AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #1 Skrevet 25. mars 2024 Store deler av fastlandsnorge har vert preget av snø,is , og kulde sidan oktober månad. 2023 https://www.hadeland.no/syns-du-vinteren-er-lang-i-ar-det-er-helt-riktig/s/5-21-12092220230 Nå er vi kom til slutten av mars mnd. og snø,is og frostnetter preger det meste av landet. Fleirtallet av norges befolkning er etterhvert blitt "drittlei" snø, frostnetter , snømåking ,kuldegrader .Medan mange lengter etter vår, og varmegrader så oppsøker ein stor del av norges befolkning høyfjellet i påsken, og forlengelse av vinteren. Når de etterhvert vender nasa hjem fra høyfjellet etter å ha sittet timevis i bilkø begynner klagesangen, og sytinga over snøen som falt i April, Mai. Anonymkode: cae78...7e7 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #2 Skrevet 25. mars 2024 Snø er fint når man er ute på skitur osv, men det er noe drit når man skal ut på butikken, på jobb, ute og gå med hunden osv Anonymkode: bfb51...997 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #3 Skrevet 25. mars 2024 Skjønner det ikke jeg heller. De som reiser sydover derimot forstår jeg godt Anonymkode: b35f7...5da 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #4 Skrevet 25. mars 2024 Snø i mai er et vakkert fenomen. Å se snø på grønne blader er veldig spesielt. Å det varer jo ikke noe lenge, nok til at jeg kan ha fotoshoot. Anonymkode: 192e0...55e
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #5 Skrevet 25. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Snø er fint når man er ute på skitur osv, men det er noe drit når man skal ut på butikken, på jobb, ute og gå med hunden osv Anonymkode: bfb51...997 6-7 mnd . med snø,frostnetter, og kulde er mange begynt å bli slitne, og ser fremtil vårrydding, og varmegrader. Poenget : Folk som drar til fjells og oppsøker snø, snømåking når snøen er iferd med å forsvinne i lavlandet må ikkje kome nedatt av fjellet å begynne å klage over snø, og snømåking når de kommer hjem. Anonymkode: cae78...7e7 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #6 Skrevet 25. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Snø i mai er et vakkert fenomen. Å se snø på grønne blader er veldig spesielt. Å det varer jo ikke noe lenge, nok til at jeg kan ha fotoshoot. Anonymkode: 192e0...55e Snø i mai når tulipaner, og hagene står i full blomst er slettes ikkje ønskelig, men har ein ikkje noe forhold til slikt så betyr det selvsagt ingenting . Anonymkode: cae78...7e7
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #7 Skrevet 25. mars 2024 Skjønner ikke hvorfor folk frivillig oppsøker snø! Jeg har aldri vært til fjells i påske eller andre tider.Har ikke hytte,vil heller ikke ha.Reiser heller på sjøen eller til Syden.😊 Anonymkode: b126f...9c4 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #8 Skrevet 25. mars 2024 24 minutter siden, AnonymBruker said: Snø er fint når man er ute på skitur osv, men det er noe drit når man skal ut på butikken, på jobb, ute og gå med hunden osv Anonymkode: bfb51...997 Dette, det er stort sett ikke vinteren i seg selv folk misliker, men hvor mange problemer det skaper i hverdagen. På ferie er det greit (så lenge man ikke skal til flyplassen og buss, tog og fly ikke går). For oss i Oslo er vinterklimaet ofte sånn at det er kuldegrader om natten og mildvær om dagen, som i praksis fører til blankis måneder i strekk. Da er det bedre å være på et sted med ordentlig vintervær. Anonymkode: 83a23...8c6 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #9 Skrevet 25. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner ikke hvorfor folk frivillig oppsøker snø! Jeg har aldri vært til fjells i påske eller andre tider.Har ikke hytte,vil heller ikke ha.Reiser heller på sjøen eller til Syden.😊 Anonymkode: b126f...9c4 Gilde grillpølse stekt på engangsgrill på fjellet er DEILIG! Anonymkode: bfb51...997
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #10 Skrevet 25. mars 2024 Det var også noe å lure på. 1. fordi de har hytta med tradisjoner med å dra på hytta 2. fordi de å feire påsken i fjellet 3. fordi de ønsker å stå på ski 4. fordi fordi fordi.... Anonymkode: 5eaf0...f0c
Hedda-78 Skrevet 25. mars 2024 #11 Skrevet 25. mars 2024 Fordi folk liker å gå på ski når de har fri, men liker ikke å måtte måke snø før jobb. Det er bedre å kunne oppsøke snøen når man vil ha snø, enn å få dumpet en haug snø rett foran utgangsdøra og oppå bilen i tide og utide når man har det travelt i hverdagen. Skjønner ikke at det er vanskelig å forstå. Selv trives jeg best når det er under 26 grader, så for meg er det uforståelig at folk oppsøker hetebølgen i Spania om sommeren når vi har behagelige 25 grader i Norge. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #12 Skrevet 25. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Snø i mai når tulipaner, og hagene står i full blomst er slettes ikkje ønskelig, men har ein ikkje noe forhold til slikt så betyr det selvsagt ingenting . Anonymkode: cae78...7e7 Forstår det. Har ingen forhold til det, men hvor jeg bor kommer det alltid en dag med snø i mai. Det varer ikke, har ikke hørt at noen får blomstene sine ødelagt av det. Anonymkode: 192e0...55e
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #13 Skrevet 25. mars 2024 En annen ting er jo at det stort sett er media som roper om dårlig vær. Og får evt litt støtte med på veien når de intervjuer folk som har ventet på bussen i to timer. Kan ikke sammenlignes med å være på skiferie på fjellet. Anonymkode: 83a23...8c6
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #14 Skrevet 25. mars 2024 Jeg orker hvertfall ikke å se snø i påsken😬 her går turen til kysten der våren er godt i gang🌱🌷🤩 Anonymkode: 13b8f...eb4 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #15 Skrevet 25. mars 2024 For meg så oppsøker jeg påskefjellet fordi det er en slags avslutning på vinteren. Når jeg kommer hjem igjen, så blir det ikke noe vinter før neste vinter. Våren er i anmarsj hjemme, og kjenner ekstra godt på det etter noen dager på fjellet med familie, påskeaktivoteter og skigåing. Det gjør meg glad rett å slett, selv om jeg ikke liker vinteren. Anonymkode: 3f130...7f3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #16 Skrevet 25. mars 2024 Jeg har heller aldri forstått det. Men kanskje det kommer an på tradisjoner og hva man er vant med? Jeg er ikke vant med å reise noe sted i påsken og vi var aldri på fjellet da vi ikke hadde hytte eller noen vi kunne låne av. Ikke liker jeg å stå på ski heller. For meg er det galskap å dra opp til vinteren igjen. Å nyte våren hjemme er mer min stil, men siden påsken er så tidlig i år, så blir det nok ikke så veldig varmt her heller. Anonymkode: b9679...e5b
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #17 Skrevet 25. mars 2024 Det er for å stå på ski! Og det er ikke vinter på hytten selv om det er snø. Etter skitur er det å sitte i varm solvegg med noe godt i glasset. Ofte kan jeg sitte i t-skjorte også. Helt herlig! Anonymkode: a6689...669
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #18 Skrevet 25. mars 2024 Det at folk kommer seg ut i naturen, og går på ski er selvsagt postivt for folkehelsa sålenge de ikkje kommer hjem m/ brukne armer og bein, og blir tatt av snøras. Det er mye fokus på alle dem som drar til fjells, men hva med alle dem som slett ikkje føler noen tiltrekkningskraft til fjellet. ? "Næremere deg min gud sa påsketurister, og drog til fjells i påsken " "Deilig er jorden sa andre og holdt seg hjemme og gikk i kyrkja i påsken " Anonymkode: cae78...7e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå