AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #41 Del Skrevet 26. mars 2024 Utvidet barnetrygd: 2516 x 2 (to barn) Grunnstønad sats 1: 752 kr Hjelpestønad sats 3: 5384 kr = 11 168 kr Så faktisk over 10 000 kr nå!! Tidligere (sist jeg sjekket) var satsene samlet på rundt 10 000 kr Anonymkode: 17f5e...abe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #42 Del Skrevet 27. mars 2024 Hjelp av foreldre. Kunne betjent noe lån, men får ikke pga lav inntekt. Hadde mye i egenkapital. Anonymkode: 43d31...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #43 Del Skrevet 27. mars 2024 Jeg har inntekt på 600.000kr i året og hadde 750.000kr i egenkapital. Fikk 2,5 mill i lån. Kjøpte leilighet Anonymkode: 39962...b25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #44 Del Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Man får dobbel barnetrygd når man er alene. I tillegg er det ulike satser på hjelpestønad og grunnstønad. Du kan se satsene på NAV.no Anonymkode: 17f5e...abe Nei, man får ikke dobbel barnetrygd lenger. Man får ordinær barnetryg + utvidet. Den utvida er ikke på størrelse med en barnetrygd lenger. Den ordinære er: kr 1510 for barn over 6 år (1766 for under 6 år) Den utvida er slått sammen med det som tidligere var redusert skatt. Skattebiten utgjør kr 1435 av utvidet del, mens 1081 utgjør resten. Totalt er det kr 2 516 som utgjør den utvida barnetrygden. Anonymkode: 60c38...9f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #45 Del Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Utvidet barnetrygd: 2516 x 2 (to barn) Grunnstønad sats 1: 752 kr Hjelpestønad sats 3: 5384 kr = 11 168 kr Så faktisk over 10 000 kr nå!! Tidligere (sist jeg sjekket) var satsene samlet på rundt 10 000 kr Anonymkode: 17f5e...abe Man får ikke utvida barnetrygd to ganger, man får den 1 (EN) gang. Anonymkode: 60c38...9f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #46 Del Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Man får ikke utvida barnetrygd to ganger, man får den 1 (EN) gang. Anonymkode: 60c38...9f4 Ok. Men uansett, om du legger sammen summen, så blir det 10 000 kr som anslått (10 418 kr). Barnetrygd og de andre stønadene betales til ulik tid, så jeg har ikke regnet sammen totalt. Det var banken som estimerte disse inntektene til ca 10 000 kr i fjor. Som stemmer nokså godt Anonymkode: 17f5e...abe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #47 Del Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nei, man får ikke dobbel barnetrygd lenger. Man får ordinær barnetryg + utvidet. Den utvida er ikke på størrelse med en barnetrygd lenger. Den ordinære er: kr 1510 for barn over 6 år (1766 for under 6 år) Den utvida er slått sammen med det som tidligere var redusert skatt. Skattebiten utgjør kr 1435 av utvidet del, mens 1081 utgjør resten. Totalt er det kr 2 516 som utgjør den utvida barnetrygden. Anonymkode: 60c38...9f4 Jeg korrigere til Utvidet fra dobbel i innlegget under det du siterte Anonymkode: 17f5e...abe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #48 Del Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Flere grunner ulike ganger 1 gang grunnet jeg ble samboer og vi kjøpte hus sammen da jeg var 22. Da jeg ble alene som 30åring hadde jeg 1,5mill i egenkapital fra huset vi solgte til dobbelt av kjøpte det for. Andre gang hadde jeg 900.000 i egenkapital inkludert der 400.000 i sparepenger. Vanlig banklån. Refinansierte og fikk lån i husbank heller. Billigere rente og 50 års nedbetaling. Eier enebolig. 3barn.4 soverom. Jeg er minstesats uføretrygdet. Har sparepenger. Betaler 11.000 i mnd på lånet. Sykt høy rente,men noe lavere enn vanlig bank da jeg byttet jo lånet til husbanken. Anonymkode: 8c37b...79c Hva har du i rente på lånet ditt? Det som står i planen din som effektiv rente? Ble nysgjerrig siden du da du har syk høy rente😟 Vi har akkurat fått lån i husbanken med effektiv rente på 4,045% rente. Og vi føler den ikke er så gæærn? Eller er vi helt på jordet, folkens? Anonymkode: c6b8f...82d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #49 Del Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det blir fortsatt ikke 10.000. Anonymkode: eb401...e01 10418 kr (etter å ha regnet). Så riktig at det ikke er nøyaktig 10 000 kr blank Anonymkode: 17f5e...abe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #50 Del Skrevet 27. mars 2024 TS. Oppsummert så er den beste muligheten min dersom noen kan stille som medlåntaker og/eller kausjonist. Foreldrene mine hadde med glede stilt opp som hjelp, men de relativt stort lån på leiligheten sin. De flyttet fra bygd til å by for å være nærmere barnebarna, så da gikk de inn med all egenkapital de hadde og måtte øke lånet sitt. Leiligheten har jo steget i verdi siden den gang, så de kan nok stille som kausjonist for noe. Regner banken stønader fra nav og barnebidrag som inntekt? Barnefar skal betale en del i bidrag pr. mnd, men vi har ikke kommet i gang enda. Regnes dette som stabilt? Samme med barnetrygd, hjelpestønad og grunnstønad? Samlet med bidrag vil jeg jo ha over 15000,- i "ekstra inntekt", men tenkte det kun var lønnen min som var stabil og som banken regnet med. Anonymkode: c040c...7a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #51 Del Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS. Oppsummert så er den beste muligheten min dersom noen kan stille som medlåntaker og/eller kausjonist. Foreldrene mine hadde med glede stilt opp som hjelp, men de relativt stort lån på leiligheten sin. De flyttet fra bygd til å by for å være nærmere barnebarna, så da gikk de inn med all egenkapital de hadde og måtte øke lånet sitt. Leiligheten har jo steget i verdi siden den gang, så de kan nok stille som kausjonist for noe. Regner banken stønader fra nav og barnebidrag som inntekt? Barnefar skal betale en del i bidrag pr. mnd, men vi har ikke kommet i gang enda. Regnes dette som stabilt? Samme med barnetrygd, hjelpestønad og grunnstønad? Samlet med bidrag vil jeg jo ha over 15000,- i "ekstra inntekt", men tenkte det kun var lønnen min som var stabil og som banken regnet med. Anonymkode: c040c...7a8 Banken her regnet med NAV inntektene også. De er jo også skattefrie, så 10 000 kr i mnd fra NAV tilsvarer langt mer enn 120 000 kr i årslønn man må skatte av. Et annet tips: Ser du skriver om grunnstønad, hjelpestønad. Jeg har også de stønadene (jeg er hun som er omtalt som troll) på tilsammmen 10 000 kr fra NAV. Har du forsikring? Jeg har forsikring og får også månedlig utbetaling derfra (den søkte jeg om etter lånet ble innvilget, så vet ikke hvordan den ville slått ut). Har grunn og hjelpestønad på et barn, men ligger an til å søke på det andre også Jeg har ikke bidrag fra far, så vet ikke sikkert, men om det er stabilt, så vil jeg tro det også teller. Anonymkode: 17f5e...abe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dynamis5000 Skrevet 27. mars 2024 #52 Del Skrevet 27. mars 2024 (endret) Ærlig talt, dere som ikke tror på kommentaren fra en person om at hun får en stønad fra NAV på 10000,- Hva har det med trådstarters spørsmål å gjøre? Diskusjonen dere legger opp til tar mye unødvendig plass i kommentarfeltene - og viser manglende respekt for temaet som diskuteres her: boligkjøp. Tilfeldige summer som enkeltpersoner måtte få i måneden har null interesse for leserne her! Endret 27. mars 2024 av Dynamis5000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #53 Del Skrevet 27. mars 2024 Dynamis5000 skrev (18 minutter siden): Ærlig talt, dere som ikke tror på kommentaren fra en person om at hun får en stønad fra NAV på 10000,- Hva har det med trådstarters spørsmål å gjøre? Diskusjonen dere legger opp til tar mye unødvendig plass i kommentarfeltene - og viser manglende respekt for temaet som diskuteres her: boligkjøp. Tilfeldige summer som enkeltpersoner måtte få i måneden har null interesse for leserne her! Det er meg med 10 000 kr fra nav. Er ikke EN stønad. Det er barnetrygd/utvidet barnetrygd, hjelpestønad et barn og grunnstønad et barn. For TS viser det seg faktisk å være relevant, da hun også har disse stønadene og ikke var klar over at banken tar med det i beregningen. Anonymkode: 17f5e...abe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #54 Del Skrevet 27. mars 2024 Barnetrygd er ikke behovsprøvd, derfor får alle det uavhengig av inntekt. Grunn og hjelpestønad er knyttet til barnet, som naturlig nok ikke har inntekt, og utbetales derfor uavhengig av forelders inntekt Anonymkode: 17f5e...abe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #55 Del Skrevet 27. mars 2024 Fikk en grei deal gjennom fagforeningen og avtalen de hadde med banken. Trengte hverken kausjonist eller EK. Dette var for 4-5 år siden. Årslønn 750k og fikk lån på 2,9 millioner. Anonymkode: 9fb46...69e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dynamis5000 Skrevet 27. mars 2024 #56 Del Skrevet 27. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det er meg med 10 000 kr fra nav. Er ikke EN stønad. Det er barnetrygd/utvidet barnetrygd, hjelpestønad et barn og grunnstønad et barn. For TS viser det seg faktisk å være relevant, da hun også har disse stønadene og ikke var klar over at banken tar med det i beregningen. Anonymkode: 17f5e...abe Poenget var at jeg ikke skjønte vitsen med at folk skulle mistro det faktum at du fikk den summen, og diskutere det i det vide og det brede. Veldig uinteressant for mange av oss andre, men da lar jeg deg og trådstarter diskutere dette videre dere imellom. Endret 27. mars 2024 av Dynamis5000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #57 Del Skrevet 27. mars 2024 Dynamis5000 skrev (1 time siden): Poenget var at jeg ikke skjønte vitsen med at folk skulle mistro det faktum at du fikk den summen, og diskutere det i det vide og det brede. Veldig uinteressant for mange av oss andre, men da lar jeg deg og trådstarter diskutere dette videre dere imellom. Beklager at jeg misforstod! Leste svaret ditt litt raskt ☺️ Anonymkode: 17f5e...abe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #58 Del Skrevet 27. mars 2024 Mamma gikk inn som medlånetaker og kausjonist. Anonymkode: 9781f...961 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå