Rød potet Skrevet 26. mars 2024 #1 Skrevet 26. mars 2024 (endret) Hei. Jeg er ei 26 år gammel dame som har slitt med hemoroider i ‘alle år’. Har hatt mye forstoppelse siden jeg var yngre, og dro derfor til lege med hemoroideplager for en liten stund tilbake. Jeg fikk satt på strikker på sykehuset, og de fant en utvendig hemoroide grad 2, samt mariske. Den utvendige hemoroiden kommer ut spesielt når jeg sliter med forstoppelse, men den går inn igjen av seg selv. Problemet nå er at jeg føler jeg har veldig hygieneproblemer. Jeg dusjer meg bak hver eneste dag, og bruker intimservietter. En lukt føler jeg det alltid er, men siden igår har jeg merket en EKSTREM lukt. Mulig hemoroiden er betent. Hvis jeg setter meg på do for å tisse, så lukter det fra hele doen. Jeg trodde tidligere dette kom fra underlivet, helt til jeg bare måtte sjekke dette ut ved å ta en finger på begge stedene og lukte. Den lukten kom fra endetarmen, og jeg vet snart ikke hva jeg gjør med problemet. Da legen satte på strikker for litt siden, sa han at jeg kunne operere bort marisken dersom jeg har mye problemer, men at det kan ødelegge lukkemuskelen. Har tenkt fram og tilbake og er veldig usikker. Vil jeg klare å ‘leve’ med denne lukten som kommer og går for resten av livet, eller er det best å ta sjansen på det? Noen erfaringer? Dette øedelegger så klart sexlivet mitt, og jeg tør ikke å gå på toalettet dersom ei venninne er på badet samtidig for eksempel. Er det noen kremer som kan hindre lukten i de periodene det er verst? Har prøvd hemoroidekrem fra apoteket, men funker ikke så veldig for meg. Endret 26. april 2024 av Rød potet 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå