Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2002 #1 Skrevet 10. november 2002 Jeg er vanlig nordisk lys i huden og skal gifte meg tidlig på våren. Er ingen solariumbruker til vanlig,men vet at mange tar dette før de skal gifte seg. Jeg vil jo se best mulig ut, men samtidig noe som er meg. Hvis en blir proft sminket på dagen ser en da fin nok ut ? Det er jo tross alt ikke naturlig å være veldig brun på den årstiden, men hva mener/gjør andre? Hva med selvbruningskrem, fungerer det på et vis eller blir det bare et søl. Tenkte i så fall å få en proff til å hjelpe meg med det også. Var det på sommeren ville det betydd mer å være brun og da får en jo også en naturlig brunfarge lettere.
Gjest lilletroll Skrevet 11. november 2002 #2 Skrevet 11. november 2002 Jeg tok litt solarium, og sminket meg litt.....resultatet ble maks for meg!! Hvis du får hjelp av en profesjonelle til å selvbrune deg blir nok resultatet veldig bra, men bare husk at det er dyrt og sitter ikke så lenge, sånn at du ikke gjør det for lang tid i forveien:)
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2002 #3 Skrevet 11. november 2002 Jeg er ekstremt lys i huden, og hadde lyst på litt farge til bryllupet. Valgte å ta en del solarium, noe jeg egentlig ikke gjør til vanlig, og det funket bra. Jeg blir aldri brun, men fikk en frisk, fin farge. Litt sminke i tillegg gjorde susen. Om du kan bruke sminke eller ikke er vel litt avhengig av kjolen. Dersom du skal ha kjole uten ermer vil du jo få et veldig slit med å sminke ermer, overkropp etc. for ikke å få et veldig skille.... Jeg synes det er venskelig å få jevn, fin farge med selvbruningskrem, og har også erfaring med at man lett blir litt gul i huden. Men det kan jo være greit å bruke i tillegg til solarium så slipper man å ta så mange timer sol...
Gjest Madden Skrevet 11. november 2002 #4 Skrevet 11. november 2002 Jeg tar ingen sjanser på dårlig resultat med selvbruningskrem, og selv om jeg skal gifte meg midt på sommeren så skal jeg ta litt solarium for å få farge på forhånd! det gir jevnest resultat! Men jeg kommer nok ikke til å sole meg mye..en gang i uka frem til den store dagen kanskje!! :D
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2002 #5 Skrevet 11. november 2002 Hva med avfarging på kjolen? Det ser ikke pent ut med selvbruningskrem og hudsminke hadde jeg ikke turt å benytte, ikke engang i ansiktet, av redsel for å kline til kjolen. Ta litt sol du. Det ser mye mer naturlig ut enn den mest proffe lagte hudsminke. Ved sminking av huden, forsvinner nemlig mye av ansiktets mimikk.
Augustbrud02 Skrevet 11. november 2002 #6 Skrevet 11. november 2002 Jeg vil anbefale solarium jeg. Har selv veldig lys hud og blir "aldri" brun, men jeg begynte å ta solarium jebvnlig 2 ganger i uka 5 mnd før vi skulle gifte oss. På den måten fikk jeg litt farge. For meg var det viktig å begynne rolig og heller øke litt etterhvert, slik at jeg ikke skulle bli rød, men få litt brunfarge. Det virket også og jeg var litt brunere enn det jeg er til vanlig. Ellers gjør jo sminke at man ser litt friskere ut i huden, selvom det ble brukt minimalt med sminke på meg.
Imax Skrevet 11. november 2002 #7 Skrevet 11. november 2002 Noen timer i solarium gjør susen for å få bort skummetmelkfarven i ansiktet! Men for guds skyld jenter: Ikke overdriv!!! Har sett nok av par hvor dama er super-solariumbrun (dette merkes jo spesielt på de som gifter seg om vinteren/våren) og mannen ser "normal" ut. DET ER IKKE PENT!!!! Jeg ville også ha tatt solarium i god tid før, så man ikke risikerer å være rød i ansiktet... Sminke bør man jo uansett ha, så det ikke glinser i panna osv.
Rose Skrevet 11. november 2002 #8 Skrevet 11. november 2002 Helt enig med sistnevnte - har et par takkekort fra venner der bruden er sjokoladebrun og han en skikkelig "bleikfis" - ikke stilig akkurat. Og det ser bare teit ut med vinterbakgrunn og to overdrevne solariumbrune.
viwi Skrevet 11. november 2002 #9 Skrevet 11. november 2002 Helt enig imax. Det er stygt å være for solariumsbrun. Ikke fint i det hele tatt. Man blir liksom gulaktig i huden. Jeg tok ikke sol men giftet meg jo i juni så da hadde jo solen ute gitt meg en frisk farge. En annen ting er at pass nå på at dere ikke er mye brunere enn han dere skal gifte dere med. DET ser ikke pent ut på bilder. Bare så dere har det i bakhodet!
Hello Kitty Skrevet 11. november 2002 #10 Skrevet 11. november 2002 Jeg tar på meg endel brudesminke-oppdrag (er make-up artist) og bruker aldri mye foundation, og hvertfall ikke mørkere foundation enn den naturlige fargen til bruden. Meningen er jo å fremheve ansiktet, ikke få det til å se ut som en nettopp har kommet hjem fra syden Etter min mening trenger de fleste ikke å bruke foundation i hele ansiktet, heller for å jevne ut den naturlige hudfargen.... Solarium kan være bra, så lenge en ikke overdriver - da trengs det som regel lite sminke også. Fint om brudgommen i så fall gjør det samme, så en ikke ender opp med en stor forskjell på den store dagen. Men det skal jo se naturlig ut, en skal ikke se på brudebilde om noen år og ikke kjenne seg igjen :-? Og det kommer veldig an på når på året en gifter seg, å være kjempebrun midt på vinteren ser litt rart ut spør du meg.
Gjest Madden Skrevet 12. november 2002 #11 Skrevet 12. november 2002 Jeg har så lett for å bli litt slik: :oops: spesielt når jeg stresser eller er fokus for mye oppmerksomhet...og siden vi gifter oss i juli (VARMT!) så tror jeg at jeg vil trenge både litt solariumsgrunnlag og godt med foundation!... :D har ikke lyst å se ut som noen tomat på bildene!!
VesleBråka Skrevet 12. november 2002 #12 Skrevet 12. november 2002 Leste på en nettside at man må IKKE være solbrent, for da blir ikke bildene bra. Så hvis du skal i solarium, dropp det siste uka. I tillegg anbefalte de at du må tenke sminke i forhold til hvilke bilder du vil ha, farge eller svart/hvitt. Hvis du velger det siste f.eks, så bør du ikke ha for rød leppestift (=svart) eller for mye rouge (=rare skygger). Skal se om jeg husker hvilken side det var..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå