fjær Skrevet 26. mars 2024 #2 Skrevet 26. mars 2024 Fordi jeg kjente det var rett for meg. Jeg har alltid ønsket å bli mamma. 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #3 Skrevet 26. mars 2024 Alltid ønsket meg barn uten rasjonell grunn; innser nå at jeg hadde vært like lykkelig uten men angrer ikke… Anonymkode: d1a65...44e 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #4 Skrevet 26. mars 2024 Jeg ble gravid ganske ung, fikk besjed om at jeg ville gå glipp av så mye ungdomstid. Men aldri tenkt eller følt det sånn selv. Aldri vært noe party menneske og brukte helgene hjemme eller med venner. Har vært heldige og kunne få barn, for meg har det alltid vært noe jeg har sett for meg og være. Har 5 barn så flere en det som er vanlig for en nordmann. Har startet på nytt som dem sier så jeg er ganske gammel når siste eventuelt forlater rede, dem to største er på vei til og flytte ut. 3 mann startet på vgs til høsten og yngste er 4. Jeg tenker at man skal leve det livet som passer en selv, håper dette ikke er for og kritisere men at man lurer. Ungen trenger og blande seg i om man velger og få ingen barn, et barn eller mange barn osv. Jeg får ofte høre hvor slitsom det er og hvorfor man ikke burde få mange barn, ingen skjønte at jeg ønsket flere etter 2, jeg hadde tross alt en av hver 🥴. Anonymkode: b76dc...da2 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #5 Skrevet 26. mars 2024 Fordi det å ha barn er ikke utelukkende å høre på grining å miste livet som det blir ofte blir skildret. Jeg var lenge usikker på om jeg ville ha barn eller ei, nærmer meg 30, men har nå lyst. Jeg ønsker å bygge en familie. Noen jeg kan være glad i, som jeg kan se vokse opp, som jeg kan feire helligdager, reise på turer og ha vanlig hverdagsliv med. Så ser jeg for meg et menneske jeg kan skape god relasjon med. Når det ofte blir skildret at en skal ha familie for å ikke dø alene, høres bare tullete ut. Jeg ønsker en familie å vokse med, som er med på å utfordre meg. Ble mindre skummelt ettersom jeg satte meg ned for å lese litt om barn, fordi jeg manglet mye forståelse. Ofte legger en bare merke til barn når de skriker. Men bar skriker faktisk ikke hele tiden. Så er småbarnsperioden en spesiell periode, som kan være knallhard, men den varer ikke evig. Anonymkode: 98488...edd 4 1
SPOCA Skrevet 26. mars 2024 #6 Skrevet 26. mars 2024 Fordi jeg generelt elsker å være sammen med barn (jobber med barn), er glad i barn og barn gjør meg glad. Jeg har et stort behov for å kunne gi omsorg til andre. 1
Isambard Skrevet 26. mars 2024 #7 Skrevet 26. mars 2024 Jeg må innrømme at jeg aldri veide for og imot. Derfor er det vanskelig å svare på hvorfor. Det kan ha noe med forventninger fra samfunnet. Jeg er i alle fall glad for at jeg valgte å få barn. Så får andre gjøre det som er riktig for dem.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #8 Skrevet 26. mars 2024 Jeg syntes barn er kjempe koselig å ha. Et menneske som jeg har satt i verden. Jeg har to men vil gjerne ha fler. Anonymkode: 03464...ab7
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #9 Skrevet 26. mars 2024 Fordi jeg gjerne vil ha familie Er et familiemenneske, men har bare få nære (foreldre, ett søsken, ett svigersøsken, to tantebarn). Vil ha flere mennesker i kretsen min! Barnet mitt er snart voksen nå, og den småbarnstida er så kort - plutselig er de tretten-fjorten og ikke så interessert i å leke mer - men voksne fine mennesker blir de. Anonymkode: bb0cf...c47
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #10 Skrevet 26. mars 2024 Tror mange mennesker føler på en dyp tiltrekning mot det å få barn. Det handler om instinkter på lik linje med det dyr opplever. Altså den biologiske klokken. Selv om vi mennesker også har evnen til å tenke rasjonelt og logisk, tenker jeg beslutningen som helhet også påvirkes sterkt av følelser og ikke minst instinkter (om man egentlig kan skille mellom instinkter og følelser). Er helt sikker på at min beslutning om å få barn da jeg var 25 år var basert på instinkt. Jeg hadde ingen venner med barn, og følelsen av "jeg må ha barn nå" bare dumpet inn i meg. Har absolutt ikke angret på barn, og spesielt ikke angret på at jeg fulgte kroppens signaler om at "nå er du klar". Jeg tror jeg omtrent ble gravid noen få uker etter😂 Anonymkode: bfc98...4e2 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #11 Skrevet 26. mars 2024 Instinkt. Det ble veldig sterkt etter at jeg møtte mannen i mitt liv. Anonymkode: 8be6e...0a5
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #12 Skrevet 26. mars 2024 Har alltid hatt et sterkt ønske om barn, det er vel instinkt. Har bare blitt sterkere til eldre jeg har blitt. Endelig gravid nå etter mye strev. Å være ufrivillig barnløs gjorde at jeg følte meg helt desperat. Grusomt, og enormt takknemlig for gutten som kommer senere i år. Anonymkode: 9b4a8...6ce
Anononyma Skrevet 26. mars 2024 #13 Skrevet 26. mars 2024 Fordi jeg alltid har ønsket meg barn. Har alltid visst at det var riktig for meg Ville ha noen å gi uendelig kjærlighet og omsorg til.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #14 Skrevet 26. mars 2024 Eksen ville ha, jeg tenkte at jeg kunne gi det et forsøk. Anonymkode: 3aab0...a4f
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #15 Skrevet 26. mars 2024 Jeg følte på så mye kjærlighet fra min nevø og niese. Jeg pleide ofte å legge dem da de var små og vi hadde så mange søte samtaler og når de sovnet i armene mine tenke jeg hvor nydelig det ville være med egne barn. Heldigvis møtte jeg mannen min og vi skapte verdens morsomste, snilleste og mest sjarmerende gutt. Jeg føler at livet er så utrolig rikt nå og er takknemlig hver dag for at jeg har disse nydelige små i livet. Anonymkode: 2ea50...2e5 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #16 Skrevet 26. mars 2024 Tja, behovet kom etter nesten 7 år sammen. Likte godt det livet vi hadde før og jeg liker godt livet vi har nå. Livet med barna går i faser - noe jeg synes er spennende og til tider utfordrende 😊 Anonymkode: 1dfcb...d5a
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #17 Skrevet 26. mars 2024 Egoistiske grunner. Har alltid hatt lyst på barn. Anonymkode: 7749a...c0e
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #18 Skrevet 26. mars 2024 Har alltid drømt om en stor familie. Desverre var min alltid liten da nesten alle rundt oss døde. Jeg er den eneste som fører blodslinjen videre, og det er jo surt å la så mye penger falle i hendene på andre enn min egen familie. Da vil jeg heller at mine barn og fremtidige barnebarn skal få nyte flere titalls mill på konto. Anonymkode: 97f48...3b1
Sententia Skrevet 26. mars 2024 #19 Skrevet 26. mars 2024 Fordi jeg er glad i fotmassasje. Tenkte jeg kunne lære opp ungene til å gi gode massasjer. Og brette sokker. Det skal de også læres opp til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå