AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #1 Skrevet 25. mars 2024 For de som ikke er vant til REMA så vær obs på at de er notorisk de verste på prislapproblemer. Prislapper som er plassert langt unna varen, som har navn som ikke nødvendigvis matcher noe som står på varen, prislapper som henger i en ulesbar vinkel for alle som er over 90cm eller under 210 cm, prislapper som er tilsmusset, prislapper som mangler eller er noen ganger er direkte feil og da alltid i kundens disfavør. Nå kjører flere REMA-butikker, jeg har sjekket, gode tilbud på noen sjokolader. MEN tilbudet gjelder bare max tre stk pr kunde UTEN at denne max står noe sted! Plukker man flere enn tre får man gammel full pris og den står heller ikke noe sted i butikken og som man ikke oppdager uten å studere kvitteringen. Da er det oftest for sent for alle som synes det er flaut å klage på småpenger halve bygda står i køen og ser på. Men for REMA utgjør denne høyst sannsynlig bevisste villedningen millioner og kneggende vannkjemmede blåruss på hovedkontoret high fiver seg imellom. Dere vet typen. Så klag!!! (høfflig) Det er bare slik de vil skjerpe seg, når mange nok ansatte sender klagene videre opp i systemet, dette er stressende også for de i kassa. For fysiske prislapper har REMA vært dårligst på i flere år. Anonymkode: b2e0b...a72 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #2 Skrevet 25. mars 2024 Sånn er det ikke på Rema hvor jeg bor. Bor du på østkanten i Oslo? Anonymkode: c43ba...c98
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #3 Skrevet 25. mars 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Sånn er det ikke på Rema hvor jeg bor. Bor du på østkanten i Oslo? Anonymkode: c43ba...c98 I en "bygdeby". De som er født der kaller det by, alle andre bygd. Anonymkode: b2e0b...a72
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #4 Skrevet 25. mars 2024 Min Rema er også en versting når det gjelder feil eller manglende prising. Jeg har heller ikke sett dette med full pris etter tre varer noe sted i butikken, har bare lest om det i media. Og det holder jo ikke å bare oppgi dette i media og tenke at alle får det med seg. Når det er sagt, i min butikk står varene stort sett med full pris (når de først er priset), selv om prisen i virkeligheten er satt ned. Anonymkode: 023bd...45b 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #5 Skrevet 25. mars 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Min Rema er også en versting når det gjelder feil eller manglende prising. Jeg har heller ikke sett dette med full pris etter tre varer noe sted i butikken, har bare lest om det i media. Og det holder jo ikke å bare oppgi dette i media og tenke at alle får det med seg. Når det er sagt, i min butikk står varene stort sett med full pris (når de først er priset), selv om prisen i virkeligheten er satt ned. Anonymkode: 023bd...45b Kanskje bedre å bli overrasket den veien. Men det er uansett feil og man går glipp av tilbud hvis man tror det koster mer og pga det lar være å plukke varen og heller plukker noe tilsvarende man trenger. Anonymkode: b2e0b...a72
HelgeK Skrevet 25. mars 2024 #6 Skrevet 25. mars 2024 (endret) Min REMA er et mønsterbruk. Endret 25. mars 2024 av HelgeK
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #7 Skrevet 25. mars 2024 Det med sjokoladen har de faktisk sagt på radioen! Det er fordi folk ikke skal hamstre unødvendig mye. Anonymkode: b7d20...542
bvp Skrevet 25. mars 2024 #8 Skrevet 25. mars 2024 Hvorfor advare mot en hel kjede fordi man ikke er fornøyd med den lokale butikken? Nå handler jeg stort sett på Eurocash men noen ganger må jeg innom REMA og i min lokale butikk er det aldri noe tull. 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #9 Skrevet 25. mars 2024 Rema er så sykt enten eller etter min erfaring. Noen steder jobber det bare folk som unngår øyekontakt og butikken ser ut som et takras. Anonymkode: d00ad...ca2 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #10 Skrevet 25. mars 2024 15 minutter siden, AnonymBruker said: Det med sjokoladen har de faktisk sagt på radioen! Det er fordi folk ikke skal hamstre unødvendig mye. Anonymkode: b7d20...542 Prisen i hylla trumfer det som blir sagt på radioen. Helt greit å gi antirabatt ved kjøp av flere, men da må det merkes tydelig i hyllen. Enten det eller som min lokale butikk gjør, merke varen med fullpris og ikke si noe om at det er billigere å kjøpe færre. Anonymkode: 023bd...45b 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #11 Skrevet 25. mars 2024 Det verste med Rema er at de setter frem usannsynlig mange utgåtte varer til fullpris. Man må sjekke ALT selv. Anonymkode: 4e8f9...ed4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #12 Skrevet 25. mars 2024 Det sto seranoskinke på prislappen det cideren med alkohol står. Anonymkode: bbba6...b4b
Gjest Blåmonster Skrevet 25. mars 2024 #13 Skrevet 25. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): For de som ikke er vant til REMA så vær obs på at de er notorisk de verste på prislapproblemer. Prislapper som er plassert langt unna varen, som har navn som ikke nødvendigvis matcher noe som står på varen, prislapper som henger i en ulesbar vinkel for alle som er over 90cm eller under 210 cm, prislapper som er tilsmusset, prislapper som mangler eller er noen ganger er direkte feil og da alltid i kundens disfavør. Nå kjører flere REMA-butikker, jeg har sjekket, gode tilbud på noen sjokolader. MEN tilbudet gjelder bare max tre stk pr kunde UTEN at denne max står noe sted! Plukker man flere enn tre får man gammel full pris og den står heller ikke noe sted i butikken og som man ikke oppdager uten å studere kvitteringen. Da er det oftest for sent for alle som synes det er flaut å klage på småpenger halve bygda står i køen og ser på. Men for REMA utgjør denne høyst sannsynlig bevisste villedningen millioner og kneggende vannkjemmede blåruss på hovedkontoret high fiver seg imellom. Dere vet typen. Så klag!!! (høfflig) Det er bare slik de vil skjerpe seg, når mange nok ansatte sender klagene videre opp i systemet, dette er stressende også for de i kassa. For fysiske prislapper har REMA vært dårligst på i flere år. Anonymkode: b2e0b...a72 Er du i jobb og har du barn?😅 Endret 25. mars 2024 av Blåmonster
Eneri Skrevet 25. mars 2024 #14 Skrevet 25. mars 2024 Bor i en bitteliten by nordpå, og opplever OFTE feil eller regelrett villedning fra Rema her. Slår inn fruktkoden for den dyreste eplesorten, prismerking mangler, en stor kjøledisk merket med Norvegia på tilbud er halvfull av en type ost som IKKE er på tilbud (feks nettopp Norvegia, men i annen størrelse enn tilbudet gjelder), varer utløpt på dato osv. Ofte feil, og ALLTID i min disfavør!! 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #15 Skrevet 26. mars 2024 Det står faktisk på den pris"lappen", maks 3. Det er riktignok ganske liten skrift, men det står der. Anonymkode: f7495...771
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #16 Skrevet 26. mars 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Sånn er det ikke på Rema hvor jeg bor. Bor du på østkanten i Oslo? Anonymkode: c43ba...c98 Jeg bor på østkanteni Oslo og det er heller ikke slik i min Rema-butikk. Fordommer much? Anonymkode: 1ac95...cd1 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #17 Skrevet 26. mars 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg bor på østkanteni Oslo og det er heller ikke slik i min Rema-butikk. Fordommer much? Anonymkode: 1ac95...cd1 Samme her! Våre to nærmeste Rema butikker er begge ryddige og ordentlige, med god prismerking og tydelig tilbudsmerking. I tillegg er de veldig gode på å rydde i "på vei til å utgå på dato"-varer, og selge unna rabattert. Anonymkode: 34577...73a 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #18 Skrevet 26. mars 2024 Hehe, min Rema (på østkanten i Oslo) er en virkelig mønsterbutikk. Kiwi'n er rotete og Extra har ofte feilprising eller manglende prislapp. Anonymkode: 688e8...091 1
Million Skrevet 26. mars 2024 #19 Skrevet 26. mars 2024 (endret) Jeg leste om det med sjokoladene (fullpris fra sjokolade nr fire og oppover, kun de tre første får rabattprisen) i media. Men har uansett ikke kjøpt noen nå rett før påske for jeg har et godt lager fra før, og har trappet ned på sjokoladeforbruket siste uka. Min lokale Rema-butikk er også ram på å sette utgåtte varer først i hylla, så folk skal ta dem og kjøpe dem til fullpris. Sleipt. Har opplevd at varer jeg leverte i kassen med beskjed om at "disse to er utgått på dato, kan du ta dem?" er satt tilbake i butikkhylla neste dag... Ikke bare en gang, men tre ganger. Da ga jeg opp. Må jeg handle på min lokale Rema, må jeg alltid sjekke datoen på varene nøye, fordi man aldri kan stole på at den ikke er utgått allerede. Den lokale Remaen her er også ganske skitten. Vet ikke hvem de bruker til å vaske butikken, men de er ikke særlig nøye og vasker ikke særlig ofte. Det er en gjeng brødre som sammen driver noen Rema-butikker, altså bare menn, og de er vel ikke så nøye på renholdet. Det kan være store, skitne flekker etter søl på gulvet i melkedisken som bare blir værende der i ukesvis, uten å bli vasket vekk. Panteautomaten er et griseri, og noe jeg helst unngår å bruke der. Når det er sagt, tror jeg ikke Rema generelt er likedan. Butikkene deres er forskjellige, alt etter hvem som drifter dem (Det er vel franschise?) Så jeg tror ikke automatisk at Rema her og Rema der er like slappe med renholdet eller i å plukke bort utgåtte varer. Endret 26. mars 2024 av Million
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #20 Skrevet 26. mars 2024 15 hours ago, AnonymBruker said: Det står faktisk på den pris"lappen", maks 3. Det er riktignok ganske liten skrift, men det står der. Anonymkode: f7495...771 Hvor smått er det, kan du ta bilde så vi vet hvor vi skal lete? Det kan vel uansett variere fra butikk til butikk. Og nå om dagen er det ikke alltid de rekker å endre prislappen, men går prisen opp må de jo gjøre det. Anonymkode: 023bd...45b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå