Gå til innhold

Strømforbruk

Anbefalte innlegg

Gjest en gjest
Skrevet

Situasjonen her er:

To voksne. FIre barn. Leilighet på 80kvm over ett plan. Varmer opp elektrisk med to ovner, har egen varmtvannstank. Vaskemaskin og tørketrommel.

Hvor mye strøm bruker andre i tilsvarende situasjon i året?

Eller andre som vil liste opp "hvem" de er og hvor mye de bruker?

Tror det er en feil her nemlig...

Videoannonse
Annonse
Gjest Fruktfat
Skrevet

vi er to voksne, enebolig med uferdig 2etg (ikke isolasjon), grunnflate ca 117 kvm, varmekabler på bad, ikke vedovn, luft til luft varmepumpe og vannbåren varme (ikke i gulv, dessverre), bruker mye tørketrommel.

har brukt 30 000 kwh på nøyaktig to år/15 000 i året.

Gjest Gjest_AnN_*
Skrevet

Jeg er singel, bor på 65 m2, fikk sjokk da jeg fikk avregning på strøm nå i januar, jeg fikk en tilleggsregning på over 2000 kr (Forbruket var nesten 12000 kWh i 2005). Jeg er sparsommelig med strøm, har ikke tørketrommel, vaskemaskinen går hver tredje dag, og settes på kun når den er full, lys slås av i ubrukte rom, varme settes ned når jeg ikke er hjemme.

Jeg tror jeg må få borettslaget til å vurdere vinduene mine (har vært mye byggeskandaler her, og vinduene har blitt byttet i mange av de andre leilighetene, så jeg har nok vært litt for dumsnill og beskjeden med å kreve at det blir byttet hos meg også. Det blåser fra vinduene, selv med gardiner foran...

:tristbla:

Skulle gjerne hatt noen å dele strømregningen med, jeg.

Gjest GreenSky
Skrevet

Sitasjonen min er omtrent lik som gjesten ovenfor.

Skrevet

2 personer

70 kvm

varmtvann og fyring inkludert i husleien

data på hele tiden

ellers vaskemaskin, oppvaskmaskin, tv og andre apperatter som blir brukt regelmessig

4800 kwh i året

kan ikke klage på det

Skrevet

2 voksne, 3 barn, har enebolig på 160 kvm, bruker tørketrommel, oppvaskmaskin, og delvis strøm til oppvarming, men også en del vedfyring. Vi har ventilasjonsanlegg med noe varmegjenvinning.

Vi bruker ca 22 000 kwh i året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...