AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #1 Skrevet 26. mars 2024 Spørsmål til dere menn. I datingfase eller tidlig forhold, hvor mye skal til for at dere tenner på partneren? Fra tidligere er jeg vant med både på date og i forhold at mannen tenner raskt (f eks av synet av meg lettkledd eller naken, en klem, sitte tett). Dater en nå som jeg må anstrenge meg mer for å få tent (kyssing, berøring av penis, lenger oppvarming). Ikke alltid den blir stiv heller, og hvis den er stiv, så kan den bli slapp underveis. Skal mye til for å komme, oftest blir den slapp og vi avsluttet uten at han har kommet. Jeg har jo tenkt litt at han kanskje har noe problem med ereksjonen, da jeg trodde menn i hans alder (30 år) hadde litt mer futt. Hva tenker dere? Kan jo selvsagt være at han ikke tenner på meg, men da er det vel best å avslutte dating? Jeg er en normal frisk kvinne, også på 30 år. Anonymkode: eb1b8...082
NiceOrNothing Skrevet 26. mars 2024 #2 Skrevet 26. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spørsmål til dere menn. I datingfase eller tidlig forhold, hvor mye skal til for at dere tenner på partneren? Fra tidligere er jeg vant med både på date og i forhold at mannen tenner raskt (f eks av synet av meg lettkledd eller naken, en klem, sitte tett). Dater en nå som jeg må anstrenge meg mer for å få tent (kyssing, berøring av penis, lenger oppvarming). Ikke alltid den blir stiv heller, og hvis den er stiv, så kan den bli slapp underveis. Skal mye til for å komme, oftest blir den slapp og vi avsluttet uten at han har kommet. Jeg har jo tenkt litt at han kanskje har noe problem med ereksjonen, da jeg trodde menn i hans alder (30 år) hadde litt mer futt. Hva tenker dere? Kan jo selvsagt være at han ikke tenner på meg, men da er det vel best å avslutte dating? Jeg er en normal frisk kvinne, også på 30 år. Anonymkode: eb1b8...082 En mann som oppriktig tenner på deg slipper du styre så mye med for å gjøre kåt. Han bare ER det.. hvorfor kaste vekk så mye tid og energi på å lokke til deg udugelige menn? Vær selvsikker og smart , å de kommer til deg .
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #3 Skrevet 26. mars 2024 NiceOrNothing skrev (12 minutter siden): En mann som oppriktig tenner på deg slipper du styre så mye med for å gjøre kåt. Han bare ER det.. hvorfor kaste vekk så mye tid og energi på å lokke til deg udugelige menn? Vær selvsikker og smart , å de kommer til deg . Det er jo min erfaring fra før også.. at de tenner nærmest spontant.. vet altså ikke om han har generelt problemer med tenning eller om det er meg spesifikt. Ts Anonymkode: eb1b8...082
NiceOrNothing Skrevet 26. mars 2024 #4 Skrevet 26. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo min erfaring fra før også.. at de tenner nærmest spontant.. vet altså ikke om han har generelt problemer med tenning eller om det er meg spesifikt. Ts Anonymkode: eb1b8...082 Slutt å PRØV så hardt . Hold deg unna folk som må dras igang . Hvorfor gidder du?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #5 Skrevet 26. mars 2024 NiceOrNothing skrev (7 minutter siden): Slutt å PRØV så hardt . Hold deg unna folk som må dras igang . Hvorfor gidder du? Fordi han ellers er en bra fyr. Og vil jo se om det er noe som kan bedre seg. Men er jo klart redd for at det heller blir verre med tiden. Synes det er litt dumt om sex skal være trøblete når vi er 30 år. Hadde vært annerledes om lysten var bra og så ble dårligere ved 40-50 år (mer normalt da) Anonymkode: eb1b8...082
Gammelsmurfen Skrevet 26. mars 2024 #6 Skrevet 26. mars 2024 NiceOrNothing skrev (32 minutter siden): En mann som oppriktig tenner på deg slipper du styre så mye med for å gjøre kåt. Han bare ER det.. hvorfor kaste vekk så mye tid og energi på å lokke til deg udugelige menn? Vær selvsikker og smart , å de kommer til deg . Udugelig?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #7 Skrevet 26. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er en mann på 27 i grei form, og det hender at jeg får presetasjonsangst med nye partnere, men det løser seg stort sett alltid. Det hender det løses i løpet av første økten, som at jeg rett og slett trenger litt god tid på å komme igang, eller at det løser seg sånn halvveis og blir gradvis bedre og jeg blir mer komfortabel ved økt 2 og 3 osv.. Vær litt tålmodig med han og ikke så voldsomt dømmende som visse andre her, så går det nok helt fint. Hvis han er normalvektig og noenlunde fysisk aktiv, så burde det løse seg selv med tid. Mulig han har noen underlige onaneringsvaner som spiller inn også. Du kan spørre han hva han selv tenker om dette. Hvis han har flere gode egenskaper du ellers ser etter i forhold, så er det verdt å prøve litt til. Fra egen erfaring, når jeg først legger prestasjonsangsten bak meg og føler meg trygg og komfortabel med partneren, så kommer det ikke tilbake - det er bare et problem i startfasen. Anonymkode: c65b2...cc9 Takk for fine i innspill. Hvordan ta opp tema med han? Anonymkode: eb1b8...082
trond_70 Skrevet 26. mars 2024 #8 Skrevet 26. mars 2024 Virker rart. Fremmede damer har fortsatt effekt på meg selv om jeg er over 50 år. Jeg kan bli kåt av bare en dyp utringing og dersom jeg blitt kysset og berørt så hadde det nok vært en stiv en tilstede. 😀 Mulig han har et underliggende problem? Eller at han ikke er reelt interessert?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #9 Skrevet 26. mars 2024 Enten tenner han ikke nok på deg eller så har han ett helseproblem. Ikke normalt i så ung alder. Kan være tegn på sykdom. Er han overvektig? Det kan påvirke evnen hos menn. Eller så er han ikke interessert i sex. Anonymkode: 7b3a8...b55
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #10 Skrevet 26. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enten tenner han ikke nok på deg eller så har han ett helseproblem. Ikke normalt i så ung alder. Kan være tegn på sykdom. Er han overvektig? Det kan påvirke evnen hos menn. Eller så er han ikke interessert i sex. Anonymkode: 7b3a8...b55 Ikke overvektig eller syk (som jeg vet). Jeg forstår jo at det er individuelt hvem man tenner på og at ikke hele verden tenner på meg liksom. Jeg har et vanlig utseende, helt middels, med klassiske nordisk hår/øyne (altså ikke noe unikt eller uvanlig), men en slank og veltrent kropp. Jeg har ikke problemer med selvbildet og synes det er helt akseptabelt om han ikke tenner på meg. Men er jo en forskjell om han ikke tenner på meg konkret vs at han generelt sliter med potensen. Anonymkode: eb1b8...082
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #11 Skrevet 26. mars 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Ideelt sett nevner han det selv da, og at det er forårsaket av et psykologisk problem hos han, og ikke et utseende-problem hos deg. Det er det jeg pleier å gjøre. Hvis han er noenlunde oppgående så forstår han jo selv at kuken ikke fungerer helt optimalt ved disse anledningene, så han gjør trolig det han kan og vet om for å forbedre situasjonen. Egentlig tror jeg det beste du kan gjøre er å forsøke å berolige han om at du vil gi han tid til å finne ut av dette og ikke bare forsvinne en dag. Det hadde jeg satt pris på hvis jeg stod i hans sko. Du kan bygge han om med å si at siden han greier x og y i andre deler av livet, så du har tillitt til at han finne ut av dette også. Hvis han viser initiativ til å slikke eller annet for din nytelse, for å kompensere så er det tydelig at han prøver og vil. Det er bra det fungerer fint for deg Trond. Dette blir litt til info for TS, tankegangen når prestasjonsangsten oppstår hos meg er litt forenklet som følger: Prestasjonsangset er på en måte litt to-delt for meg, og kanskje litt hore/madonna-kompleks i spill, jeg aner ikke. På den ene siden, hvis partneren er usedvanlig vakker, smart og oppegående, egentlig en dame jeg anser for hustru-materiale, så blir automatisk den potensielle gevinsten ved et ordentlig vellykket samleie betraktelig høyere. Det medfører at jeg tenker at jeg må gjøre en ekstra god jobb i sengen med denne damen. Det er jo en fin tanke, men det kan også være en veldig stressende tanke - og stress er noe som dreper sexlysten fort, og da oppstår prestasjonsangsten. Når en først har stresset litt og jeg merker at maskineriet går delvis ut i streik, så er det også vanskelig å snu den streikeviljen i øyeblikket. Det er gjerne best å bare ta en pause med kos og prat om andre ting, før en kanskje prøver igjen litt senere. På det andre siden har jeg opplevd med damer jeg møter hvor sex er det eneste hensikten (f.eks. tinder/fetlife og ingen har forholdsambisjoner), så har jeg følt et forventningspress på at jeg må være et ordentlig fyrverkeri i sengen, og det setter i gang litt av de samme stress-prosessene inni meg som da dreper sexlysten. Jeg aner ikke om andre folk som til tider rammes av prestasjonsangst også tenker ovenfornevnte tanker, men det er grovt sett dette jeg har resonnert meg frem til selv. De gangene hvor prestasjonsangsten ikke oppstår er når partneren egentlig ikke vekker noen ekstra tanker hos meg og jeg er litt likegyldig til hvor det ender. Da vil jeg gjerne bare ha sex uten at jeg tenker eller vurderer den fremtidige betydningen av det på noe måte. Anonymkode: c65b2...cc9 Takk for fint svar. Jeg har så langt bare brukt tid, ikke laget noe nummer ut av det. Han har mange gode kvaliteter og jeg vil ikke gi opp «bare» på grunn av dette. Særlig hvis det er noe man kan overkomme. Hvis det er meg han konkret ikke tenner på, så er det jo lost case. Men hvis det er slik hos han som hos deg, så kan det løse seg med tid? Anonymkode: eb1b8...082
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #12 Skrevet 26. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke overvektig eller syk (som jeg vet). Jeg forstår jo at det er individuelt hvem man tenner på og at ikke hele verden tenner på meg liksom. Jeg har et vanlig utseende, helt middels, med klassiske nordisk hår/øyne (altså ikke noe unikt eller uvanlig), men en slank og veltrent kropp. Jeg har ikke problemer med selvbildet og synes det er helt akseptabelt om han ikke tenner på meg. Men er jo en forskjell om han ikke tenner på meg konkret vs at han generelt sliter med potensen. Anonymkode: eb1b8...082 Hvis han generelt sliter med potens i så ung alder bør han virkelig ta en legeundersøkelse. Bruker han noen medisiner? Medisiner brukt ved psykiske lidelser virker ofte negativt på sexlyst, potens ol. Også Medisiner mot depresjon Anonymkode: 7b3a8...b55
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #13 Skrevet 26. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis han generelt sliter med potens i så ung alder bør han virkelig ta en legeundersøkelse. Bruker han noen medisiner? Medisiner brukt ved psykiske lidelser virker ofte negativt på sexlyst, potens ol. Også Medisiner mot depresjon Anonymkode: 7b3a8...b55 Vet ikke angående medisiner. Sitter litt langt inne å spørre Anonymkode: eb1b8...082
exictence Skrevet 26. mars 2024 #14 Skrevet 26. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva tenker dere? Kan jo selvsagt være at han ikke tenner på meg, men da er det vel best å avslutte dating? Jeg er en normal frisk kvinne, også på 30 år. Anonymkode: eb1b8...082 Jeg er kvinne Hvorfor skal du avslutte datingen om du liker ham? Om du er i tvil om han tenner eller ikke. Han kan vel avslutte da. Skjønner ikke at du skal?
Gjest Gentleman59 Skrevet 26. mars 2024 #15 Skrevet 26. mars 2024 Hva med det gode gamle "snakke sammen"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå