AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #1 Skrevet 26. mars 2024 Jeg sliter ekstremt med søvn. Trøtt sliten hele tiden. Sliter ikke med å sovne altså innsovning, men våkner hele tiden, urolig søvn, kan gå 15 min, våkner, sovner 34 min, våkner, sovner 23 min våkner også fortsetter slik til morgen. kan ligge i senga en hel dag av og på søvn om jeg lar kroppen bestemme. Noen erfaring med sobril får å få bedre søvn? bedre avslapping i kroppen? er konstant i "stress" modus og klarer ikke koble av... Anonymkode: cb02f...681
Tuva1230 Skrevet 26. mars 2024 #2 Skrevet 26. mars 2024 Du burde gå til lege og be om sovemedisiner. Sobril er brukt for det meste til angst, du burde prøve noen sovemedisiner først fra legen
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #3 Skrevet 26. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg sliter ekstremt med søvn. Trøtt sliten hele tiden. Sliter ikke med å sovne altså innsovning, men våkner hele tiden, urolig søvn, kan gå 15 min, våkner, sovner 34 min, våkner, sovner 23 min våkner også fortsetter slik til morgen. kan ligge i senga en hel dag av og på søvn om jeg lar kroppen bestemme. Noen erfaring med sobril får å få bedre søvn? bedre avslapping i kroppen? er konstant i "stress" modus og klarer ikke koble av... Anonymkode: cb02f...681 Jeg ville styrt unna. Ekstremt vanedannende. En pk 25 stk i lav dose kunne evt vært noe å ha liggende til nøds. For ja, Sobril får kroppen til å slappe av og holder på søvnen. Men tar du den daglig blir søvnvanskene bare enda verre og du vil etterhvert slite med innsovningen også. Du vil ikke klare å sove noe i det hele tatt uten. Min anbefaling er Remeron smeltetablett i lav dose. Smeltetablett fremfor tablett fordi den virker mye fortere (30-45 min fremfor 2 timer). Det er egentlig en mild form for antidepressiva, med bivirkning trøtthet. Den gir masse hangover første uken, men det går over. Etter en ukes tid får du sove godt natten igjennom og er opplagt dagen etter med nok søvn. Den er ikke vanedannende. Eneste litt dumme er at den kan miste virkning (utvikler toleranse) etter lang tids bruk. Men da snakker vi om over et år+. Alt dette tar du videre med legen din. Bare si du har hørt om eller lest om (du kan jo lese mer om medisinene på nett) Legen vil nok mye heller foreskrive Remeron fremfor Sobril. Et annet alternativ legen vil kunne foreskrive er lavdose Quetiapin (Seroquel). Den har derimot mer bivirkinger er min erfaring, men mange slipper unna også. Lykke til med legebesøket:) Anonymkode: cab4c...357
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #4 Skrevet 26. mars 2024 Sobril til søvn er helt sykt faktisk😂 min mor fikk sobril når hun fant ut hun skulle dø ung og trengte kun såpass sterke medesiner når hun var redd får og til legen pga hun viste hun skulle ha smertefulle behandlinger. Bruker du sobril til sovemedisin er avrusning det du burde tenke på heller😅 men mange sovemedisiner og prøve og du burde fortelle at du tar lett på medesiner så du kan få noe uten varseltrekant Anonymkode: 8c1c4...78d
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #5 Skrevet 26. mars 2024 I en periode når jeg var veldig syk med angst fikk jeg Sobril å ta på visse dager. Da skulle jeg ta det en liten stund før leggetid og om morgenen. En del av grunnen (men ikke hele) var å få sove bedre. Jeg ble helt avslappet, gav fullstendig beng, sovnet veldig fint og sov gjerne til 4-5 om morgenen på tross av at jeg var i svært dårlig mental form. Sobril er i utgangspunktet ikke sovemedisin. Det var legen som bestemte dette for meg i min spesielle situasjon. Det kan hende at et annet medikament er bedre for deg og din situasjon. Anonymkode: 742b2...2b6
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #6 Skrevet 26. mars 2024 Som nevnt over er vel ikke Sobril primært sovemedisin, men vil roe deg ned og gi bedre og dypere søvn. Jeg fikk det for angst når jeg var yngre og det reddet meg fra det. Får det fortsatt fra legen på laveste dose og bruker det en gang i blant om jeg kjenner at jeg trenger en dyp natts søvn. Men det er visst fort gjort å bli avhengig. Anonymkode: b1a8a...0d0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå