AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #1 Skrevet 25. mars 2024 Jeg er i perm, mini er 4 måneder og det blir litt kjedelig hjemme. Er alenemor, barselgruppe finnes, men sjelden at noen der tar initative eller er med på ting. Har lest om Caroline Schack som tok fjellturer med babyen, men hos meg er det fortsatt for mye snø. Har lyst å gjøre noe fint sammen med babyen, å gjøre noe spesielt og nyte den tiden nå. Ideer? Inspirasjon? Anonymkode: 8ed49...67e
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #2 Skrevet 25. mars 2024 Jeg gikk på barselyoga med min baby husker jeg Og babysang som jeg trodde skulle være skikkelig kleint og kristent var faktisk ganske ok og babyen elsket det. Du kan jo være den som tar litt insj i barselgruppa? Jeg hadde flaks og hadde 2-3 venninner med perm som delvis overlappet min så møtte dem iblant. Anonymkode: cec32...42b 1
Anonym28 Skrevet 25. mars 2024 #3 Skrevet 25. mars 2024 Jeg er i barsel nå og synes at det er så mye å finne på. Vi drar i åpen barnehage, babysang, barseltreff som arrangeres av ulike organisasjoner og bedrifter, trilletur, kafébesøk, babysvømming.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #4 Skrevet 25. mars 2024 Sjekker du ikke hva det finnes av aktiviteter i din kommune? Anonymkode: 32799...b21
Angeleye Skrevet 25. mars 2024 #5 Skrevet 25. mars 2024 Undersøk hva som finnes i nærheten av deg 😊 barseltrening? Babysvømming? Babysang? Alt det var utrolig koselig og kjekt å være med på. Ellers tok jeg litt initiativ på diverse Facebook/snap-grupper og traff andre mødre i perm for trilletur og slikt. Ikea arrangerte barseltreff også- iallefall her i Bergen. Deltok også en gang på generasjonstreff på sykehjem med babyen. Det var utrolig givende! 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #6 Skrevet 25. mars 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er i perm, mini er 4 måneder og det blir litt kjedelig hjemme. Er alenemor, barselgruppe finnes, men sjelden at noen der tar initative eller er med på ting. Har lest om Caroline Schack som tok fjellturer med babyen, men hos meg er det fortsatt for mye snø. Har lyst å gjøre noe fint sammen med babyen, å gjøre noe spesielt og nyte den tiden nå. Ideer? Inspirasjon? Anonymkode: 8ed49...67e Hvor bor du? Anonymkode: e5620...896
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #7 Skrevet 26. mars 2024 Babysang, kanskje DNT har trillegruppe i nærheten av deg, babysvømming. Ellers var jeg mye ute å gikk tur med vogna og hørte på lydbok. Synes det var deilig Her har vi også babykino et par ganger i uka Anonymkode: 4d889...48e
Fame Skrevet 26. mars 2024 #8 Skrevet 26. mars 2024 Babysang er supergøy. Jeg var redd det skulle bli megakristent, men det er det ikke. Baby og mamma koser seg der Også skal vi begynne på babysvømming nå i begynnelsen av april Ellers er vi mye på trilleturer og shopping. Baby liker å ligge i sånn babysete på handlevogn og bare kikke rundt seg 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #9 Skrevet 26. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Sjekker du ikke hva det finnes av aktiviteter i din kommune? Anonymkode: 32799...b21 Jo, det eneste som finnes her er barselmøte en gang i måned. Og der er det bare tre … Anonymkode: 8ed49...67e
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #10 Skrevet 26. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Sjekker du ikke hva det finnes av aktiviteter i din kommune? Anonymkode: 32799...b21 Jo, det eneste som finnes her er barselmøte en gang i måned. Og der er det bare tre … Anonymkode: 8ed49...67e
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #11 Skrevet 26. mars 2024 Jeg gikk/løp tur med vogna. Var i mitt livs beste form etter å ha vært hjemme med førstemann i ett år! Anonymkode: a5426...072 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #12 Skrevet 26. mars 2024 Her var vi på babysvømming, barseltrening og babysang fast en gang i uka. I tillegg var jeg veldig på selv med iniativ for å finne på noe med barselgruppa. Noen ganger ble det bare meg og èn annen, men det var hyggelig det også! Jeg gikk også på turer og cafe alene. Anonymkode: 1c102...14b
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #13 Skrevet 26. mars 2024 Gikk på babysvømming og babysang en gang i uka. I tillegg hadde ene kafeen her «barselgruppe» en gang i uka. Ikke noe mer arrangert enn at kafeen la frem matter på gulvet, og det var åpent for alle. Varierte fra alt mellom 2 til 15 stk som kom. sjekk hva de har i området der du bor😊 kanskje du finner 1-2 andre du kan trille fast med feks Anonymkode: 48639...3d4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #14 Skrevet 26. mars 2024 Babysang, babysvømming, mødre-trening (noen kommuner har tilbud om det), trilleturer/turer med bæresele, om du går på ski kan du ha baby i pulk… Møte andre med babyer, gå på kafé. Anonymkode: b03c2...03d
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #15 Skrevet 26. mars 2024 Vi var på babysang hver uke frem til babyen ble litt større og så dro vi flere ganger i uka på åpen barnehage. Var på babysvømming, babykino, inviterte andre i perm hjem til meg. Anonymkode: 11e33...01a
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #16 Skrevet 26. mars 2024 Åpen barnehage? Er det noe barnehage tilbyr som «nye» blir kjent med? Eller gikk dere bare dit mens den var vanlig åpent og hilste på de ansatte? Anonymkode: 8ed49...67e
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #17 Skrevet 26. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Åpen barnehage? Er det noe barnehage tilbyr som «nye» blir kjent med? Eller gikk dere bare dit mens den var vanlig åpent og hilste på de ansatte? Anonymkode: 8ed49...67e Det er gjerne i kirker, bedehus, frivillighetssentralen og lignende som har åpen barnehage, er ingen vanlig barnehage men et sted man kommer med smårollingen. Her jeg bor er det menighetspedagogen som er med å drive den. Anonymkode: e9fe0...213
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #18 Skrevet 26. mars 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Babysang, babysvømming, mødre-trening (noen kommuner har tilbud om det), trilleturer/turer med bæresele, om du går på ski kan du ha baby i pulk… Møte andre med babyer, gå på kafé. Anonymkode: b03c2...03d Husk at små babyer ikke skal ligge i pulk, det er fare for hjerneskade. Anbefalingen er vel egentlig å vente til de er 1 år... 26 minutter siden, AnonymBruker said: Åpen barnehage? Er det noe barnehage tilbyr som «nye» blir kjent med? Eller gikk dere bare dit mens den var vanlig åpent og hilste på de ansatte? Anonymkode: 8ed49...67e Det er en egen ting, ikke det samme som vanlig barnehage. Men et tilbud for de som ikke går i barnehage, babyer og litt eldre. Sjekk på kommunen din sin hjemmeside, i Oslo er det feks noen bydeler som har mens andre har ikke. Eller kanskje det finnes private andre steder, ville søkt på "åpen barnehagen stedsnavn" Anonymkode: cec32...42b
Anononyma Skrevet 26. mars 2024 #19 Skrevet 26. mars 2024 Babysang ble vår greie! Hver torsdag var høydepunkt i uka 🥰 Vil også anbefale at du prøver litt mer initiativ med barselgruppa. Finner du tonen med 1 eller 2 av damene er det gull verdt i babytiden
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #20 Skrevet 26. mars 2024 Dra på museum - mange museer har egen babyomvisning, men fint å bare rusle på egenhånd også. Babykino. Gå på biblioteket, la babyen ligge litt på gulvet i barneavdelingen og lån med deg et par bøker hjem. Babysang og babysvømming er fint. Avtal å spise lunsj med noen - enten andre du kjenner som er hjemme på dagtid (permisjon, pensjonist, sykmeldt, turnus) eller at dere møtes i lunsjpausen til noen som er i jobb. Dra på din egen arbeidsplass og hils på kolleger. Babyyoga eller barseltrening på treningssenter. Anonymkode: 199a8...fe8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå