AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #1 Skrevet 26. mars 2024 Fikk influensa/covid/forkjølelse for 4 uker siden. Testet negativt på covid, men de jeg tror smittet meg testet positivt, så jeg mistenker det kan ha vært det. Per i dag føles forkjølelsen 80 % borte, men jeg sliter med en mild sykdomsfølelse i kroppen som liksom ikke slipper taket og kommer meg ikke helt i gang med hverdagen igjen utenom det mest nødvendige. Følte jeg var på bedringens vei forrige uke, men så ble jeg verre igjen. Hanglete form. Noen andre som har hatt det slik i år? Har hatt noen seige og langvarige sykdomsforløp tidligere i livet mitt, men er en stund siden sist. Må vel bare ta tiden til hjelp. Forsøkte få meg en legetime i tilfelle det kan være stille lungebetennelse eller noe lignende som må behandles med antibiotika, men ser ikke ut til at jeg får time før påske. Anonymkode: ee1df...fd9
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #2 Skrevet 26. mars 2024 Tok du hurtigtest for influensa også når du tok covid? Den nye hurtigtesten på apoteket tester jo for influensa, covid og RS. Hvis du var bedre og så ble verre kan det godt tenkes at du fikk et annet virus i forrige uke. Hvis du ikke har feber er sannsynligheten lav for at det er atypisk lungebetennelse, og da ville du nok vært dårligere enn at du bare hangler. Anonymkode: 5cadf...8ca
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #3 Skrevet 26. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tok du hurtigtest for influensa også når du tok covid? Den nye hurtigtesten på apoteket tester jo for influensa, covid og RS. Hvis du var bedre og så ble verre kan det godt tenkes at du fikk et annet virus i forrige uke. Hvis du ikke har feber er sannsynligheten lav for at det er atypisk lungebetennelse, og da ville du nok vært dårligere enn at du bare hangler. Anonymkode: 5cadf...8ca Takk for svar! Visste ikke at det var en hurtigtest for influensa og RS også. Den jeg tok var nok kun for covid. Tror du det er noe vits å ta en slik test nå? Har et apotek i nærheten. Uansett hva det er må det vel bare gå sin gang... Jeg er hanglete og har en følelse av superlett feber i kroppen. Er oppegående liksom, men ikke mer enn det. 3 uker siden sist jeg trente eller gjorde noe skikkelig fysisk. Jeg trodde en karakteristikk ved stille lungebetennelse var at symptomene gjerne ikke var så sterke. Anonymkode: ee1df...fd9
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #4 Skrevet 26. mars 2024 Tok en mnd før jeg følte meg helt frisk da jeg fikk covid hvertfall, selv om jeg ikke ble spesielt syk var jeg bare «forkjøla» med hodepine lenge. Anonymkode: b4287...16d
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #5 Skrevet 26. mars 2024 To år med sykdomsfølelse etter covid her. Håper du blir fortere frisk enn meg! Anonymkode: 3c39f...2df 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #6 Skrevet 27. mars 2024 Jeg har holdt på siden før jul. Det slipper aldri helt taket og blusser opp igjen fra tid til annen. Anonymkode: 97113...3d5 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #7 Skrevet 27. mars 2024 Jeg har hatt det akkurat likt. Er jo mye bedre, men kjenner det godt i kroppen fremdeles. Legen sa at jeg antakelig bare har fått en litt hard variant av en luftveislidelse. Tok crp, men den var helt fin. Tar det bare helt med ro jeg. Kroppen blir jo frisk igjen. Anonymkode: 17248...e51
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #8 Skrevet 27. mars 2024 Har stått i media at dette har vært veldig vanlig denne vinteren pga mange forskjellige og flere ulike virus/bakterier i omløp enn normalt. Anonymkode: 3f20e...d48
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #9 Skrevet 27. mars 2024 Takk for alle svar Da får jeg bare trøste meg med at jeg ikke er den eneste og at dette dessverre er helt normalt. Vurderte dra til legevakten i morgen tidlig (fikk ikke time hos fastlegen denne uka) for å få tatt en CRP i tilfelle jeg kan ha behov for antibiotika. Men mest sannsynlig er det vel ikke det. Og skulle det være bakterielt vil vel dette også gå over av seg selv, selv om det kanskje tar lenger tid uten? Synes huske jeg leste noe om at covid kunne reaktivere kyssesyken som jeg har hatt tidligere. Begynner jo å bli litt mistenksom ettersom symptomene ligner med tanke på milde symptomer som henger i. Men får håpe det ikke er tilfellet. Anonymkode: ee1df...fd9
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #10 Skrevet 27. mars 2024 Legevakt fordi man hangler litt er meningsløst. At man kjenner seg redusert i lang tid etter gjennomgått sykdom er ikke uvanlig, du sier jo selv du er 80% bedre. Anonymkode: 189a6...6f6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #11 Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Legevakt fordi man hangler litt er meningsløst. At man kjenner seg redusert i lang tid etter gjennomgått sykdom er ikke uvanlig, du sier jo selv du er 80% bedre. Anonymkode: 189a6...6f6 Tja. For å si det slik - jeg går ikke til lege uten grunn. 80 % bedre av selve forkjølelsen, men har fortsatt sykdomsfølelse og en følelse av lett feber i kroppen. Når man har gått 4 uker og fortsatt sliter med hverdagslige ting og tilstanden virker være på stedet hvil, da ønsker man gjerne den hjelpen man kan få. Dessverre er det kanskje lite å gjøre med det om det ikke er bakterielt. Men jeg kan jo få sjekket CRP og dermed utelukke det. Anonymkode: ee1df...fd9 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #12 Skrevet 17. juni 2024 Fortsatt syk over 3 måneder senere. Nå lurer jeg virkelig på hva det er som er galt her. Forkjølelsesymptomene er vel i stor grad borte, men hangler fortsatt og føler meg ikke bra. Kan det være long covid? Er på jobb og kommer meg gjennom hverdagen, men that's it. Anonymkode: ee1df...fd9
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #13 Skrevet 19. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 17.6.2024 den 8.12): Fortsatt syk over 3 måneder senere. Nå lurer jeg virkelig på hva det er som er galt her. Forkjølelsesymptomene er vel i stor grad borte, men hangler fortsatt og føler meg ikke bra. Kan det være long covid? Er på jobb og kommer meg gjennom hverdagen, men that's it. Anonymkode: ee1df...fd9 Dra til legen? Du må jo få tatt noen blodprøver Anonymkode: 408ee...7f4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #14 Skrevet 20. juni 2024 Ja, men da har du vel vært hos fastlegen? Hvis det er ei stund siden, bestill ny time. Du bør få en hjertesjekk i tillegg til blodprøver. Anonymkode: 0e56a...064
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #15 Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 17.6.2024 den 8.12): Fortsatt syk over 3 måneder senere. Nå lurer jeg virkelig på hva det er som er galt her. Forkjølelsesymptomene er vel i stor grad borte, men hangler fortsatt og føler meg ikke bra. Kan det være long covid? Er på jobb og kommer meg gjennom hverdagen, men that's it. Anonymkode: ee1df...fd9 Kan godt være long covid -det er ikke så lett å påvise men om du snakker med legen så kanskje dere kan nøste i det. Om det er long covid så kan det ta lang tid å bli bra igjen, noen sliter lenge. Det hjelper også sjeldent å «skynde seg» å bli frisk med masse tiltak og stress. Anonymkode: f674f...a65
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #16 Skrevet 20. juni 2024 3 mnd er fryktelig lenge. Har du vært til legen siden de første innleggene her? Jeg er "bare" i uke 2,men føler meg ikke bra. I går lå jeg hele dagen. Legen i edialog trodde det var covid basert på symptomer og nesten null influensa nå. Tok en test, men den ble negativ. Stoler ikke helt på den for å være ærlig, for det føles ganske likt med covid for 2 år siden. Testen var åpenbart ganske gammel, nesten utgått på dato, og mulig jeg ikke stappa den hersens pinnen langt nok opp i hjerna. Veldig frustrerende uansett hva det er. Fått blodsmak av hosting nå også. Må nok komme meg fysisk til legen. Bare redd han sier ta tiden til hjelp, ingenting jeg kan gjøre. Anonymkode: 8cf79...e2b
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #17 Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan godt være long covid -det er ikke så lett å påvise men om du snakker med legen så kanskje dere kan nøste i det. Om det er long covid så kan det ta lang tid å bli bra igjen, noen sliter lenge. Det hjelper også sjeldent å «skynde seg» å bli frisk med masse tiltak og stress. Anonymkode: f674f...a65 Vet du om man føler seg syk med long-covid eller går det mest på utmattelse og lite energi? AnonymBruker skrev (2 timer siden): 3 mnd er fryktelig lenge. Har du vært til legen siden de første innleggene her? Jeg er "bare" i uke 2,men føler meg ikke bra. I går lå jeg hele dagen. Legen i edialog trodde det var covid basert på symptomer og nesten null influensa nå. Tok en test, men den ble negativ. Stoler ikke helt på den for å være ærlig, for det føles ganske likt med covid for 2 år siden. Testen var åpenbart ganske gammel, nesten utgått på dato, og mulig jeg ikke stappa den hersens pinnen langt nok opp i hjerna. Veldig frustrerende uansett hva det er. Fått blodsmak av hosting nå også. Må nok komme meg fysisk til legen. Bare redd han sier ta tiden til hjelp, ingenting jeg kan gjøre. Anonymkode: 8cf79...e2b Har mistet litt oversikten, men jeg var vel til legen totalt tre ganger når jeg var syk og like etter, men får bare et smil med beskjed om at jeg må ta tiden til hjelp. Høres ut som du bør ta en tur til lege, ja. God bedring! AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, men da har du vel vært hos fastlegen? Hvis det er ei stund siden, bestill ny time. Du bør få en hjertesjekk i tillegg til blodprøver. Anonymkode: 0e56a...064 Har ikke vært tilbake siden jeg skrev denne tråden. Tenkte få en time denne uken, men var fullbestilt eller så har legen reist på ferie. Vurderer å benytte meg av det private eventuelt. Hvorfor tenker du hjertesjekk er nødvendig? Jeg er forøvrig trådstarter i tråden om reaktivering av kyssesyken. Holder jo selv kanskje en knapp på at det er det. Anonymkode: ee1df...fd9
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #18 Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet du om man føler seg syk med long-covid eller går det mest på utmattelse og lite energi? What are the symptoms of post-COVID-19 syndrome? The most commonly reported symptoms of post-COVID-19 syndrome include: Fatigue Symptoms that get worse after physical or mental effort Fever Lung (respiratory) symptoms, including difficulty breathing or shortness of breath and cough Other possible symptoms include: Neurological symptoms or mental health conditions, including difficulty thinking or concentrating, headache, sleep problems, dizziness when you stand, pins-and-needles feeling, loss of smell or taste, and depression or anxiety Joint or muscle pain Heart symptoms or conditions, including chest pain and fast or pounding heartbeat Digestive symptoms, including diarrhea and stomach pain Blood clots and blood vessel (vascular) issues, including a blood clot that travels to the lungs from deep veins in the legs and blocks blood flow to the lungs (pulmonary embolism) Other symptoms, such as a rash and changes in the menstrual cycle Anonymkode: f674f...a65
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #19 Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet du om man føler seg syk med long-covid eller går det mest på utmattelse og lite energi? Har mistet litt oversikten, men jeg var vel til legen totalt tre ganger når jeg var syk og like etter, men får bare et smil med beskjed om at jeg må ta tiden til hjelp. Høres ut som du bør ta en tur til lege, ja. God bedring! Har ikke vært tilbake siden jeg skrev denne tråden. Tenkte få en time denne uken, men var fullbestilt eller så har legen reist på ferie. Vurderer å benytte meg av det private eventuelt. Hvorfor tenker du hjertesjekk er nødvendig? Jeg er forøvrig trådstarter i tråden om reaktivering av kyssesyken. Holder jo selv kanskje en knapp på at det er det. Anonymkode: ee1df...fd9 Fordi forhøyet blodtrykk, blodpropp, hjertesvikt m.m. kan komme etter Covid. Det samme med lungeemboli og astma. Alt dette vil gi redusert allmenntilstand. Anonymkode: 0e56a...064
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #20 Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fordi forhøyet blodtrykk, blodpropp, hjertesvikt m.m. kan komme etter Covid. Det samme med lungeemboli og astma. Alt dette vil gi redusert allmenntilstand. Anonymkode: 0e56a...064 Interessant. Er kanskje ikke noe man merker uansett, men har ikke følt noe ubehag når det gjelder hjertet, men, synes jeg har fått unormalt høy puls på de få treningsøktene jeg har tatt og har ofte følt at jeg har vært litt sår eller øm i lungene. Samtidig er jeg allergisk, så har også lurt på om jeg kan ha blitt verre av det og at det forklarer mine plager. Må nok ta en ny tur til legen og fått sjekket litt ja. Skal sjekke hjertet. Takk Anonymkode: ee1df...fd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå