AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #1 Skrevet 25. mars 2024 Hadde en time hos Aleris i dag som skulle koste 2100kr. Var satt opp fra 10-10:30. Fikk betalingslink etter timen og prisen var da 3400kr. Ringte de og spurte hva dette skyldes og fikk til svar at det var fordi timen hadde vart over 30 min. Er dette vanlig..? Jeg var der i ca 45 minutter, men dette var fordi legen skulle ta ulike undersøkelser og begynte timen med å gå gjennom hele helsehistorikken min fra barndommen av.. Timen halte ikke ut fordi jeg feks hadde mye spørsmål. Var der for en enkel gynekologisk undersøkelse uten noen prøver osv. Kjenner jeg syns dette er lureri og lurer på om det er vanlig praksis.. Aldri opplevd dette privat tidligere. Anonymkode: 44211...7ec 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #2 Skrevet 25. mars 2024 Her ville jeg klaget, nettopp med den begrunnelsen du skriver - timen dro ut pga behandler, ikke pga dine spørsmål. Har opplevd selv å måtte betale noe mer, men da har det vært pga prøver, og aldri så mye mer enn noen hundrelapper. Anonymkode: 8a125...c95 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #3 Skrevet 25. mars 2024 Den hadde jeg bestridt. Om du har fått oppgitt pris på 2100,- og det ikke er oppgitt at det kan bli dyrer om tiden overskrides så er det ikke i orden. En ting er om det var utstyr brukt eller resept som ble skrevet ut. Står det på deres hjemmeside at du betaler for hver 15 min? Har du et "pristilbud" du kan henvise til? Dette høres ut som lureri. Anonymkode: bebc9...799
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #4 Skrevet 25. mars 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Den hadde jeg bestridt. Om du har fått oppgitt pris på 2100,- og det ikke er oppgitt at det kan bli dyrer om tiden overskrides så er det ikke i orden. En ting er om det var utstyr brukt eller resept som ble skrevet ut. Står det på deres hjemmeside at du betaler for hver 15 min? Har du et "pristilbud" du kan henvise til? Dette høres ut som lureri. Anonymkode: bebc9...799 Da jeg bestilte konsultasjonen stod det «Time hos lege *navn* fra 10:00-10:30 og pris 2170kr. Så jeg vet ikke om det er åpenbart at man betaler for tiden over 30 min? Jeg tenkte hvertfall ikke over det. Stod ikke noe ala «løpende takst» eller pris for påbegynte kvarter/halvtime. Skal også sies at hun var over en time forsinket, så å få den regningen etterpå var litt irriterende 😬 Ingen resepter eller prøver som skal sendes videre. Anonymkode: 44211...7ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå