AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #1 Skrevet 26. mars 2024 Er over midten av 30-årene og er endel plaget med uren hud på ansikt, hals, og rygg. Det er ikke snakk om store, betente byller akkurat, men heller mange små kviser og «whiteheads». Har ikke turt å gå med klær som viser rygg siden før jeg var tenåring, ikke engang singlet på sommeren pga dette.. Noen som sliter med det samme? Hva kommer det av? Jeg forstår det ikke. Jeg er jo såpass gammel at jeg føler jeg burde vært ferdig med kviser 😛 Er det hormonelt? Anonymkode: 20979...c23
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #2 Skrevet 26. mars 2024 Samme her, garantert hormonelt og alt sånt, men en veldig stor trigger hos meg er faktisk kunstig søtning! Jeg får mye mer kviser og uren hud av produkter "uten tilsatt sukke" enn vanlig fett og sukker. Da jeg sluttet å drikke fun light så forsvant mye av kvisene på brystet feks. Anonymkode: 9f872...ad5 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #3 Skrevet 26. mars 2024 Hos meg var det meieriprodukter som trigget uren hud på ryggen. Jeg hadde en periode hvor jeg la om kostholdet og spiste mye yoghurt. Ryggen ble full av betente kviser. Når jeg sluttet med yoghurt roet det seg helt. Anonymkode: 514ea...867 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #4 Skrevet 26. mars 2024 Også hormonelt her, ost og mye sukker er triggere 😫 har som regel noe uansett dessverre men bestemt meg formå gi f også i badebasseng etc Anonymkode: 062c9...48d
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #5 Skrevet 26. mars 2024 Fikk det først i voksen alder etter bikket 25, får det som følge av usunt kosthold og sensitiv hud. Så hjelper meg å holde meg unna fete melkeprodukter og sukker spesielt, samt finne milde hud- og hårprodukter huden min tåler. Anonymkode: 86d87...a41
Anjatapinjata Skrevet 26. mars 2024 #6 Skrevet 26. mars 2024 Sliter plutselig med det samme, uren hud og kviser på øvre del av rygg og i ansiktet. Aldri slitt noe særlig med det før, men jeg sluttet på prevensjon for noen mnd siden og regner med at det er grunnen🤔
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #7 Skrevet 26. mars 2024 Jeg sliter med det samme. Er 34. Jeg fikk veldig mye kviser på ryggen etter at jeg slutta å drikke alkohol.. Skulle tro det var omvendt, men neida. Det verste er at jeg får så mange brune arr av det fordi jeg ikke klarer å la være å pirke, så ryggen min ser jo helt jævlig ut. Har blitt litt bedre siste tiden, så håper det går over. Jeg har kjøpt basiron på apoteket. Bruker også sånn niamicide fra the ordinary. Ellers smører jeg med fuktighetskrem noen ganger i uka. Vet ikke hva som funker så bare bytter litt på hva jeg bruker. Anonymkode: 3478c...db8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå