AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #1 Del Skrevet 25. mars 2024 Jeg har sett litt på Nordlandshest og Islandshest, men lurer på om jeg blir litt for lang? Jeg er 165 og spesielt nordlandshester ligger jo på 135 mkh, tror vekt er innafor (52 kg). Ser mange voksne på islandshest i hvert fall, men syns de fleste ser litt lange ut oppå der 😅 Hadde en fjording på 145 som jeg syns gikk greit, men islandshester f.eks. er jo tynnere i bygningen så det blir muligens mer merkbart? Erfaringer? Anonymkode: 04b53...2f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #2 Del Skrevet 25. mars 2024 Jeg er like høy som deg og har hest på 137 (fjordhest). Føler meg ikke for lang for den. Anonymkode: ade4b...40e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #3 Del Skrevet 25. mars 2024 Jeg er høyere enn deg, og har ridd mye islandshest. Det både ser og kjennes jo litt annerledes ut enn å ri stor hest, men jeg syns absolutt ikke at du er for lang til islandshest. Man må ri litt annerledes enn på stor hest, fordi sjenklene er lengre ned. Er ikke mulig å sette hælene i sida på hesten uten å løfte beina, men for min del opplever jeg at jeg rir bedre med hovedsakelig oversjenkler og sete på islandshest enn jeg gjør på stor hest. Men det er jo en vanesak Anonymkode: 49344...99b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #4 Del Skrevet 26. mars 2024 Jeg er 163 og 60 kilo og rir islandshest på rundt 135. Helt uproblematisk Anonymkode: b0c71...6fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #5 Del Skrevet 26. mars 2024 Jeg er 177 og har ridd mye islandshest i min ungdom. Men veide vel ikke noe særlig mer enn 50 kg på den tiden. Anonymkode: 20917...a21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #6 Del Skrevet 26. mars 2024 Det med lengde er nok litt smak og behag, jeg er 173 og selv om jeg nå er for tung til å ri noe særlig på hester under 500 kg, red jeg en del store ponnier og islandshester i tenårene og følte meg alltid mye mer ubalansert på de, enn på store hester. Anonymkode: 8aff2...9ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eleusinskemysteri Skrevet 4. april 2024 #7 Del Skrevet 4. april 2024 Er 174cm og rir islandshest. Synes de er helt fantastiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå