Gå til innhold

forlovere?

Gjest Gjest_ellen_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_ellen_*
Skrevet

Hei

Her kommer kanskje for mange, teite spørsmål fra en som vet INGENTING om bryllup og slikt.. Men den som ikke spør, får ikke svar.

Jeg og samboeren min har veldig like ønsker om et så stille og rolig bryllup som mulig. Vi har tenkt å gjøre det utenlands. Vet forsåvidt alt det med papierne som må ordnes. Men må man ha forlovere? Vanlig at de er med da? Hva med familie? Jeg ønsker mest av alt at det skal være hemmelig...?

Håper noe kan svare meg seriøst på dette!

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Dette er helt sikkert opp til hver enkelt å velge, men jeg kjenner til et par som dro utenlands og giftet seg "hemmelig", og de fant seg forlovere på stedet! Ganske så utradisjonelt, og det forutsetter jo at man ikke vektlegger den rollen forloverne har som annet enn vitner til inngåelse av ekteskapet. Samtidig kjenner jeg til par som har hatt med seg forloverne sine på turen ;) Finnes sikkert en masse muligheter, og så får man bare velge det man kjenner er riktig for seg selv. Lykke til!

Skrevet (endret)

Gifter du deg ved en ambassade i utlandet, kan ambassaden stille med vitner. Det vil si at dere kan reise ned helt alene, bare dere to! De kan ofte stille med fotografer også (ikke profesjonelle, men noen ansatte tar bilder for dere). Vet noen som giftet seg "helt alene" i utlandet.

Endret av Marililja
Skrevet (endret)

..

Endret av Nordlandspia
Gjest Gjest_Nuwanda_*
Skrevet
Yess!

Dra til Las Vegas og lei dere vitner :)  Det skal ihvertfall være fullt mulig.

Mnja... Et Las Vegas ekteskap var tidligere bare gyldig om man registrerte det i Norge når man kom hjem. Men nå med disse "prøveattestene" for å forhindre tvangsgifte, så vet jeg ikke om man kan etterregistrere vielser fra Las Vegas, uten at man hadde attesten når man dro. Noen som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...