Gå til innhold

Tips til fagforening som gir deg lavere lånerente

IANIAN

Anbefalte innlegg

Om du jobber i staten så er renta til SPK fortsatt under 5%. Bikker såvidt over 5 1. mai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har 5.6% i sbanken. Handelsbanken tilbød 5.68% via fagforening.

Finansportalen viser produkter ned til 5.34% men såvidt jeg kan se øker de prisene til ca 5.6% om noen dager.

Anonymkode: 6a477...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg har 5,25 i rente hos sparebanken. Nordea kunne ikke gi meg like god rente til tross for nito medlemskap. 

Anonymkode: 755e0...be9

Tusen takk! Sparebanken Øst eller Soarebank 1? Vet at Sparebanken øst vil øke renten i disse dager. De øker vel renten i disse dager ? 5,25 nominell eller effektiv?

Endret av IANIAN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmd skrev (16 minutter siden):

Om du jobber i staten så er renta til SPK fortsatt under 5%. Bikker såvidt over 5 1. mai. 

Så digg, nei jobber ikke i staten, men privat. Sikker høyere lønn og dermed høyere rente😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
IANIAN skrev (14 timer siden):

Inflasjonen er skikkelig smertefull med barna og «at alt er blitt dyrere» så Jeg lurer på om noen har tips til fagforeninger eller andre typer medlemskap som gir muligens kan gi meg bedre betingelser på lån. Har 5,6% effektiv rente. Ser Nito har en avtale med Nordea, noen som har det ?Blir kjempeglad for svar

Nordea har elendig renter! Er selv nito-medlem, men har valg bort både Nordea og Tryg. 

Anonymkode: 7f523...709

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nordea har elendig renter! Er selv nito-medlem, men har valg bort både Nordea og Tryg. 

Takk, ja har den erfaringen fra tidligere. Hva endte du opp med. Om du har boliglån da😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har Tekna og avtalen deres er ikke noe bedre enn markedsrente.

Anonymkode: 6a477...90e

Ikke Akademikerne i Handelsbanken heller. Vi skal uansett flytte lånet fordi vi ikke blir med DB til Nordea, og jeg ble skuffet over Handelsbankens tilbud. Det blir nok Bulder på oss, selv om vi var innstilt på å følge Akademikerne til Handelsbanken. 

Anonymkode: ad575...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mmd skrev (6 timer siden):

Vær obs på at det er forsinkelse på rentene i SPK pga måten de blir regnet ut på. De er forsinket på vei opp, men de er også forsinket på vei ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
IANIAN skrev (41 minutter siden):

Takk, ja har den erfaringen fra tidligere. Hva endte du opp med. Om du har boliglån da😀

Har i statens pensjonskasse nå (og forsikringene hos gjensidige) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 hours ago, IANIAN said:

Jeg har kravene til Nito og Akademikerne. Skulle veldig gjerne hatt et konkret rentetall. Har en rådgiver i Nordea som var helt håpløs, og de opererer ikke med faste satser - håpløse forhandlinger med at de ønsker å promotere med produkter jeg ikke ønsker, ønsker kun en lavere rente😅

Gratulerer. Du har høyere utdanning og ikke forstått at renter settes individuelt basert på lån, sikkerhet og inntekter?  Og at det bare er lokketilbud de forskjellige medlemskapene har?

Anonymkode: 549b1...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Gratulerer. Du har høyere utdanning og ikke forstått at renter settes individuelt basert på lån, sikkerhet og inntekter?  Og at det bare er lokketilbud de forskjellige medlemskapene har?

Hehe🤩Hadde det vært så enkelt så. Jeg får ikke de hode tilbudene basert på lån, sikkerhet og inntekter. Har et relativt stort lån (3,7 mill) og god sikkerhet ( boligverdi 8 mill) og ok lønn (1,4) og har hatt samme jobb i snart 13 år. Skulle tro jeg var en ok lånekunde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Njet. En kan kanskje klare å få til bedre renter, men de kan ikke gi dårligere gjennom disse avtalene. De kan avslå p gi lån, men vanligvis kommer de mer løpende etter akademikerne

Anonymkode: 5d50d...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Njet. En kan kanskje klare å få til bedre renter, men de kan ikke gi dårligere gjennom disse avtalene. De kan avslå p gi lån, men vanligvis kommer de mer løpende etter akademikerne

Anonymkode: 5d50d...c7f

Såklart så kan de det. Les det med liten tekst? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Vær obs på at det er forsinkelse på rentene i SPK pga måten de blir regnet ut på. De er forsinket på vei opp, men de er også forsinket på vei ned. 

Det vet jeg, men betingelsene er uansett svært mye bedre enn alt annet i markedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
IANIAN skrev (14 timer siden):

Hehe🤩Hadde det vært så enkelt så. Jeg får ikke de hode tilbudene basert på lån, sikkerhet og inntekter. Har et relativt stort lån (3,7 mill) og god sikkerhet ( boligverdi 8 mill) og ok lønn (1,4) og har hatt samme jobb i snart 13 år. Skulle tro jeg var en ok lånekunde

Synes det høres rart ut? Vi har kausjonist og 100% belåningsgrad med et lån på 2,7 millioner. Rundt 1,1 mill i total inntekt, og rente på 5,19%. Ganske nyetablerte. Skulle tro det var lettere for deg å få et godt tilbud på rente enn for oss? 

Anonymkode: aaab6...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Synes det høres rart ut? Vi har kausjonist og 100% belåningsgrad med et lån på 2,7 millioner. Rundt 1,1 mill i total inntekt, og rente på 5,19%. Ganske nyetablerte. Skulle tro det var lettere for deg å få et godt tilbud på rente enn for oss? 

Anonymkode: aaab6...099

Tja, yngre (under 34 ) får oftere lavere rente. Vet ikke om det passer dere. Har dere et tilbud fordi dere jobber i det offentlige? Uansett er jeg superinterssert i å høre hvilken bank ☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...