Gå til innhold

Jeg blir så såret av å bli avvist av dårlige menn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ny på Tinder og har truffet to menn som etter møtet har avvist meg (på en grei måte, de sa ifra at de ikke var "klare").

Problemet mitt er at jeg blir helt ødelagt av det, jeg bare gråter og føler meg helt håpløs og uverdig.

MEN: Under møtet med begge disse mennene så jeg veldig mange røde flagg. Nr. 1 hadde en fetish han fortalte meg om som jeg aldri hadde klart å leve med. Han ville ha en dominerende kvinne som ville straffe han med bl.a Gag ball og strap-on, noe jeg tenker ikke er noe for meg i det heletatt, jeg kunne aldri levd med det, så han er jo egentlig ikke en mann for meg i det heletatt. Mann nr. to var konspirasjonsteoretiker, noe jeg ikke kan fatte at noen kan være, han går på medisiner mot store psykiske problemer, prepper for dommedag, tror det finnes både aliens og UFOér... Så dette er jo heller ikke en mann jeg tenker passer for meg. Jeg ønsker meg en stabil mann jeg kan støtte meg til, en som har tid til meg og som vil være "min" person.

Så hvorfor gjør dette så uendelig vondt? Jeg begynner å miste håpet på å finne en mann som liker meg og setter pris på meg. Jeg er en oppegående dame, god utdanning, egen bolig, ærlig, snill og empatisk. Jeg blir også fortalt at jeg ser bra ut.

Altså, jeg sitter og griner over at en mindre pen mann som vil bli tatt med starp-on og en som tror på konspirasjonsteorier og sinnyke ting! Det er jo helt forferdelig, så hva kan jeg gjøre? Jeg tror jo ikke jeg hadde klart å leve med alle de snodighetene....

Anonymkode: 2ce54...445

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenk på det sånn, disse mennene vil ha noen de kan trives med. 

Du har ikke samme fetish som nummer 1, dermed er et sexliv for dere utelukket. Og da er det normalt at han avviser 

Nummer 2. Han vet ikke at han er en sprø konspirator. Men han merker at dere ikke er på bølgelengde og tenker kanskje at du er uopplyst og ute av stand til å dykke dypt eller undre deg over ting han undrer seg over. Så vil han forståelig nok siden dere ikke passer sammen, avslå. 

Du må anerkjenne at de er hovedperson i eget liv og leter etter noen for seg. Det har ingen betydning om du er bedre enn dem, dere passer ikke inn i hverandres liv. Det handler om mer enn utsendet eller å være mest normal. 

Anonymkode: ba22d...f3e

• Liker 6
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Psykolog.

Anonymkode: 72767...c36

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er vokst opp med overbeskyttende foreldre. Resultatet er nå at du ikke tåler noe motgang. 

Takk foreldrene dine for at du har blitt den du er i dag 

Anonymkode: 90f0f...d15

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er overskudd på menn.  Mer fisk i havet, slapp av.

Anonymkode: 41a0b...e34

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er vokst opp med overbeskyttende foreldre. Resultatet er nå at du ikke tåler noe motgang. 

Omvendt. Det er når man har vokst opp med en følelse neglekt og at man ikke er god nok eller verdifull man blir knust av avvisning. 

Anonymkode: daef6...e9e

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også en mann som gjerne liker en runde med strapon. Lette i nesten 3 år før jeg fant henne! Nå, etter 5 år sammen, er jeg overlykkelig over at jeg ikke gikk for en annen (jeg hadde mange muligheter). Jeg fant hun som aksepterer både meg som person og min seksualitet.
Du ville aldri vært lykkelig med meg, og jeg ville aldri vært lykkelig med deg. 
Opp med hodet, vær bevisst hva DU ønsker og trenger i et forhold. Så kan vi andre være så rare vi bare vil

Anonymkode: d0841...378

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker at når man er på et sårt punkt i livet så er all avvisning vondt. Så det å ta pause i fra dating og "finne" deg selv er et råd. Når man er på et godt sted så er det lettere å ta et møte/ date for det det er , 2 ukjente som sier hei og føler på om det er en match. Noen ganger full fiasko andre ganger klaffer det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

TS her. Der tar du grundig feil, har en mor som er alkoholiker og en far jeg ikke har sett siden jeg var 5.

• Hjerte 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ny på Tinder og har truffet to menn som etter møtet har avvist meg (på en grei måte, de sa ifra at de ikke var "klare").

Problemet mitt er at jeg blir helt ødelagt av det, jeg bare gråter og føler meg helt håpløs og uverdig.

MEN: Under møtet med begge disse mennene så jeg veldig mange røde flagg. Nr. 1 hadde en fetish han fortalte meg om som jeg aldri hadde klart å leve med. Han ville ha en dominerende kvinne som ville straffe han med bl.a Gag ball og strap-on, noe jeg tenker ikke er noe for meg i det heletatt, jeg kunne aldri levd med det, så han er jo egentlig ikke en mann for meg i det heletatt. Mann nr. to var konspirasjonsteoretiker, noe jeg ikke kan fatte at noen kan være, han går på medisiner mot store psykiske problemer, prepper for dommedag, tror det finnes både aliens og UFOér... Så dette er jo heller ikke en mann jeg tenker passer for meg. Jeg ønsker meg en stabil mann jeg kan støtte meg til, en som har tid til meg og som vil være "min" person.

Så hvorfor gjør dette så uendelig vondt? Jeg begynner å miste håpet på å finne en mann som liker meg og setter pris på meg. Jeg er en oppegående dame, god utdanning, egen bolig, ærlig, snill og empatisk. Jeg blir også fortalt at jeg ser bra ut.

Altså, jeg sitter og griner over at en mindre pen mann som vil bli tatt med starp-on og en som tror på konspirasjonsteorier og sinnyke ting! Det er jo helt forferdelig, så hva kan jeg gjøre? Jeg tror jo ikke jeg hadde klart å leve med alle de snodighetene....

Tips nummer en: 

Aldri møt noen før dere har snakket om viktige ting som seksuelle preferanser og hva slags type relasjon de er ute etter. 

Tips nummer to: 

Forsikre deg om at han er i stand til å takle dine traumer og jobbe sammen med deg om disse før du slipper han inn i hjertet ditt. 

Tips nummer tre: 

Klarer du ikke å sortere vekk menn som ikke passer til deg på egenhånd, møt forhåndssorterte  og kvalitetsikrede menn via et matchmakingselskap. 

Anonymkode: 2591f...0ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor avviste ikke du dem etter første date?

Anonymkode: 9209f...d42

• Liker 3
Skrevet

Da jeg startet å date tålte jeg dårlig avvisning. Det var ikke selve mennene og avvisningen som gjorde så vondt, men at det fikk meg til å føle at jeg aldri kom til å finne kjærligheten og frykten for alltid å være alene.

Så det er ikke mannen du mistet du sørger over, men frykten for å ikke få det du ønsker. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Trek skrev (20 minutter siden):

Da jeg startet å date tålte jeg dårlig avvisning. Det var ikke selve mennene og avvisningen som gjorde så vondt, men at det fikk meg til å føle at jeg aldri kom til å finne kjærligheten og frykten for alltid å være alene.

Så det er ikke mannen du mistet du sørger over, men frykten for å ikke få det du ønsker. 

Fint skrevet, og jeg kjenner meg dessverre alt for godt igjen. Har du noen råd til oss som sliter med denne frykten som fører til at avvisning gjør så himla vondt?

Anonymkode: c5596...de9

Skrevet

Om jeg blir avvist av en 10/10 perfekt person, så tenker jeg «Gikk som forventet»

Om en 2/10 avviser meg, så lurer jeg på hvorfor, hva i alle dager er galt med meg?😅

Kanskje det er noe slikt du føler på?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Ubulu skrev (2 minutter siden):

Om jeg blir avvist av en 10/10 perfekt person, så tenker jeg «Gikk som forventet»

Om en 2/10 avviser meg, så lurer jeg på hvorfor, hva i alle dager er galt med meg?😅

Kanskje det er noe slikt du føler på?

Enkelt forklart, men veldig presist tror jeg 

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hvorfor avviste ikke du dem etter første date?

Anonymkode: 9209f...d42

Ja, det lurer eg også på. Desse menna var jo absolutt ikkje noko for deg, TS

AnonymBruker
Skrevet
Smascha skrev (12 minutter siden):

Ja, det lurer eg også på. Desse menna var jo absolutt ikkje noko for deg, TS

Hun ønsker å bli valgt. Det er det hun trenger for å føle seg bra.  Det er ikke sunt og tar hun ikke tak i det så vil hun skade seg selv mer og mer. 

Anonymkode: 2591f...0ca

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sammen med "mann nummer 1", og veldig glad for at det ikke funket mellom ham og tidligere dater. Skal sies at vi møttes via Fetlife, så vi visste begge hva vi gikk til. Vi er en god match i og utenfor senga.

Men før det, så traff jeg også folk der jeg prøvde å være åpen og raus og så avviste de meg - kanskje fordi de IKKE likte at jeg er viljesterk og ikke vil bli passet på osv. Eller vi hadde ulikt politisk syn mm. Alt er erfaringer å ta med seg og lære av. Du blir kanskje bedre etterhvert til å spisse deg inn mot folk du har mer til felles med; seksuelt eller ideologisk. Jeg tror det viktigste er å ikke fokusere på at det er en "date"; det er bare uforpliktende prat med en annen person. 

Anonymkode: 53761...fdc

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tenker good riddance. Men du bør kasansje jobbe litt med deg selv om du skal takle dating. For det er årevis med nei og Kansje og ja og nei forresten 🙈 jeg har vært singel i ska vi se... Fire fem år nå. Og har kysset mange frosker. Så fant jeg en herlig fyr og tenkte ja endelig han her vil jeg ha. Og så sårer han meg gang på gang. Det er helt grusomt å date. Men det er så deilig å være forelsket når det er bra. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS her. Der tar du grundig feil, har en mor som er alkoholiker og en far jeg ikke har sett siden jeg var 5.

Det kan jo egentlig forklare hvorfor du takler avvisning så dårlig da. Man blir ikke "hard" og sterk av å ha foreldre som ikke ser deg liksom. Da blir man sårbar og skjør.

• Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...