Gå til innhold

Sparekonto med høy rente? Bulder, lunar, Santander? Og fond

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

håper noen smarte hoder har noen gode tips til meg :) 

Skal ha 3 sparekonto til forskjellige forsmål. 
gjerne med bilder. og må være høy rente.

har per i dag fond i sparebanken vest, og syns oversikten der er er grei. Prøvde Nordnet men den oversikten var alt for vanskelig for meg. 
 Har 1 fond til meg og 2 barn + et til konfirmasjon. 

går det an å få alt i en bank? Men da må sparingen kunne skjules vekk fra oversikten. Ellers må jeg ha en separat bank. 

tenker å ha brukskonto, lønnskonto, matkonto, på en oversikt. Resterende til sparing/buffer. 

vil ikke ha så mange banker å forholde meg til, maks 2 vist det ikke går an å oppfylle krave om å ha alt i 1 men da vet å skjule det fra hverdags oversikten. 😇

Anonymkode: 2a90c...dcb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sparekonto med bilder???

Anonymkode: 4125e...5b1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har min hovedkonto for sparing i maritime and merchant, 5,05% rente. Hvorfor må kontoen "skjules"? Har sett flere skrive om dette i det siste. 

Anonymkode: afb1b...149

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sparekonto med bilder???

Ja det finnes. Bildet også er summen spart inni bildet om du skjønner 😅 sikkert pga man får mer motivasjon 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har min hovedkonto for sparing i maritime and merchant, 5,05% rente. Hvorfor må kontoen "skjules"? Har sett flere skrive om dette i det siste. 

Skjønner, aldri hørt om den før. 
for at jeg ikke skal bli fristet til å ta ut penger, så vil ha de fraskilt fra hoved oversikten. 
i en bank jeg hadde før kunne jeg velge hvilken kontoer som var synlig og ikke på fremsiden Men vet ikke hvem som tilbyr dette nå. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner, aldri hørt om den før. 
for at jeg ikke skal bli fristet til å ta ut penger, så vil ha de fraskilt fra hoved oversikten. 
i en bank jeg hadde før kunne jeg velge hvilken kontoer som var synlig og ikke på fremsiden Men vet ikke hvem som tilbyr dette nå. 

Virker dette altså, man glemmer vel ikke at man har en konto selv om den er skjult?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har Nordea. I appen Nordea Mobil kan man ha de kontoene man vil på "forsiden". De andre er likevel bare et klikk unna. Man kan også se kontoer man har i andre banker, f.eks Maritime & Merchant, hvor jeg også har min sparing.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Virker dette altså, man glemmer vel ikke at man har en konto selv om den er skjult?

For meg hjelper det at pengene er borte for ellers er det større sjangs at jeg bruker av de. Og er da lettere å se hva jeg bruke av de kontoene jeg har. Men glemmer jo ikke kontoen nei 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Sparekonto med bilder???

Ja. Kan få med film også.

Anonymkode: 3397d...36c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ja det finnes. Bildet også er summen spart inni bildet om du skjønner 😅 sikkert pga man får mer motivasjon 

Sbanken har til nå hatt en motiverende spareside i nettbanken, men vet ikke om den fortsatt er der nå som de holder på å gjøre endringer pga DNB. 

Anonymkode: e88b4...81f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...