Gjest Tristessa Skrevet 5. februar 2006 #1 Skrevet 5. februar 2006 Vi har tenkt å flytte komfyren fra sin originale plassering, men ledningen er akkurat 30 cm for kort for å få den dit vi vil ha den. Siden veggen stikkontakten står i, er av betong og vi er av typen som vil gjøre det litt lettere for oss, lurer vi nå på om det er mulig å få en elektriker til å forlenge ledningen. Det er jo en spesiell type stikkontakt til slike ting. Noen som vet om det går, evt. hva det vil koste?
Grooo Skrevet 5. februar 2006 #2 Skrevet 5. februar 2006 Min elektrikermann sier at det ikke er så lett, han ville ikke sagt ja til en slik jobb. Man må bytte hele ledningen bakpå der, går ikke å skjøte slike ledninger. Han har aldri gjort en slik jobb, og aner ikke hvordan en slik ledning er festet inni der. Derfor ville han brukt lang tid = dyrt, så det ville vært billigere å flyttet uttaket på veggen.
Gjest Tristessa Skrevet 6. februar 2006 #3 Skrevet 6. februar 2006 Ok, takk for svar! Det er ikke såååå mye om å gjøre, men dersom vi får flyttet komfyren får vi en lang sammenhengende kjøkkenbenk i stedet for en oppstykket en. Sambo sendte mail til en annen elektriker, vi får høre hva han mener. Men siden uttaket står i betongvegg, tenkte vi kanskje det ble enklere å gjøre det slik. I alle fall mer lydløst!
Grooo Skrevet 6. februar 2006 #4 Skrevet 6. februar 2006 Hehe, mer lydløst vil jeg tro det blir ja *ler*
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2006 #5 Skrevet 7. februar 2006 Min elektrikerkompis sier at det ikke er noe problem å bytte hele ledningen for en elektriker. Da kan du få så lang du vil
Grooo Skrevet 7. februar 2006 #6 Skrevet 7. februar 2006 Kommer nok ann på hva slags konfyr det er, altså hvordan den er festet. Min mann har studert bakpå vår, og konkluderte da med at for den konfyren ville det i alle fall vært bedre å flyttet vegguttaket.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #7 Skrevet 7. februar 2006 Kommer nok ann på hva slags konfyr det er, altså hvordan den er festet. Min mann har studert bakpå vår, og konkluderte da med at for den konfyren ville det i alle fall vært bedre å flyttet vegguttaket. ← Det tror jeg er lurest også.
Shea Skrevet 7. februar 2006 #8 Skrevet 7. februar 2006 Husk at dere har ikke lovt til å gjøre arbeidet med å skifte ledninger til konfyr eller uttaket selv. Skulle det i ettertid oppstå problemer eller brann er dere ansvarlige da det skal utføres at en elektriker/instalatør. Det sier i allefall min bror som er elektriker og det sa forsikringsselskapet til meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå