mixci Skrevet 5. februar 2006 #1 Skrevet 5. februar 2006 Jeg greier ikke å sette fingern på en film som er bedre enn alle andre, så jeg vil vite hvor unormal jeg er Og så vil jeg se hvilke filmer jeg ikke har sett som andre liker så jeg og kan se :D
Lillesøster Skrevet 5. februar 2006 #2 Skrevet 5. februar 2006 Det er mange filmer som utmerker seg men umiddelbart tenker jeg på : livets lyse sider med Jack Nic. Den er kanonbra.
mixci Skrevet 5. februar 2006 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2006 Det er jeg veldig enig i Er ikke så lenge siden jeg lå på sofaen og så den på tv
Gjest King James VI Skrevet 5. februar 2006 #4 Skrevet 5. februar 2006 Gone With The Wind er bedre en alle andre filmer. Spesielt slutten. Jeg har hørt at det faktisk ble laget en alternativ slutt til den filmen. Uansett klart den beste filmen som noen gang er laget. Jeg er uenig i din påstand men skal til min død forsvare din rett til og si det.
mixci Skrevet 5. februar 2006 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2006 Gone With The Wind er bedre en alle andre filmer. Spesielt slutten. Jeg har hørt at det faktisk ble laget en alternativ slutt til den filmen. Uansett klart den beste filmen som noen gang er laget. Hm.. Hva handler den om osv?
Gjest King James VI Skrevet 5. februar 2006 #6 Skrevet 5. februar 2006 vet du ikke hva tatt av vinden handler om ? Eller er det den alternative slutt scene du spør om ? Jeg er uenig i din påstand men skal til min død forsvare din rett til og si det
mixci Skrevet 5. februar 2006 Forfatter #7 Skrevet 5. februar 2006 Jeg vet ikke hva filmen handler om...
Anglofil Skrevet 6. februar 2006 #8 Skrevet 6. februar 2006 Det er umulig å ta bare én film siden jeg har flere. Mine er; Roman Holiday Charade Sabrina Fair Giant Brokeback Mountain Shadowlands To Have and Have Not The Color Purple Northanger Abbey (BBC) Pride & Prejudice (BBC) North and South (BBC) Emma (1996) War and Peace War and Peace (BBC) The Thorn Birds Mvh Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #9 Skrevet 6. februar 2006 War and peace ( Ikke BBC ):..Er det den med Henry Fonda og Audry Hepurn ?
Gjest gjest1 Skrevet 6. februar 2006 #10 Skrevet 6. februar 2006 (endret) Pride & Prejudice (BBC) ← Yvonne, på anbefaling fra deg kjøpte jeg denne serien, og så den i helga.. Og jeg tror jeg er forelsket i Colin Firth/Mr Darcy!!! Hadde bare lyst til å grine av ...etellerannet overfølsomt... da jeg så ham på skjermen. SÅNN skal en mann være!!! (sukkkk) Så nå må jeg nesten se Bridget Jones igjen, for å gjenoppleve mannen i en annen rolle.... EDT: fortell hvis du kjenner til andre flotte roller han spiller i andre filmer!! Endret 6. februar 2006 av soleil~noir
Gjest gjest1 Skrevet 6. februar 2006 #11 Skrevet 6. februar 2006 Jeg greier ikke å sette fingern på en film som er bedre enn alle andre, så jeg vil vite hvor unormal jeg er Og så vil jeg se hvilke filmer jeg ikke har sett som andre liker så jeg og kan se :D ← Jeg fikk en slags religiøs følelse da jeg så Wicker Man på dvd. Det var slik at jeg nesten hadde lyst til å vie livet mitt til å misjonere for denne filmen. Da ble jeg så glad, for endelig hadde jeg en film å nevne hvis noen spurte om favorittfilm i en eller annen sammenheng!
Gjest Vinga Skrevet 6. februar 2006 #12 Skrevet 6. februar 2006 Vel, klarer ikke å velge ut bare èn. Men av de siste jeg har sett må det vel bli Sjokolade.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #13 Skrevet 6. februar 2006 Ikke en favoritt, men en god film jeg må skryte litt av likevel: The Machinist. Christian Bale var utrolig i den filmen. Og at noen maktet å sulte seg så vanvittig for en film er nesten på grensen til det makabre. http://www.allmoviephoto.com/photo/2004_th...hinist_006.html
Gjest Gjesta Skrevet 6. februar 2006 #14 Skrevet 6. februar 2006 Noen av de beste filmene jeg har sett er Fight Club, 12 angry men, Schindlers liste og Gudfaren.
Anglofil Skrevet 6. februar 2006 #15 Skrevet 6. februar 2006 War and peace ( Ikke BBC ):..Er det den med Henry Fonda og Audry Hepurn ? ← Det finnes to utgaver av War and Peace, med engelsk tale altså (prater ikke om de russiske produksjonene osv). Den ene er helt riktig en film med Audrey Hepburn, Henry Fonda og Mel Ferrer, laget i 1956. Den andre er en "mini"-serie laget av BBC, som går over 21 episoder og hvor Anthony Hopkins har hovedrollen som Pierre, Henry Fondas karakter i filmen med samme navn. Mvh Yvonne
Anglofil Skrevet 6. februar 2006 #16 Skrevet 6. februar 2006 (endret) Yvonne, på anbefaling fra deg kjøpte jeg denne serien, og så den i helga.. Og jeg tror jeg er forelsket i Colin Firth/Mr Darcy!!! Hadde bare lyst til å grine av ...etellerannet overfølsomt... da jeg så ham på skjermen. SÅNN skal en mann være!!! (sukkkk) Så nå må jeg nesten se Bridget Jones igjen, for å gjenoppleve mannen i en annen rolle.... EDT: fortell hvis du kjenner til andre flotte roller han spiller i andre filmer!! ← Skal vi sjå. *tenke* Altså, disse filmene kan kanskje være til nytte, alle med Colin Firth; Bridget Jones-filmene som du nevnte. Trauma Fever Pitch Love Actually Girl with a Pearl Earring What a Girl Wants (ikke akkurat verdens beste film, men han er nå verdt å se på for det ) Hope Springs The Importance of Being Earnest Relative Values Shakespeare in Love The English Patient A Month In The Country A Thousand Acres Det er disse filmene jeg kom på, og som jeg selv har. Mvh Yvonne Endret 6. februar 2006 av yvonne
Within my guitar Skrevet 6. februar 2006 #17 Skrevet 6. februar 2006 Har vel en film som henger litt høyere enn de andre. Og det er italienske Livet er herlig. La vita e bella. Fantastisk. Men har mange andre høythengende også. Er utrolig vanskelig å favorisere noen få. Og det kommer så veldig an på stemninger også. The Wall er også DER oppe. Og den kan jo ikke sammenlignes med Livet er herlig. Ellers er: Lost In Translation Den fabelaktige Amelie fra Montemarte. Gjøkeredet Boys don't cry .. alle store favoritter hos meg.
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2006 #19 Skrevet 7. februar 2006 Vanskelig å bare nevne en... La vita e bella Suspiria The Shining Lilja 4-ever A clockwork orange Videodrome One flew over the cuckoo's nest Shine Alien-filmene Hair ....er noen av dem jeg kommer på nå. Er veldig mulig jeg har glemt noen viktige.
Kosepia Skrevet 7. februar 2006 #20 Skrevet 7. februar 2006 The Big Blue jeg ble trollbundet første gang jeg så den og har elsket den siden. Ellers elsker jeg Disneys klassikere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå