muslimske og den ikke-muslimske, av utrolig mange fler og mye mer en de vi ser i mediene idag, på begge sider.

vi har ikke alltid vært det stille, snille, rolige landet vi er idag, og andre land utvikler seg også, selv om det også skjer så sakte at det er vanskelig å legge merke til.

men å hate, spre redsel, terror eller trusler, ene eller andre veien, slik det gjøres fra alle kanter idag.

det hjelper vel ingen, det setter oss bare tilbake i tid og skaper mer uro en noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig gode paroler:

"Demonstrantene skal holde flere plakater med følgende paroler: «Nei til politiske Islam», «Nei til rasister i Norge og Europa» og «Ja til ytringsfriheten»."

Og jeg tror dette vil bidra mer (men fortsatt veldig lite) til å dempe konflikten enn demonstrasjonen som man forsøker å få til til lørdag (hvor muslimer vil demonstrere rolig mot trykkingen av tegningen. Som om resten av verden ikke allerde vet at dette var dumt å gjøre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det å diskutere hvem som er den slemmeste, Vesten eller Midtøsten blir ganske tåpelig. Folk fra begge verdensdeler har gjort temmelig grusomme ting.

I Vesten (spesielt Frankrike) oppstod korstogsbevegelsen, som utførte ganske mange udåder i den troens navn.

Muslimenes ekspansjon i Europa i tidlig og sen middelalder er et minst like forkastelig kapittel i menneskenes historie.

Begge disse religiøse fenomenene var autoritære og grusomme. Det blir ganske makabert å diskutere hvem som har gjort mest ugang i fortiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Intelly

Siterer det en eller annen skrev her i et innlegg:

"I muslimske land er det ikke tillatt å vise bilder av hellige personer. Det er blant annet derfor alle Moskeer bare har geometriske mønster som dekorasjon."

Da er jeg bare nødt til å minne om (siden enkelte her tydeligvis har glemt det) at her i NORGE er det faktisk lov til det.

Jeg har absolutt ingen respekt for folk som har SNILLISMEN som religion!

Skjerp dere!

Ved å forsvare disse "menneskene", så forsvarer dere også brenning av ambassader, krig, drap, mishandling av kvinner og barn osv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kverula  :klappe:

Jeg mener det er vi i vesten som viser muslimene mangel på respekt når vi trykker karikaturer av deres Profet. Det er rett og slett skammelig at norske avisredaktører ikke har bedre vett!

I muslimske land er det ikke tillatt å vise bilder av hellige personer. Det er blant annet derfor alle Moskeer bare har geometriske mønster som dekorasjon.

Og, til de som lurer: Jeg er norsk.

Les historie, kanskje dere lærer litt om andre folkeslag og kulturer!!

De fleste som fordømmer kan ikke en dritt om emnet de snakker om.

Mener du at vi alle skal studere koranen for å vite hvordan vi skal oppføre oss korrekt i forhold til islam i vårt eget land???

Jeg for min del ante ingenting om at det er forbudt å avbilde/tegne gudene deres.

Hva hvis jeg (av en eller annen grunn) skulle komme til å tegne en slik tegning i all uvitenhet, og denne skulle blitt sett av muslimer..Da hadde jeg vel vært ganske død nå??

Er det mer vi bør vite?? Bør vi dekke til grillen når vi griller koteletter til sommeren f.eks.?

Jeg er til dels enig i at de var unødvendig av denne avisen å trykke disse bildene dersom de som gjorde det skjønte at det ville provosere. Jeg er for ytringsfrihet, men jeg ser ingen grunn til at vi skulle ha behov for å trykke/se bilder av deres guder.

Men når det er sagt, så var dette EN avis, ikke det norske folk. Jeg vet at mange flere med meg ikke visste at det var ulovlig engang, før nå.

De som følte seg støtt av desse bildene burde være såpass siviliserte at de tok dette opp med avisen på en fredelig måte og ba om forståelse for at de ikke ønsket slike tegninger trykket.

Men den reaksjonen de har vist er HELT uakseptabel!!

De oppfører seg som ville dyr i jungelen, og jeg kan bare ikke på noen måte klare å ha noen som helst forståelse for deres følelser etterhvert i denne saken, når de går frem på en slik måte. Jeg tror ikke det dreier seg om fornærmelse lenger, det dreier seg om en anledning til å få herje, slåss, true og drepe, som er det eneste de vet om!

Har sakset litt fra VG:

Vi krever at de som lagde tegningene blir straffet som terrorister, sa Durrani.

Ifølge pakistansk lov kan noen som fornærmer Muhammed eller Koranen bli straffet med døden.

Det sier meg svært mye når en mann kan henges fordi han etter deres syn fornærmer Muhammed, men ikke når han f.eks. dreper sin egen datter fordi hun har blitt voldtatt.

Det er en svært, svært skremmende religion!

At enkelte nordmenn viser en så sterk toleranse og forståelse for noe som er så langt borte ifra det vi ser på som rett og galt, er også skremmende.

Jeg viser all respekt for deres kultur og religion i deres land (ville ikke turt noe annet) men her hjemme er det vår kultur og religion som gjelder. Og det bør de også respektere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Dette er bare endel av muslimenes plan for å overta Europa. Hvor lenge skal vi sitte å snakke før vi gjør noe. Øye for øye, tann for tann.

En konspirasjon altså?? :sjenert:

Uff da - tredje verdenskrig er på vei dere - best å starte gravingen av sin egen tilfluktskjeller og fylle den med hermetikk...

Makan..

Jeg skjønner de reagerer - spesielt siden de tror dette er noe vi gjør om igjen og om igjen for å rakke ned på deres religiøse forbilde... Og spesielt siden det i deres tro heter at mouhammed ikke skal vises i billedlig form - noe vi jo ikke har begrensinger fro hverken ved jesus, gud eller noen andre helgenfigurer...

Poenget må vel være å forklare og søke ro heller enn å etse oppunder og skape uro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En konspirasjon altså??  :sjenert:

Poenget må vel være å forklare og søke ro heller enn å etse oppunder og skape uro?

Er det ikke det vi driver med da, og har drevet med siden dette startet??

Og tror du det hjelper? Tror du virkelig at det er forklaringe og ro disse folkene ønsker??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tror du det hjelper? Tror du virkelig at det er forklaringe og ro disse folkene ønsker??

så siden vi ikke har lyktes med det samme vi har gått og snakket direkte til folket som reagerer, så er det bare å gi opp?

nå har vi snakket ett par ganger, det funket ikke umiddelbart, så da er det dødfødt?

vi mener muslimer bør gå hardt ut og vise sin motstand til det som skjer i utlandet.

at de gjør dette på tv og i aviser, er ikke nok, de må gå hardere ut.

hvorfor er det så forbaska vanskelig å se at det sitter en haug mennesker fra den andre "siden" og mener akkurat det samme?

det holder kanskje ikke for dem heller, slik det ikke holder for endel nordmenn, at mennesker som er i regjering og i makt går ut gang på gang å tar avstand og prøver å jobbe sammen.

det holder ikke for alle muslimer, og det holder ikke for alle nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derimot tror du at det hjelper å gjøre hva? gjevne dem med jorden slik Hitler prøvde på med jødene? Hva? Ta fra dem retten til å tro? Nekte dem livets og talens rett? Hva mener du vi skal gjøre da?

Jeg tror at å mane til en hvis harmoi og det å leve i fellesskap på denne jorden er den eneste måten siden det bare er en jord. Jeg tror at å sette seg over andre er å skite i eget reie. Jeg tror at å snakke gjør frykten mindre - at å forklare er den eneste måte å få noen til å forstå hva du sier - jeg tror, nei... forresten jeg vet at det nytter - når slike provokatører som viser seg her holder kjeft - for til syvende og sist er ikke din provokasjon noe mindre enn deres selv om du bruker ord og de brukre ild........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...