AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #1 Skrevet 25. mars 2024 Lurer på hvordan man kjenner/vet at skjoldbruskjertelen er stor? Las et sted at den var stor om man kunne kjenne den på halsen, vet ikke om dette stemmer? Synest det høres rart ut at man ikke kan kjenne den til vanlig. Jeg kjenner disse vingene til skjoldbruskjertelen på halsen, usikker på jeg har kunne kjenne den før. Jeg kjenner den også rett ved siden av kan jeg kjenne lymfeknutene. Jeg begynner å lure på jeg kan ha fått lavt stoffskifte nå. Har veldig mye muskelverk i kroppen, neglene har blitt sprø og noen av neglene virker jeg betent ved leddbåndet såpass at jeg nesten er redd for at neglene skal falle ut. er mye trøtt og sliten men trodde kanskje det skyldes utmattelse knyttet til tarmsykdom, vektoppgang har jeg hatt siden 2020, da jeg veldig fort og raskt på meg 10 kg i løpet av en halv års periode, siden 2021 har jeg klart å å holde det stabilt og ikke gå opp mer enn 2-3 kg, men alle forsøk på å gå ned i vekt er veldig vanskelig. I tillegg har jeg siden i høst virket litt hoven rundt øynene, det ser rett og slett ut som jeg har fått mørke ringer over øynene også. I tillegg har jeg de siste ukene slitt med litt hodepine nesten hver dag. Tok stoffskifte sist for et år siden og da var alt normalt, noen av symptomene har kommet til/eller tatt seg opp i senere tid, men hadde allerede en del av symptomene da. Muskelverket i kroppen og neglene har feks. blitt verre. I Min mor har forøvrig Hashimotos. Anonymkode: 61c3e...b84
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #2 Skrevet 25. mars 2024 Glemte en ting til, i det siste har jeg blitt veldig ømfintelig i huden spesielt på lårene. Det er sånn at visst jeg tar bort i huden er det så ømt som om jeg skulle hatt blåmerker. Anonymkode: 61c3e...b84
Gregarious Skrevet 25. mars 2024 #3 Skrevet 25. mars 2024 Det er like vanlig å både kunne kjenne skjoldbruskkjertelen som å ikke kjenne den. Men du må uansett snakke med fastlegen for de spesifikk plagene siden ingen kan si noe om det her. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #4 Skrevet 25. mars 2024 Gregarious skrev (7 minutter siden): Det er like vanlig å både kunne kjenne skjoldbruskkjertelen som å ikke kjenne den. Men du må uansett snakke med fastlegen for de spesifikk plagene siden ingen kan si noe om det her. Takk, ja jeg har legetime over påske og skal ta opp symptombilde. Mye av symptomene har vi snakket om før, men det er noen nye symptomer. Bare tenkte på om det har noen verdi å ta opp med legen at jeg kan kjenne skjoldbruskjertelen, men da høres det ikke slik ut. Anonymkode: 61c3e...b84
Gregarious Skrevet 25. mars 2024 #5 Skrevet 25. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk, ja jeg har legetime over påske og skal ta opp symptombilde. Mye av symptomene har vi snakket om før, men det er noen nye symptomer. Bare tenkte på om det har noen verdi å ta opp med legen at jeg kan kjenne skjoldbruskjertelen, men da høres det ikke slik ut. Anonymkode: 61c3e...b84 Teknisk sett skal du ikke la informasjon du får på forumet endre på hva du tar opp eller ikke med fastlegen. Så om du tenker på det så tar du det opp, det er fort gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå