Gå til innhold

Barnehageansatt som viste Peppa Gris på mobilen på slutten av dagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle hente sønnen min i barnehagen og han var på en annen avdeling enn han vanligvis er på (dette pleier de, gøy for de med andre leker osv). Vi måtte innom hans primær avdeling for å hente vannflaska hans da jeg ble møtt av en vikar som hadde satt mobilen sin i et glasskap mens Peppa Gris pågikk og tre 2 åringer satt som limt til skjermen. Personlig har jeg ikke noe i mot litt skjermtid i barnehagen på en storskjerm, men syns det var litt spesielt at det var en liten mobil. Jeg fikk litt følelsen av at dette var en barnevakt mens hun kunne slappe av, men det er jo jobben hennes å passe på de? Klokka var 15.45, så barnehagen var jo åpen i 45 minutter til. 

Denne ansatte har også sagt "kanskje du får godteri i dag, er jo fredag" og spurte i dag "har du påskeegg hjemme?", som gjorde min sønn ganske furten fordi det har han ikke fått enda (takler fint at han er furten, men er vanskelig nok å få han samarbeidvillig med ytterklær osv når han er sulten og sliten). 

Er det rart jeg reagerer? Vurderer å si i fra til lederen, men er usikker på om det er noe poeng.

Anonymkode: 863b3...045

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det rr rart å reagere på det.

Anonymkode: 4c2f5...211

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet du bakgrunnen til at Peppa gris sto på? eller antar du at det var for at den ansatte skulle "slappe av"????

Altså ansatte i barnehagen er underbemannet som faen, de skal oppdra ungene deres, samtidig passe på alle sammen.

TA DEG SAMMEN 

Anonymkode: aaa70...d71

• Liker 35
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å dobbeltpost:

Anonymkode: aaa70...d71

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hendte seg da jeg jobbet i barnehage at jeg på slutten av dagen om det var igjen 1-3 barn på en avdeling at jeg satte meg i kosekroken sammen med dem og så på noe fint på youtube. Det er en fin avslapping til barna også med mye som skjer ellers i barnehagen. Ofte er det barna som bli hentet sist, som også kommer først. Bare man er tilstede med barna og at dette ikke varer i 1 time så tenker jeg det er helt fint. 

Man må ikke krisemaksimere absolutt alt her! 

Anonymkode: 9d53f...4e0

• Liker 26
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)

Jeg synes ingenting om slikt. Har tidligere sagt ifra om at skjerm som skal passe på ungene i barnehagen er ikke greit. Samme hva andre tenker som ikke har satt seg inn i slikt. Det samme med forslag om godteri. Barnehagen skal ikke gi barn ekstra dårlige vaner. Hadde spurt vikaren om hvorfor de synes det er greit å foreslå slikt for barnehagebarn. Hadde kanskje spurt barnehageleder om ansatte hvis jeg hadde følt de gjør mye "rart".

Endret av katties
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det hendte seg da jeg jobbet i barnehage at jeg på slutten av dagen om det var igjen 1-3 barn på en avdeling at jeg satte meg i kosekroken sammen med dem og så på noe fint på youtube. Det er en fin avslapping til barna også med mye som skjer ellers i barnehagen. Ofte er det barna som bli hentet sist, som også kommer først. Bare man er tilstede med barna og at dette ikke varer i 1 time så tenker jeg det er helt fint. 

Man må ikke krisemaksimere absolutt alt her! 

1 time skjermtid er allerede max av hva et barn skal ha på en dag. Under 2 år er det forresten 0 skjermtid som er den sunne mengden.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
katties skrev (2 minutter siden):

1 time skjermtid er allerede max av hva et barn skal ha på en dag. Under 2 år er det forresten 0 skjermtid som er den sunne mengden.

Nå var 1 time satt på spissen da. Herregud, her må folk slappe litt av ellers får dere det vanskelig videre i livet.

10 minutter med kos på slutten av dagen med pledd og bamser med 2 barn er ikke 1 time med skjerm der ansatt ikke er tilstede med barna. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet

Hadde ikke reagert. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også reagert TS! Ta det opp med barnehagen! Virkelig ikke greit. 

Anonymkode: 9b792...4ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
katties skrev (25 minutter siden):

Så rart at jeg har kommet mange ganger i barnehagen og de spiller barne-tv på storskjerm enten inne på egen avdeling eller fellesrommet. Da er det mange barn under 2 år inkludert mitt eget barn. Har aldri sagt noe på det men synes det er rart. 

Anonymkode: b5ebc...b93

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herrrrrrgud. Ungen kommer til å dø. 2 min med skjermtid er LIVSFARLIG! Anmeld barnehagen til barnevernet! Pronto! Den kommer til å stenge på dagen! Ring Mattilsynet også, sikkert masse ultraprossesert mat på kjøkkenet der og sikkert basiller og basilusker overalt. Barnehagetanter som viser barna Peppa Gris på liten mobil har dårlig hygiene har jeg hørt. 

Anonymkode: 6041a...d01

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke du kommer noen vei med å si ifra. Vi er prisgitt underbemannede barnehager og har ingen alternativer.

Har utsatt barnehagestart for mitt barn og kommer til å gjøre det så lenge som mulig. Føles håpløst at man skal anstrenge seg for å gi sunn mat og null skjermtid hjemme, for så å levere et sted der det er fri flyt.

Anonymkode: 11647...121

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen foreldre ass🤪🤦🏻‍♀️ Ungene deres er de ungene som andre unger kommer til å snakke om og le av, fordi de ikke får lov til vanlige ting.. Hadde en i klassen som ikke hadde smakt Grandiosa før han var 18-19 år, for foreldra hadde sagt det var livsfarlig mat..

Alt med måte folkens🤷🏻‍♀️😅

Anonymkode: d56aa...496

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen foreldre ass🤪🤦🏻‍♀️ Ungene deres er de ungene som andre unger kommer til å snakke om og le av, fordi de ikke får lov til vanlige ting.. Hadde en i klassen som ikke hadde smakt Grandiosa før han var 18-19 år, for foreldra hadde sagt det var livsfarlig mat..

Alt med måte folkens🤷🏻‍♀️😅

Og nå er han rusavhengig fordi utenforskapet fra Grandiosaspisingen ble en mental byrde!

Greit at de overdrev konsekvensene, men mangel på drittmat skader virkelig ikke barn.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og nå er han rusavhengig fordi utenforskapet fra Grandiosaspisingen ble en mental byrde!

Greit at de overdrev konsekvensene, men mangel på drittmat skader virkelig ikke barn.

Nei da, han jobber deltid på bensinstasjon mens han er på sin 3 bachelor (en fullført og en nesten fullført). Pointen er at grandis ikke er farlig og det er litt merkelig å aldri ha smakt en eneste ferdigpizza før en er i slutten av tenåra.. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er noe som heter balanse. 

Å spise kun sunn mat er like skadelig, som å kun spise drittmat 😉

Anonymkode: 066a0...8e2

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes fortsatt det er rart at dere føler norske barnehager er tipp-topp. Samtidig som det å bruke en profesjonell barnevakt, mens barna sover på et lukket rom, på hotell i utlandet er barnemishandling. 

Anonymkode: d40f7...d75

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hjelpe meg for noen barnemishandlere, spørre om et barn får påskeegg?!!! Og barnet ble lei seg??? Dette er jammen krise

Anonymkode: 3df60...38b

• Liker 6
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...