Gå til innhold

Butikk som ikke vil godkjenne retur

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Handlet rett før jul et par sko (og betalte med klarna). De passet ikke og sendte dem derfor i retur. 

Etter flere uker får jeg beskjed fra klarna om at butikken ikke godkjenner returen min, og at fakturaen derfor er aktiv igjen. Butikken påstår at de ikke har mottatt pakken selv om sporingen til post Nord viser at den er levert. 

Har tatt kontakt med butikken som fastholder at de ikke har mottatt pakken. Har også tatt kontakt med post nord som skulle sjekke opp litt mer og komme tilbake til meg.

Noen som har opplevd det samme? Hva mer kan jeg gjøre? Eller må jeg bare bite i det surere eple og betale for sko jeg ikke har lengre?

Anonymkode: 2727d...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Her er det bare å nekte. Du har bevis via postnord at pakken er levert tilbake. Når fakturaen går til inkasso så bestrider du regningen med bakgrunn i bevis på at pakken er returnert og levert mottaker. Så slettes den til slutt.

Anonymkode: 55b1f...204

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her er det bare å nekte. Du har bevis via postnord at pakken er levert tilbake. Når fakturaen går til inkasso så bestrider du regningen med bakgrunn i bevis på at pakken er returnert og levert mottaker. Så slettes den til slutt.

Anonymkode: 55b1f...204

Du kan med fordel gjøre det klart med en gang at du bestrider kravet. Ingen grunn til å vente på inkassosak.

Anonymkode: 4bffc...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Huff så kjipt, men veldig rart de kan nekte for å ha mottatt den om det fremkommer på sporing at den er levert. Jeg har opplevd det samme hos Zalando ved 2 anledninger (at de ikke har registrert at de har mottatt retur, men at kvittering fra PostNord viser at den er mottatt hos dem). Da har de bare bedt meg skrive under på et skjema der jeg bekrefter at returen ble sendt, også har de godkjent returen allikevel.. 

Anonymkode: 2376a...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg tenker meg om var det enda en butikk jeg opplevde dette i. Det var en utenlandsk nettbutikk. Der også hadde jeg kvittering på at returen ble sendt, og de godtok den uten problemer. Hvilken butikk er det du har denne erfaringen med, om du vil dele? (Bare spør for å unngå dem i fremtiden).

Anonymkode: 2376a...432

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar! Ikke opplevd dette før, og kjenner det er frustrerende. Men da avventer jeg til svar fra post nord om de kan gi meg mer dokumentasjon på at pakken er levert og tar kontakt med butikken på nytt. 

Kan jeg bestride fakturaen når varen er bestilt med faktura fra Klarna? Klarna skrev at avgjørelsen var endelig og at videre kontakt måtte tas med butikken, men fakturert ligger jo der fortsatt ubetalt over betalingsfrist 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så lenge du har rapportert inn en retur til Klarna med sporingsinformasjonen du fikk fra butikken eller Postnord har du bevist returen og klarna kan ikke bestride den. Her er det noe som ikke er på stell. Om butikken eller postnord opptrer useriøst, pleier klarna å være korrekte. Fikk klarna sporingsinformasjon?

Anonymkode: bddaa...6a1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Handlet rett før jul et par sko (og betalte med klarna). De passet ikke og sendte dem derfor i retur. 

Etter flere uker får jeg beskjed fra klarna om at butikken ikke godkjenner returen min, og at fakturaen derfor er aktiv igjen. Butikken påstår at de ikke har mottatt pakken selv om sporingen til post Nord viser at Er den er levert. 

Har tatt kontakt med butikken som fastholder at de ikke har mottatt pakken. Har også tatt kontakt med post nord som skulle sjekke opp litt mer og komme tilbake til meg.

Noen som har opplevd det samme? Hva mer kan jeg gjøre? Eller må jeg bare bite i det surere eple og betale for sko jeg ikke har lengre?

Er det sikkert at Post Nord faktisk har levert den, har jo vært mange klager på Post Nord fra folk som har bestilt varer som skulle leveres av dem, og Post Nord sier de har levert, og mottaker ikke har fått varen. Var ihvertfall mange slike klager ute og gikk for en lenger tid tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så lenge du har rapportert inn en retur til Klarna med sporingsinformasjonen du fikk fra butikken eller Postnord har du bevist returen og klarna kan ikke bestride den. Her er det noe som ikke er på stell. Om butikken eller postnord opptrer useriøst, pleier klarna å være korrekte. Fikk klarna sporingsinformasjon?

Anonymkode: bddaa...6a1

Klarna syns det virket rart og skulle sjekke opp på nytt. Sendte da sporingsinformasjonen jeg hadde. Fikk så dette til svar "Basert på informasjonen og bevisene som er gitt av både deg og "butikken", er vi ikke i stand til å avgjøre i din favør fordi butikken har informert om en ugyldig retur i henhold til deres vilkår og betingelser". 🤷‍♀️🤷‍♀️

Kjetil E skrev (2 minutter siden):

Er det sikkert at Post Nord faktisk har levert den, har jo vært mange klager på Post Nord fra folk som har bestilt varer som skulle leveres av dem, og Post Nord sier de har levert, og mottaker ikke har fått varen. Var ihvertfall mange slike klager ute og gikk for en lenger tid tilbake.

Nei det vet jeg jo ikke annet enn at sporingen sier at pakken er levert. Men har snakket med Post Nord som skulle sjekke det nærmere så håper de kan gi meg noe mer info/dokumentasjon på at pakka er levert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...