AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #1 Skrevet 26. mars 2024 Hvordan reagerer barnet når du kommer hjem fra en reise? Etter at jeg begynte å jobbe igjen etter permisjon, har jeg vært bort 1-2 netter totalt 3 ganger. Dette har gått helt fint. Men nå nylig kom jeg hjem etter å ha vært borte i 3 netter, og nå virker barnet stresset og er veldig rastløst. Blir fort misfornøyd og skriker høyt og lenge for den minste ting. Barnet pleier ikke å være sånn. Klart det kan ha perioder hvor noe er ekstra vanskelig, f.eks. i forbindelse med tenner. Men det pleier ikke å virke stresset, slik det virker nå. Kan dette være en reaksjon på at jeg var borte enda lenger denne gangen? Jeg får følelsen av at det tester meg - typ "er du fremdeles glad i meg, du som har vært borte fra meg så lenge?" Kan dette være tilfellet eller er barnet for lite for slikt enda? Barnet er rett under 2 år. Etter at jeg kom hjem, prøver jeg å være så mye som mulig med barnet (jobber færre timer, henter tidligere, har tid sammen bare oss to osv.), bare så det er sagt. Anonymkode: 0c6b6...d8f
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #2 Skrevet 26. mars 2024 Ikke noe å stresse med. Jeg har 3 barn og har alltid reist jevnlig. Det går helt fint 😊 Anonymkode: 55a06...58f
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #3 Skrevet 26. mars 2024 Det kan være en reaksjon på at du var borte ja. Pappaen til min var borte 4 netter da hun var litt over året, hun reagerte på dette ennå jeg var der hele tiden og absolutt var primær omsorgsperson da. Er du primær omsorgsperson til vanlig (den som har tatt mest netter og slikt feks) så er det jo iallfall ikke så rart at barnet reagerer på at du er borte noen netter.. 3 døgn kan føles lenge for en som ikke er 2 en gang. Anonymkode: 4e477...fd2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #4 Skrevet 26. mars 2024 Det går seg til. Barnet har det godt, og er trygt. Det vil prøve ut følelser litt, det vil det også gjøre om det er snakk om en ekstra sjokolade. Selv være litt usikker fordi hverdagsrutinene endrer seg. Men det tar ingen skade. Anonymkode: 3d69d...f21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå