Gå til innhold

Tips til fagforening som gir deg lavere lånerente

IANIAN

Anbefalte innlegg

Inflasjonen er skikkelig smertefull med barna og «at alt er blitt dyrere» så Jeg lurer på om noen har tips til fagforeninger eller andre typer medlemskap som gir muligens kan gi meg bedre betingelser på lån. Har 5,6% effektiv rente. Ser Nito har en avtale med Nordea, noen som har det ?Blir kjempeglad for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IANIAN skrev (2 minutter siden):

Inflasjonen er skikkelig smertefull med barna og «at alt er blitt dyrere» så Jeg lurer på om noen har tips til fagforeninger eller andre typer medlemskap som gir muligens kan gi meg bedre betingelser på lån. Har 5,6% effektiv rente. Ser Nito har en avtale med Nordea, noen som har det ?Blir kjempeglad for svar

Tror du har misforstått hva fagforening egentlig er.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
bvp skrev (1 minutt siden):

Tror du har misforstått hva fagforening egentlig er.

De fleste fagforeninger jobber med å skaffe gode vilkår på bank og forsikring til sine medlemmer som et ekstra medlemstilbud utover slike ting som tariff og hjelp ved konflikter. Jeg sparer mye penger på dette.  
Ts -hvor kvalifiserer du til å være medlem? 
Diverse boligbyggelag har bankavtaler. Statens pensjonskasse, KLP…
5,6 i effektiv høres egentlig ikke så galt ut. Men det er jo klart mer enn en betalte for kun få år siden

Anonymkode: 5d50d...c7f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
IANIAN skrev (9 minutter siden):

Har ingen personlig erfaring med NITO sin avtale med Nordea, men den skal være gunstig. 

Hva slags utdanning har du? NITO krever at du har en teknisk utdannelse, fortrinnsvis Batchelor eller mer.

Anonymkode: 2b946...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Sjekk finansportalen.no

Anonymkode: 52b58...3f8

Er der hver uke.  Men klarer ikke å få ut info om de ulike foreningene derfra. Var det et generelt tips eller er det reelt at du info basert på foreninger. Det jeg leser fra bankes sider er mest. Gi oss info og vi tar kontakt - dvs ikke noe konkret de ønsker å gå ut med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har ingen personlig erfaring med NITO sin avtale med Nordea, men den skal være gunstig. 

Hva slags utdanning har du? NITO krever at du har en teknisk utdannelse, fortrinnsvis Batchelor eller mer.

Jeg har kravene til Nito og Akademikerne. Skulle veldig gjerne hatt et konkret rentetall. Har en rådgiver i Nordea som var helt håpløs, og de opererer ikke med faste satser - håpløse forhandlinger med at de ønsker å promotere med produkter jeg ikke ønsker, ønsker kun en lavere rente😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke 5. 6 ganske bra I dagens marked?

Anonymkode: cc738...404

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har 5,34 uten noen avtale med fagforening. Ringte bare banken å sporte etter bedre rente 👌🏼fikk samme tilbud fra annen bank enn det vi har gjennom avtale med fagforeningen vår.

Anonymkode: bb08c...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke 5. 6 ganske bra I dagens marked?

Anonymkode: cc738...404

Jo, det er jo det, men skulle gjerne hatt den flere  hakk ned om det er mulig. Synes det går voldsomt mye penger til rente om dagen og har god kontroll med rentefradrag og finansportalen. Lurte på om det var  noen med erfaring g her med en % sats på bakgrunn av feks forening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har 5,34 uten noen avtale med fagforening. Ringte bare banken å sporte etter bedre rente 👌🏼fikk samme tilbud fra annen bank enn det vi har gjennom avtale med fagforeningen vår.

Anonymkode: bb08c...aa9

Tusen takk. Hvilken bank fikk du til det med ? Er dere unge ? Under 34 vet jeg man kan få  dere betingelser enn om du er over og særlig over 40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om Bulder kan hjelpe, litt høyere rente men kundeutbytte kompenserer for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (2 minutter siden):

Sjekk om Bulder kan hjelpe, litt høyere rente men kundeutbytte kompenserer for det.

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
IANIAN skrev (1 time siden):

Jeg har kravene til Nito og Akademikerne. Skulle veldig gjerne hatt et konkret rentetall. Har en rådgiver i Nordea som var helt håpløs, og de opererer ikke med faste satser - håpløse forhandlinger med at de ønsker å promotere med produkter jeg ikke ønsker, ønsker kun en lavere rente😅

Prøv å finne en annen rådgiver. De må kunne si noe om hva slags rente du får som NITO medlem. Evt allier deg med noen som er NITO medlem for å få kontakt med en rådgiver som kan gi deg et seriøst svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest issoras

Jeg har 5.44 i Nordea gjennom Econa, mulig NITO har det samme? 

Dette er nominell rente da, effektiv er 5.62, men det kan vi jo ikke sammenligne med hverandre når lånebeløpene er ulike. 

Endret av issoras
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De fleste fagforeninger jobber med å skaffe gode vilkår på bank og forsikring til sine medlemmer som et ekstra medlemstilbud utover slike ting som tariff og hjelp ved konflikter. Jeg sparer mye penger på dette.  
Ts -hvor kvalifiserer du til å være medlem? 
Diverse boligbyggelag har bankavtaler. Statens pensjonskasse, KLP…
5,6 i effektiv høres egentlig ikke så galt ut. Men det er jo klart mer enn en betalte for kun få år siden

Anonymkode: 5d50d...c7f

Hei - kvalifiserer for Nito og Akademikerne. Høyere utdanning innen realfag. Ikke profesjonsstudier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har 5,25 i rente hos sparebanken. Nordea kunne ikke gi meg like god rente til tross for nito medlemskap. 

Anonymkode: 755e0...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har Tekna og avtalen deres er ikke noe bedre enn markedsrente.

Anonymkode: 6a477...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjekket LO-forbundene? Vi har boliglån i SB1 gjennom FLT og LO-Favør og har for tiden nominell rente på 5,19%, men vi har førstehjemslån, så det har kanskje noe å si? Uansett er jo kontingenten per måned relativt høy, så om du faktisk hadde spart noe på det er vanskelig å si.

Anonymkode: aaab6...099

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...