Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #1 Skrevet 5. februar 2006 obs skjedde vist en feil. Det jeg skulle skrive var følgende: Jeg fikk for noen dager siden konstatert at jeg hadde klamydia. HAtt tatt de to antibiotika tablettende. Det jeg lurer på er om: 1: er det slik at man ikke kan ha sex med kondom og de to ukene? 2: Må leketløy og diloer jeg har brukt mens jeg var syk kastes? 3: kan Klamydia smittes ved å suge en gutt uten kondom når man bruker kondom når man har samleie? Er det noen av dere som har blitt smittet på denne måten? 4: Er det noen som ikke har blitt friske av de to tablettene? virker nesten litt for enkelt? 5: om man har fått klamydia i Øynene blir man kvitt den av de same to tablettene? mange spørsmål men håper noen kan svare meg på dette.
Mrs. K Skrevet 6. februar 2006 #2 Skrevet 6. februar 2006 Jeg flytter denne til "Kropp og helse" der du sikkert får svar. Trille (mod)
Gjest Malina Skrevet 6. februar 2006 #3 Skrevet 6. februar 2006 1: er det slik at man ikke kan ha sex med kondom og de to ukene? 2: Må leketløy og diloer jeg har brukt mens jeg var syk kastes? 3: kan Klamydia smittes ved å suge en gutt uten kondom når man bruker kondom når man har samleie? Er det noen av dere som har blitt smittet på denne måten? 4: Er det noen som ikke har blitt friske av de to tablettene? virker nesten litt for enkelt? 5: om man har fått klamydia i Øynene blir man kvitt den av de same to tablettene? 1. Man kan ha sex de to første ukene etter behandlingen,men man skal bruke kondom!! 2. Vet ikke,men tviler på det. 3. Forskere/leger er ikke sikre på om man kan få klamydia av å suge en gutt,men det er flere tilfeller av folk som har fått en klamydiainfeksjon i halsen. For sikkerhetens skyld kan man jo bruke kondom... 4. Nei, behandlingen er enkel og sikker!! 5. Det vet jeg ikke!
La Luna Skrevet 6. februar 2006 #4 Skrevet 6. februar 2006 4. Det kan hende de to tablettene ikke er nok, derfor skal du på etterkontroll til legen etter en tre-fire uker.
Bobeline Skrevet 6. februar 2006 #5 Skrevet 6. februar 2006 1. Enig med Malina på første spørsmål. Bruk kondom den første tiden siden dette er et prevensjonsmiddel som beskytter mot både graviditet og seksuelt smittsomme sykdommer. 2. Sexleketøy behøver du ikke å kaste. Men de må renses. Det er mange erotiske butikker som selger rensesett som du kan bruke. Det viktigste er å få leketøyene sterile, det vil si at alle bakterier dør, og deretter skylle lekene godt dlik at bakterier skylles bort. Disse rensesettene kan brukes ellers også. Du kan også spørre på apoteket om de har steriliseringsmiddel som fjerner Chlamydia trachomatis fra lekene. 3. Sykdommen smitter ved kontakt av slimhinner. vi har slimhinner nedentil og i halsen, så det er ikke utelukket at en kan smittes denne veien også. Det sies at det er vanskeligere, og mindre hyppig enn ved andre klamydiainfeksjoner. 4. Noen blir friske av de to tablettene, andre ikke (men de fleste blir friske). Derfor tas det en test etter tablettbruk for å se om bakterien fortsatt finnes. Tabletter virker individuelt hos forskjellige mennesker grunnet rett/gal bruk, hvordan vi reagerer på middelet og hvordan kroppen tar opp middelet, og avhengig av andre mer kompliserte forhold (som jeg selvfølgelig ikke husker nå). Jeg ble frisk, min venninne ble det ikke før andre kur. Dette nettopp fordi vi reagerer forskjellig på medisiner 5. Det kommer kanskje an på om tablettene du har fått er lokaltvirkende eller virker i hele kroppen. Virker de i hele kroppen regner jeg med at de vil klare eventuelle infeksjoner andre steder i kroppen av samme bakterie (men det avhenger kanskje også av medikamentdose). Lokaltvirkende midler virker bare på injeksjonsstedet (der de er tilført). Det kan du finne ut på www.felleskatalogen.no ved å søke på preparatnavn. Her står det listet opp hvilke bruksområder og virkninger medikamentet har. Dette er den samme katalogen som legene bruker når de trenger informasjon om medisiner.
Blackjack Skrevet 7. februar 2006 #6 Skrevet 7. februar 2006 5: om man har fått klamydia i Øynene blir man kvitt den av de samme to tablettene? ← 5. Det kommer kanskje an på om tablettene du har fått er lokaltvirkende eller virker i hele kroppen. Virker de i hele kroppen regner jeg med at de vil klare eventuelle infeksjoner andre steder i kroppen av samme bakterie (men det avhenger kanskje også av medikamentdose). Lokaltvirkende midler virker bare på injeksjonsstedet (der de er tilført). Det kan du finne ut på www.felleskatalogen.no ved å søke på preparatnavn. Her står det listet opp hvilke bruksområder og virkninger medikamentet har. Dette er den samme katalogen som legene bruker når de trenger informasjon om medisiner. ← Hvis de fremdeles bruker de samme to pillene som de gjorde for noen år siden (regner med at det som oftest er de samme som blir skrevet ut) så virker de på øye-klamydia også.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #7 Skrevet 7. februar 2006 Du kan også spørre på apoteket om de har steriliseringsmiddel som fjerner Chlamydia trachomatis fra lekene. ← Ser bare for meg trådstarter troppe opp på apoteket med følgende utsagn: "lurte bare på om dere har noe steriliseringsmiddel eller noe som fjerner klamydia fra dildoen min?"
minienthe Skrevet 8. februar 2006 #9 Skrevet 8. februar 2006 Ser bare for meg trådstarter troppe opp på apoteket med følgende utsagn: "lurte bare på om dere har noe steriliseringsmiddel eller noe som fjerner klamydia fra dildoen min?" ← hm, stygt å le men men seriøst, jeg vil da tro at f.eks teknisk sprit eller lignende vil fjerne eventuelle ulumskheter på leketøyet ?
Bobeline Skrevet 8. februar 2006 #10 Skrevet 8. februar 2006 I min iver over gode forslag tenkte jeg først på klorhexidin 5mg som brukes til å sterilisere sår, eller på antibacteriell som gjerne brukes på overflater. Begge er gode gammeldagse steriliserings sprit. Og jeg vet antibacteriell fås kjøpt på apoteket. Men jeg var ikke helt sikker på om dette var gode valg (produkter) til rensing av leketøy. Noen jeg kjenner brukte terpentin, og det var ikke det beste valget...
Blackjack Skrevet 9. februar 2006 #11 Skrevet 9. februar 2006 Kjøp vibratorrens på kondomeriet e.l, det skal rense det godt nok!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå